توضیحات
عنوان: حوزه های سه گانۀ مدیریت شهری
- گردش کتاب (امانت) در کتابخانه
- مدیریت شهری و گردش کتاب (امانت) در کتابخانه
- عملکردهای اجرایی، فناوری و مهندسی کتابخانه ها در مدیریت شهری
- مشوق های مالی در جهت حفظ منابع طبیعی
- مدیریت شهری و مشوق های مالی در جهت حفظ منابع طبیعی
- عملکردهای اجرایی، فناوری و مهندسی مشوق های مالی در جهت حفظ منابع طبیعی در مدیریت شهری
- توسعه زمین
- شیوه های مدیریت شهری و توسعه زمین
- عملکردهای اجرایی، فناوری و مهندسی توسعه زمین در مدیریت شهری
- منابع
تعریف گردش کتاب (امانت) در کتابخانه
یكی از بخشهای مهم كتابخانه ، بخش امانت است كه شالوده كارهای فنی و علمی در این بخش به صورت امانت كتاب به مراجعین ارائه می گردد.
بخش امانت كتابخانه مركزی مهمترین بخش این مجموعه و به منزله نبض كتابخانه است زیرا تلاش و فعالیت سایر همكاران در بخشهای مختلف در این بخش قابل رؤیت است.
امانت، گردش وتحویل کتاب و خدمات مرجع را بر عهده دارد.که بصورت دو مخزن جداگانه کتاب فارسی و لاتین اداره میشود و تمامی کتابها دارای سیستم
حفاظت امنیتی میباشند. و جستجوی کتاب از طریق رایانههای مستقر در بخش انجام میگیرد. کار پذیرش و ثبت نام اعضای جدید نیز یکی از وظایف مهم این بخش می باشد.
مدیریت شهری و گردش کتاب (امانت) در کتابخانه
کتاب معجزه ای است که هیچ گاه از شگفتی آن کاسته نخواهد شد. پدیده ای که به رغم ایجاد و توسعه سایر رسانه های نوظهور و جذابیت هایی که برای مخاطبان دارند.
کتاب ، هم چنین با توجه به ویژگی های کالبدی خود ، هم چنان گرم ترین ، در دسترس ترین ، جذاب ترین و ساده ترین رسانه برای علاقمندان محسوب می شود.
شاید به همین دلیل است که در چندین برنامه های فرهنگی حوزه کتاب ، مدیریت شهری پایتخت، شعار ” کتاب ، سایه بان شهر ” را انتخاب کرد تا به نوعی بر کارکردهای کتاب در عرصه فرهنگ شهروندی و نقشی که این رسانه در صیانت از شهروندان در برابر بسیاری از آسیب ها برعهده دارد ، صحه بگذارد.
همچنین در جهت کمک به ارتقاء سرانۀ مطالعه به تأسیس بیش از 400 کتابخانه، فرهنگسراها و … اقدام نموده است.
دقیقا بر اساس همین باور ، بسیاری از برنامه های فرهنگی مدیریت شهری در زمینه های مختلف ، اعم از آیین همسایگی ، آموزش های زیست محیطی ، اصول آمد و شد در شهر و دهها سر فصل و محور دیگر در حوزه فرهنگ شهروندی با موضوع کتاب و کتابخوانی گره خورده است.
عملکردهای اجرایی، فناوری و مهندسی کتابخانه ها در مدیریت شهری
- شهرداری ها متناسب با توان مالی و نیاز جامعه اقدام به راه اندازی کتابخانه ها می نمایند.
- شهرداری ها نسبت به کتابخانه ها احساس مالکیت بیشتری کرده و راحتتر هزینه می کنند.
- اهالی و مردم در اداره کتابخانه ها نقش پر رنگتری داشته و موجب پویایی کتابخانه ها شوند.
- بومی سازی منابع و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه متناسب با نیاز مراجعین تهیه و هزینه اضافی برای تهیه منابع بدون مخاطب صورت نمی پذیرد.
- ایجاد فرهنگسراها، حمایت از حوزۀ کتاب و کتابخوانی به ویژه در تولید مقالات علمی.
- استفاده از سامانه های نوین عصر امروز در حوزۀ کتابخانه ها.
- خدمات :Wi-Fiاغلب كتابخانه های عمومی دسترسی بدون سیم رایگان به اینترنت را برای كاربران خود فراهم می كنند.
- آموزش فناوری: برگزاری كلاس های آموزشی فناوری رایگان همچون؛ کار با رایانه، نحوۀ جستجوی کتاب، نحوۀ تمدید و رزرو کتاب و …
- اتاق ملاقات: ارائۀ سالن و تسهیلات كنفرانس و… اتاق های ملاقات رایگان ارائه نمایند.
- خدمات كاریابی: كتابخانه های عمومی و مراكز كاریابی هر دو به ارائه خدمات مشاوره كاریابی و تكمیل رزومه و كمك به تكمیل برنامه های لازم می پردازند.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.