توضیحات
عنوان: برنامه ریزی استراتژیک برای مدیران
- مفهوم مقصد استراتژیک
- بیان نگرش
- گروه های ذی نفع سازمان در تهیه مقصد استراتژیک
- اصول تهیه مقصد استراتژیک
- به هم نزدیک کردن دیدگاههای مخالف
- توجه به مشتری
- اعلام سیاست اجتماعی
- ویژگی های مقصد استراتژیک
- 15 عنصر به جز مقصد استراتژیک
- مقایسه ماموریت چشم اندازها و ارزش ها
- فرآیند تهیه بیانیه مقصد استراتژیک
- مراحل تهیه بیانیه مقصد استراتژیک سازمان
- کیفیت بیانیه مقصد استراتژیک
- مثال هایی از مقصد استراتژیک و ماموریت سازمانی
مفهوم مقصد استراتژیک
- هر برنامه ای از دو قسمت تشکیل شده است: هدف و روش رسیدن به هدف
- در برنامه ریزی استراتژیک هدف وضعیت مطلوب است .
- استراتژی روشی است برای رسیدن به سمت وضعیت مطلوب
- در هر سازمانی تهیه و تدوین مقصد استراتژیک سازمان از اهمیت زیادی برخورار است.
- سازمان تازه تاسیس در آغاز کار درصدد گردآوری عقیده و نظریه ها برمی آید.
- آغاز به کار یک سازمان جدید مجموعه ای از بارورهایی است که منجر به رسیدن به هدف استراتژیک می شود.
- باور مالک یک شرکت تازه تاسیس بر این است که فلسفه مدیریت بر تصور عموم تاثیر خواهد گذاشت .
- در واقع این نوع فلسفه مدیریت گروه های مهم ذی نفع را به خود جمع خواهد کرد.
- اگر سازمان مذبور این اصول و باورها را به صورت نوشته و سند دربیاورد در واقع آن سند بیانگر ماموریت سازمان خواهد بود.
- هر سازمانی بنا به عقاید و ارزش های صاحبان و مدیران آن سازمان یا شرکت ددارای مقصد استراتژیک است چه این مکتوب باشد چه نباشد.
- مقصد استراتژیک قید زمانی نداشته و ممکن است در عرض چند روز بازنگری شود یا حتی برای مدتی بدون تغیر بماند.
- معلوم است که بازنگری یا عدم بازنگری مقصد استراتژیک به ادره کنندگان سازمان و عوامل داخلی و خارجی گذرا بر آن بستگی دارد.
- تهیه و تدوین بیانیه مقصد استراتژیک که همان بیانگر ماموریت سازمان است باید دو جنبه از موضوع رعایت شود:
- ویژگیهای مقصد
- اجزای مقصد استراتژیک
اهمیت مقصد استراتژیک
- دلایل تهیه مقصد استراتژیک به صورت مکتوب از دیدگاه کینگ و کللند:
- تایید اهداف سازمان باتفاق آرا
- تعیین مبنا یا معیاری برای تخصیص منابع سازمانی
- حاکم کردن جوی مشخص و معین بر سازمان
- تعیین نقطه اتکایی برای افراد سازمان جهت اینکه افراد هدف و مسیر سازمان را معرف و رهنمود کارهای خود بدانند.
- در یک چارچوب و مسیر مشخص به هدف های سازمان جامه عمل بپوشانند.
- هدف های سازمانی را مشخص و زمان و معیارهای عملکرد و هزینه های رسیدن به این هدف ها را مورد ارزیابی و کنترل قرار دهند.
بیان نگرش
- مقصد استراتژیک سازمان در واقع یعنی بیان نگرش و دیدگاهها
- مقصد استراتژیک سازمان به دو دلیل اصلی دارای طیفی گسترده تر است:
- اگر مقصد به شیوه ای نیکو بیان شود برای نسل های آینده این امکان را پدید می آورد که با تکیه بر خلاقیت های مدیریت انواع هدف ها و استراتژی های امکان پذیر را مورد توجه قرار دهند.
- تامین نیازها و خواسته های گروههای ذی نفع سازمان به هنگام تهیه و تدوین این مقصد
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.