توضیحات
عنوان: موارد مورد نظر در طراحی انواع آسانسور
- آسانسورهای کششی
- آسانسورهای کششی گیربکس دار
- آسانسورهای بدون موتورخانه
- مزیت های آسانسور های بدون موتور خانه
- آسانسورهای گیرلس
- معرفی قطعات آسانسور- سیستم کششی
- شاسی موتور
- تابلو فرمان
- تابلو برق سه فاز
- فلکه هرزگرد ( نه هرزه! گرد!)
- گاورنر
- تراولینگ کابل Traveling Cable
- کابین Car
- یوک کابین Car Frame
- جعبه رویزیونRevision Box
- ریل راهنما Guide Rail
- براکت Bracket
- لقمه
- روغندان Lubrication Tank
- پاراشوت Parachut
- وزنه تعادل Counter Weight
- سیم بکسل Steel Ropes
- قلاب سر بکسل
- چاله آسانسور چیست ؟ چاهک آسانسور چیست ؟
- مراحل حفر و ایجاد چاه ( چاله ) آسانسور به قرار زیر می باشد :
- ضمناً مقدار نیروی وارده به سقف بتونی چاهك آسانسور (نیروی دینامیكی) بشرح زیر می باشد:
- سیستم VVVF آسانسور چیست و چگونه عمل می کند؟
- سیستم Black out آسانسور
موارد مورد نظر در طراحی انواع آسانسور
۱ ( با توجه به مکانیسم چاله
۲ ( با توجه به ارتفاع ساختمان
۳ ( با توجه به نوع ساختمان
۴( با توجه به محل قرارگیری آسانسور
۵ ( با توجه به استفاده های ویژه
۶ ( با توجه به مکانیسم چاله
انواع آسانسور با توجه به مکانیسم چاله به ۴ گروه اصلی طبقه بندی می شوند :
۱ ( آسانسورهای هیدرولیک
۲ ( آسانسورهای کششی
۳ ( آسانسور های بالا برنده
۴)پنوماتیکی آسانسور ها
آسانسورهای کششی
نیروی محرکه در این نوع آسانسورها از یک موتورالکتریکی که اکثراً در بالای چاه آسانسور و در برخی طراحیها درپایین کنار چاهک و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده، تأمین میشود. بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی (اصطلاحاً سیم بکسل) وجود دارد که از یک سمت به کابین آسانسور و از سمت دیگر به وزنههای آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند، متصل است. جنس این وزنهها معمولاً از چدن یا بتن است. وزن این وزنهها به اندازه وزن کابین به علاوه نصف ظرفیت کابین است. وزن هر نفر در محاسبات مربوط به آسانسور ۷۵ کیلوگرم است. دلیل قرار دادن وزنه در سیستم آسانسور کمک به بالا بردن آسانسور است در غیر اینصورت برای این کار باید موتورهای بسیار قوی با کیلووات بالا استفاده کرد. پس با این کار توان موتور مورد استفاده کاهش مییابد. طبیعی است که این وزنه در پایین آمدن آسانسور مزاحمت ایجاد میکند، اما چون هر جسم بدون دخالت به پایین سقوط میکند پس استفاده از وزنه مانعی بزرگی در حرکت آسانسور ایجاد نمیکند.
اساس کار این نوع آسانسورها بر اساس نیروی اصطکاک بین سیم بکسلها و فلکه کشش موتور است. در داخل فریم وزنه به اندازه وزن کابین به اضافه نصف ظرفیت کابین وزنه وجود دارد. مثلاً اگر ظرفیت کابین ۹۰۰ کیلوگرم باشد (یعنی آسانسور نفربر ۱۲ نفره چون متوسط وزن هر نفر ۷۵ کیلوگرم است) باندازه ۴۵۰ کیلوگرم باضافه وزن کابین در کادر وزنه، وزنه وجود دارد. با کمک این وزنه، نیروی کشش لازم برای حرکت کابین کاهش مییابد چرا که در صورت رعایت کردن ظرفیت کابین، اختلاف وزن بین کادر وزنه و کابین تحت هر شرایطی از نصف ظرفیت کابین (در مثال قبل ۴۵۰ کیلوگرم) بیشتر نخواهد شد و در حرکت به سمت بالا یا پایین سیستم کشش آسانسور حداکثر برای جابه جایی جرمی به اندازه نصف ظرفیت کابین توان مصرف خواهد کرد
آسانسورهای کششی
انواع آسانسور های کششی توسط طنابی که بدور یک چرخ متصل به موتور الکتریکی در بالای چاله آسانسور قرار دارد ، حرکت داده می شوند. کاربرد این نوع از آسانسورها برای ساختمان هایی با ارتفاع متوسط و بلند بوده و سرعت حرکتی بسیار بیشتر از آسانسورهای هیدرولیک دارند. وزنه تعادل در این آسانسورها باعث می شود که آسانسور کارآمد تر از قبل باشد. آسانسورهای کششی به ۳ نوع اصلی به شرح زیرتقسیم می شوند.
آسانسورهای کششی گیربکس دار
در این گونه از انواع آسانسور یک گیربکس متصل به موتور وجود دارد که چرخی را که طناب ها را حرکت می دهد ، می چرخاند. آسانسور های کششی گیر بکس دار تا سرعت های بالاتر از ۵۰۰ فوت در دقیقه می توانند حرکت کنند. انجام پاورپوینت
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.