توضیحات
عنوان: تجارت الکترونیکی
- فصل اول: تعریف، مفاهیم پایه تجارت الکترونیکی و اهمیت آن در حال و آینده از ابعاد مختلف
- فصل دوم: اصول تجارت الکترونیکی و عناصر تشکیل دهنده آن
- فصل سوم: انواع مدل های کسب و کار در تجارت الکترونیکی
- فصل چهارم: زیرساخت های لازم برای کسب و کار الکترونیکی
- فصل پنجم: انواع کاربردهای تجارت الکترونیکی
- فصل ششم: بازاریابی، تبلیغات و فروش الکترونیکی ( اصول و روشها و…)
- فصل هفتم: تعاریف،مزایا و موانع خرید الکترونیکی
- فصل هشتم: روش ها، سیستم ها و ابزارهای دریافت و پرداخت الکترونیکی
- فصل نهم: پول و ارز الکترونیکی و سایر اسناد اعتباری الکترونیکی
- فصل دهم: مفاهیم پایه امنیت در تجارت الکترونیکی
- فصل یازدهم: مبانی حقوقی و مقررات تجارت الکترونیکی ملی و بین الملل
- فصل دوازدهم: کلیات سیاست های تجارت الکترونیکی و استراتژی توسعه آن
تجارت الکترونیکی
فصل اول
تعریف، مفاهیم پایه تجارت الکترونیکی و اهمیت آن در حال و آینده از ابعاد مختلف
تعریف تجارت الکترونیکی
برخی از محققان، اصطلاح تجارت الکترونیک را به معنای خرید اینترنتی می دانند. برخی دیگر نیز، تجارت الکترونیک را نه تنها شامل خرید و فروش کالا، بلکه شامل فرآیندهای مختلفی از جمله تبلیغات و ساخت برند، ارائه اطلاعات محصولات و خدمات، ارائه خدمات به مشتریان قبل و بعد از فروش، همکاری با شرکای کسب و کار و افزایش بهره وری در سازمان می دانند.
همچنین تجارت الکترونیکی را می توان از دیدگاه های مختلفی چون؛ ارتباطات، تجارت، فرآیندهای کسب و کار، خدمات، آموزش، مشارکت و اجتماعی نیز، تعریف نمود.
اهمیت تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی از سه منظر دارای اهمیت می باشد. 1. سازمان 2. مشتریان و 3. جامعه.
هر کدام از این بخش ها، مواردی را شامل می گردند که به اختصار ذکر می نماییم.
اهمیت تجارت الکترونیکی در سازمان:
- بهبود ارتباط با مشتری؛ 2. کاهش هزینه ها؛ 3. توسعه بازار جهانی؛ 4. افزایش ساعت کار؛ 5. بومی سازی؛ 6. سرعت دسترسی به بازار؛ 7. کاهش هزینه برقراری ارتباط؛ 8. ارائۀ اطلاعات به روز توسط شرکت و … را نام برد.
اهمیت تجارت الکترونیکی در مشتریان:
- امکان دسترسی به محصولات و خدمات بیشتر؛ 2. دسترسی به کالاها و خدمات با قیمت ارزان تر؛ 3. امکان حضور در همه وقت و همه جا؛ 4. تحویل به موقع؛ 5. عدم پرداخت مالیات بر فروش؛ 6. دسترسی به اطلاعات و … را نام برد.
اهمیت تجارت الکترونیکی در جامعه:
- ارتباطات تلفنی؛ 2. بهبود استانداردهای زندگی؛ 3. بهبود سطح امید به زندگی برای فقرا؛ 4. دسترسی بیشتر و بهتر به خدمات عمومی و … را نام برد.
اهمیت تجارت الکترونیکی در ایران
تجارت الکترونیکی، تجارتی است مبتنی بر استفاده از تکنولوژی ارتباط و اطلاعات در کسب و کار «نقدی بر چالشهایی که بر سر راه تجارت الکترونیک در کشور ما وجود دارد». در کشور ما تلاشهای بسیار زیادی برای بهبود بخشیدن به وضعیت بسترهای الکترونیکی و کاربردهای تجارت الکترونیک در بیشتر بخشهای کشور شده است و این امر باعث نمایان شدن اثرات و هماهنگیهایی بین بخشها و تسهیل اقتصادی در جامعه شده است.
در میزان اهمیت تجارت الکترونیکی، می توان به این موضوع پرداخت که؛ تجارت الکترونیکی، موجب ایجاد فرصتهایی از قبیل فرصتهای بسیار زیاد شغلی که بیشتر مردم مخصوصاً جوانان خواستار آن هستند و باعث صرفهجویی در هزینههای راهاندازی و زمان راهاندازی یک تجارت یا کسب و کار میشود، تحولی در اقتصاد کشور ایجاد کند.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.