توضیحات
مهمترین عناوین پرداخته شده در پاورپوینت:
- چکیده
- مقدمه
- تا دهه 80 سه موج عظیم، کار آفرینی را به جلو رانده است:
- اهداف خط مشی هایی که سیاستگذاران دولتی تدوین می کنند عبارتست از:
- برخی از مهمترین خط مشی ها و برنامه هاي دولت براي توسعه کارآفرینی عبارتند از :
- خط مشی هاي دولتی و توسعه کارآفرینی
- الگوي لوندرسترم و استیونسن
- توسعه شرکتهاي کوچک و متوسط
- تمرکز بر گروه هاي خاص
- خط مشی گروه های خاص
- تاسیس یک شرکت جدید
- خط مشی کل گرا
- الگوي حمایت و تشویق کارآفرینی و شرکتهاي کوچک و متوسط پویا
- خط مشی های کمک به شرکت های کوچک و متوسط
- فرهنگ سازي
- ارائه خدمات به شرکتهاي کوچک و متوسط و کارآفرینان
- آموزش و ارتباط با صنعت
- الگوي سازمان همکاری هاي اقتصادي و توسعه
- دسترسی به منابع مالی
- تسهیل در ورود و خروج (تشکیل و انحلال شرکت)
- برنامه هاي حمایتی دولت
- الگوي جهانی ارزیابی کارآفرینی
- بهبود شرایط ملی عمومی
- بهبود شرایط ویژه کارآفرینی
- الگوي آدرتچ
- الگوي پنگ ولی
- حداقل کردن زیان
- الگوي نیلی در سند توسعه صنعتی کشور
- رفع موانع و تسهیل فرایند رشد صنایع کوچک و متوسط
- کمک به افزایش روابط پیمانکاري بین شرکتهاي کوچک و متوسط با شرکتهاي بزرگ و تشکیل خوشه هاي صنعتی
- رشد شرکتهاي کوچک و متوسط دانش بر
- توسعه کارآفرینی در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي کشور
- نتیجه گیري
- منابع فارسی
- منابع لاتین
چکیده
´امروزه کارآفرینی براي رشد و ایجاد فضاي سالم اقتصادي در جامعه لازم است و نقش آن در پایداري و ثبات اقتصادي تایید شده است. کارآفرینی فرآیند نوآوري، خلق و تأسیس یک کسب و کار جدید است که از چهار عامل «فرآیند» و «سازمان» ،«محیط» ،«فرد» تأثیر می پذیرد. همچنین شبکه هاي مختلف همکاري بر توسعه کارآفرینی موثر هستند و از آن پشتیبانی می کنند یکی از این شبکه ها، دولت است که با تدوین و اجراي خط مشی هاي مناسب نقش مهمی در توسعه کارآفرینی ایفا می کند.
تأکید این مقاله بر نوع شناسی خط مشی هاي دولتی است که منجر به توسعه کارآفرینی می شود. همچنین الگوهاي مهم خط مشی هاي دولتی بررسی توسعه کارآفرینی، از دید گاه هاي مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت با استفاده از ادبیات موضوع مدلی براي استفاده سیاستگذاران توسعه کارآفرینی ارائه می شود.
مقدمه
روند تحول زندگی انسان از دوران غارنشینی تاکنون به شیوه هاي متفاوت توصیف شده است. آنچه در تمامی تحلیلها مورد کم توجهی قرار گرفته است نقش عامل تغییر یا کارآفرین می باشد. در واقع همان نیرویی که پیشرفت مادي را سبب شده است. بطور کلی کارآفرینی به خلق کسب و کار جدید توسط فرد یا گروه هاي کوچک گفته می شود.
تا دهه 80 سه موج عظیم، کار آفرینی را به جلو رانده است:
- موج اول انفجار مطالعه و پژوهش در قالب انتشار کتابهایی در خصوص زندگی کار آفرینان و تاریخچه شرکتهاي آنان، چگونگی ایجاد کسب و کار شخصی و شیوه هاي سریع پولدار شدن می باشد.
- موج دوم که به تدریج ایجاد شده است، ارائه رشته هاي آموزشی کارآفرینی در مقاطع تحصیلی مختلف در حوزه هاي مهندسی و بازرگانی است . این دوره در چند دانشکده آغاز و تاکنون در بیش از 500 دانشکده ایالات متحده آمریکا تدریس شده است.
- موج سوم افزایش علاقمندي دولت به پژوهش در زمینه بنگاه هاي کوچک با هدف تشویق رشد شرکتهاي کوچک و پژوهش درباره نوآوریهاي صنعتی است.
اهداف خط مشی هایی که سیاستگذاران دولتی تدوین می کنند عبارتست از:
- تشویق افراد به کارآفرینی و خوداشتغالی
- کمک به کارآفرینان در فرآیند کارآفرینی (قبل از شروع، مرحله شروع و مرحله رشد)
- خلق فرصتها و آموزش مهارتهاي جدید براي کارآفرینان
برخی از مهمترین خط مشی ها و برنامه هاي دولت براي توسعه کارآفرینی عبارتند از :
- تدوین قوانین و مقررات مرتبط
- خط مشی هاي مالیاتی
- ساده سازي مراحل اداري
- حمایتهاي مالی و اعطاي وام
- ارتقاء کارآفرینی و آموزش
- اطلاع رسانی و مشاوره به کارآفرینان
- ایجاد زیرساختهاي لازم
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.