توضیحات
عنوان: مدیریت ارتباط با تامین کنندگان SRM
- مقدمه
- مفهوم مدیریت زنجیره تأمین
- مزایای SRM
- نقش و جایگاه SRM در مدیریت زنجیره تأمین
- فرآیندهای کلان زنجیره تأمین عبارتند از
- شکل فرآیندهای کلان زنجیره تامین
- قابلیت مدیریت ارتباط با تامین کننده و قابلیت انعطاف پذیری
- نرم افزار مدیریت روابط تامین کننده
- سیستم مدیریت روابط تامین کننده
- ویژگیهای سیستمهای مدیریت روابط تأمین کنندگان
- رابطه سیستمهای مدیریت روابط تأمین کنندگان، تأمین استراتژیک و تدارکات الکترونیک
- ارتباط بین سیستم مدیریت روابط تأمین کنندگان و دیگر سیستمهای سازمان
- شکل ارتباط بین سیستم مدیریت روابط تأمین كنندگان و دیگر سیستم های سازمان
- ساختار مدیریت روابط تأمین کنندگان
- شکل کارکردهای e-SRM
- منابع
مقدمه
تأمین کنندگان میتوانند تأثیر بسیار زیادی برروی عملکرد شرکتها در مقوله های قیمت، کیفیت، تکنولوژی و تحویل داشـته باشـند. در دهه های اخیر، رویکرد جدید و مهمی که در مدیریت زنجیره تأمین مطرح شده است ، تقویت و گسترش ارتباطات با تأمین کنندگان سـازمان در قالب سیستم مدیریت روابط تأمین کنندگان (SRM) است، که توجه آن به کل زنجیره تأمین از تهیه مواد اولیه تا مصرف کننده نهـایی معطوف شده است ، بطوری که بتواند امکان افزایش رضایت مشتری و کاهش هزینه ها را فراهم آورد. لذا در این کار رویکرد بهینه سازی کل فعالیت زنجیره تأمین ، بر پایه تأمین کنندگان در نظر گرفته شده است. انجام پاورپوینت
مدیریت ارتباط با توزیع کنندگان یا (SRM) رویکردی سیستماتیک از ارزیابی مشارکت و تأثیر تأمین کنندگان بر موفقیت، تعیین تاکتیک برای به حداکثر رساندن عملکرد تامین کنندگان و توسعه رویکرد راهبردی برای اجرای این تصمیمات می باشد. SRM به ایجاد روابط مثبت خریدار و تامین کننده کمک می کند و همچنین تعیین می کند که کدام فعالیت ها در ارتباط با هر تامین کننده باشد. مدیریت ارتباط با تامین کنندگان توسط متخصصان زنجیره تامین درگیر در زمینه هایی نظیر تهیه، مدیریت پروژه و عملیات که در آن این متخصصان به طور مرتب با تامین کنندگان مقابله می کنند، استفاده می شود. SRM شامل دو روش است: تجاری و نرم افزاری.
به عنوان مثال یک شرکت که محصولات زیادی از منابع زیاد و متنوعی خریداری می کند بدون بهره گیری از SRM دچار مشکل خواهد شد. به عنوان مثال شرکتی محصولات متنوع کشاورزی همچون انواع میوه، پنیر، سبزیجات ، روغن،و … را نیاز دارد تامین کند، که خود بخش مهمی از بازار مارکتینگ آن کشور را شامل می شوند. SRM به شرکتها کمک می کند تا محصولات خود را در زمان کمتری منتقل کنند. همچنین در بخش کشاورزی تمایل به کاهش هزینه ها نیز وجود دارد. SRM مربوط به ارزش محرک مشترک برای هر دو طرف است که منجر به کاهش هزینه ها ، کاهش خطر ، کارایی بیشتر ، کیفیت بهتر و دسترسی به نوآوری می شود. شکل زیر محصولات یک شرکت کشاورزی است که همانطور که مشاهده می شود بسیار متنوع است.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.