توضیحات
در پاورپوینت بررسی نظام آموزش ایران و هند به طور خلاصه به مباحث زیر پرداخته شده است:
- مقدمه
- مبانی نظری تحقیق
- پیشینه ی تحقیق
- روش تحقیق
- تجزیه و تحلیل کیفی داده ها
- تحلیل نتایج و ارائه پیشنهادهای راهبردی مبتنی بر یافته های تحقیق
- تحلیل نتایج و ارائه پیشنهادهای راهبردی مبتنی بر یافته های تحقیق
چکیده
هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه ویژگی های موسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای ایران و هند است. در این پژوهش، شباهت ها و تفاوت های ویژگی های موسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای مذکور به منظور بهبود بخشیدن نظام آموزش از راه دور در ایران بررسی و مقایسه شده است. بر این اساس نوع مطالعه این تحقیق تطبیقی- توصیفی و روش آن توصیفی تشریحی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسه ای، مطابق روش و مراحل چهارگانه بردی است. مهمترین نتایج بدست آمده نشان داده است که استفاده از تجربیات کشورهای موفق و بومی سازی آن و ترسیم چشم انداز آموزش عالی از راه دور به دلیل بالا بردن قدرت انتخاب فراگیران، ارتقای جامعیت و ابتکار عمل و توان اثرگذاری نظام آموزش از راه دور در کشورمان به ضرورت رویکرد تلفیقی در تکنیک ها و روش های آموزش از راه دور و همچنین توجه به اصول و رویکرد های اساسی این نظام که دانشجو محوری و تاکید بر تفاوت های فردی در طراحی آموزشی دارد و عدم محدودیت زمان و مکان به ویژه زمانی که در اندیشه اسقرار نظام آموزش از راه دور در دانشگاه ها و آموزش عالی کشورمان هستیم، به کار آید.
واژگان کلیدی : آموزش از راه دور، تطبیق، موسسات آموزش عالی، برنامه درسی
مقدمه
صنعتی شدن جوامع و پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی و عدم کفایت سیستم های سنتی آموزشی ابتدا در جوامع پیشرفته و سپس در جوامع دیگر برای پاسخ دادن به نیازهای اقتصادی و اجتماعی جامعه نوین مطرح شده است و با توجه به ظرفیت اندک سیستم های آموزشی سنتی که تنها قشر محدودی از آموزش عالی بهره مند می شوند و نیز عدم توزیع عادلانه امکانات و رشد جمعیت، تحولاتی اساسی در سیستم آموزش عالی ایجاد گردید که بدین سان دانشگاه های باز (از راه دور) پدیدار شد (ترابی، 1375، ص 4).
همچنین از آنجایی که لزوم آموزش فراگیر همگانی از راه دور در جهت دسترسی عده زیادی از افراد به آموزش عالی برای به روز شدن اطلاعات تخصصی و کسب مهارت ها در انجام امور اجتماعی و صنعتی امری ملموس شده است، ضرورت انجام مطالعات و پژوهش های تطبیقی پیرامون آموزش عالی از راه دور کشورهای دارای سابقه و تجربه بیشتر در این زمینه از بدیهیات است (ترابی، 1375، ص 10).
در این راستا می توان ، عواملی را که منجر به دگرگونی و پیشرفت نظام های آموزشی در سطح جهانی و افزایش انتظارات افراد و جوامع از این نظام شده است را به شرح زیر دسته بندی کرد :
توجه:
- برای دانلود فایل کامل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.