توضیحات
عنوان: امنیت در تجارت الکترونیک
- تعریف
- تاریخچه
- تاریخچه تجارت الکترونیک در جهان
- اقتصاد بین المللی
- اقتصاد جهانی شده
- اقتصاد دیجیتالی و بدون مرز
- مزایا تجارت الکترونیک
- معایب تجارت الکترونیک
- بسترهای تجارت الکترونیک
- محدودیتهای تجارت الکترونیک
- انواع تجارت الکترونیک
- شرح مسئله
- چالش های امنیتی در تجارت الکترونیک
- قطع
- استراق سمع
- دستکاری
- جعل
- ویژگی های تجارت امن
- روش های افزایش امنیت
- الگوریتم های رمزنگاری
- الگوریتم نامتقارن
- الگوریتم hash
- احراز هویت
- امضا دیجیتال
- گواهی امضا
- کلید عمومی PKI
- فناوریهای حفاظت و ایمنی در تجارت الکترونیک
- چرخه امنیت در سیستم های تجارت الکترونیک
- نتیجه گیری
تعریف:
- تجارت الکترونیکی توصیف کننده فرآیند خرید، فروش، همکاری با شرکای تجاری، انجام تراکنش های الکترونیکی درون سازمانی، انتقال یا تبادل محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری ازجمله اینترنت می باشد.
- تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیتهای تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک، نوعی تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکی با شتاب بیشتر انجام خواهد شد.
تاریخچه:
- ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮏ و ﻣﺪﻟﻬﺎﯼ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮏ اوﻟﻴﻦ ﺑﺎر در اواﯾﻞ دهه 70 ﻣﻴﻼدﯼ ارائه ﺷﺪﻧﺪ. در اﯾﻦ دورﻩ اﺳﺘﻔﺎدﻩ از ﻣﺪﻟﻬﺎﯼ ﺷﺮﮐﺘﻬﺎﯼ ، ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮏ ﺑﺴﻴﺎر ﮔﺮان ﺑﻮد و ﻋﻤﻮم ﮐﺎرﺑﺮان ﺁن را ﺑﺎﻧﮑﻬﺎ و گاهی ﺷﺮﮐﺘﻬﺎﯼ ﺑﺰرگ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﻣﯽ دادﻧﺪ .
- اینترنت در ﻧﻴﻤﻪ اول دهه 90 ﮔﺴﺘﺮش ﺑﺴﻴﺎرﯼ ﭘﻴﺪا ﮐﺮد و ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ ، از ﺣﻴﻄﻪ داﻧﺸﮕﺎهی و ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺧﺎرج ﺷﺪ و ﮐﺎرﺑﺮان ﺑﺴﻴﺎر زﯾﺎدﯼ در ﺑﻴﻦ همه اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﻴﺪا ﮐﺮد. ﻣﺪﻟﻬﺎﯼ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮑﯽ ﻣﺘﻨﻮﻋﯽ در اﯾﻦ دورﻩ اﯾﺠﺎد ﺷﺪﻩ و ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ. ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮏ ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ روﻧﻖ گرفت.
- در ﻧﻴﻤﻪ دوم دهه 90 میلادی ﮐﺎرﺑﺮان و ﺷﺮﮐﺘﻬﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت روزاﻓﺰوﻧﯽ ﺑﺎ ﻧﻮﺁورﯼ ها و ارﺗﻘﺎء ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژﯼ اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺴﺘﺮ ﻣﺪﻟﻬﺎﯼ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮏ روﺑﺮو ﺷﺪﻧﺪ . در اﯾﻦ دورﻩ ﯾﮑﯽ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﺤﻮﻻت در اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﺑﺴﺘﺮهاﯼ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮏ،رخ داد . اﯾﻦ ﺗﺤﻮل اﻓﺰودﻩ ﺷﺪن ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ پردازش ﺑﻪ ﻣﺴﺎﯾﻞ اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﺑﻮد.
- ﺗﺎ اواﺧﺮ دهه ﻧﻮد ﻣﻴﻼدﯼ ﻋﻤﻮم ﻣﺪﻟﻬﺎﯼ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮑﯽ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﻴﺪ ﺑﺮ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮدﻧﺪ و در دﺳﺘﻪ B2C ﻗﺮار ﻣﯽ گرفتند. وﻟﯽ ﺑﻪ ﺗﺪرﯾﺞ و ﺑﺎ ﻣﺤﻴﺎ ﺷﺪن ﻓﺮﺻﺘﻬﺎ و اﻣﮑﺎن اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﺟﺪﯼ، ﺷﺮﮐﺘﻬﺎﯼ ﺑﺰرگ ﻧﻴﺰ اﺳﺘﻔﺎدﻩ از ﻣﺪﻟﻬﺎﯼ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮏ را ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﺳﻮدﺁور ﯾﺎﻓﺘﻨﺪ.
تاریخچه تجارت الکترونیک در جهان:
اقتصاد بین المللی:
- در اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻋﻨﺼﺮ اﺻﻠﯽ ﺗﺤﺮك اﻗﺘﺼﺎد را ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻣﺰﯾﺖ ﻧﺴﺒﯽ ﺷﻜﻞ ﻣﯽ داد . ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﺴﺎﺟﯽ و ﻓﻮﻻد ﻋﺎﻣﻞ کلیدﯼ رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎدﯼ و ارزاﻧﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﻮد و ﻣﻮاد ﺧﺎم اوﻟﻴﻪ ﺑﺮاﯼ کشورها ﻣﺰﯾﺖ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﺪ. اﯾﺠﺎد و ﺗﻮﺳﻌﻪ زﯾﺮساخت ها در اﯾﻦ دورﻩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺘﻤﺮکز ﺑﺮ اﺣﺪاث ﺧﻄﻮط ﺁهن، راه ها وﺟﺎدﻩ و ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻓﺮودﮔﺎﻩ ﺑﻮد
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.