توضیحات
عنوان: روند سیاستگذاری و تأثیر حامیان غیر دولتی بر مالیات نوشابه در مکزیک در سال 2014
- خلاصه
- روش شناسی
- مصاحبه با ذینفعان
- تحلیل مستندات
- تحلیل و بررسی
- نتایج
- متن نوشته
- استراتژی های رسانه ای و بازاریابی
- ائتلاف سازی
- بحث در مورد اثربخشی مالیات نوشابه
- افزایش فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکتها در ارتباط با سایر موارد بهداشتی
- بحث
- نتیجه گیری
خلاصه
در ژانویه 2014 ، مکزیک مالیات نوشابه را به ازای هر لیتر 1 پزوی مکزیک (MXP) وضع کرد. هدف این مقاله بررسی زمینه های سیاسی است که این سیاست از آن پدید آمده است ، عوامل اصلی تغییر سیاست و نقش سهامداران در تنظیم دستور کار سیاست گذاری و شکل دادن به طراحی و نتایج سیاست است. سی و یک مصاحبه نیمه ساختاری با ذینفعان اصلی انجام شد و 145 سند ، از جمله مقالات بررسی شده توسط همتا ، خلاصه سیاست ها ، اطلاعیه های مطبوعاتی ، گزارش های صنعت ، دولت و سازمان های جامعه مدنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل موضوعی تکراری بر اساس نظریه های مربوط به روند سیاست با استفاده از یک رویکرد مکمل ، از جمله مدل اکتشافی ، چارچوب مثلث سیاست ، و مدل چند جریانی انجام شد. نتایج نشان داد که انگیزه اصلی دولت جدید در جستجوی بودجه هنگام ورود به دولت بود. مالیات نوشابه توسط گروه کلیدی قانون گذاران ، حامیان جامعه مدنی و دانشگاهیان حمایت می شود که شواهد مربوط به اثرات سلامتی را تأیید می کنند. با این حال ، این سیاست با صنایع غذایی و آشامیدنی (F&BI) به چالش کشیده شد. حامیان غیر دولتی به طور رسمی و غیررسمی در تعیین دستور کار شرکت داشتند ، بدون در نظر گرفتن منافع مخالف برخی از آنها در سیاست مالیات نوشابه. رویکردهایی که حامیان غیر دولتی برای تأثیرگذاری در دستور کار از آنها استفاده می کردند شامل موارد زیر بود: انجام پاورپوینت
دعوت به اقدام ، استراتژی های بازاریابی ، ایجاد ائتلاف ، شواهد چالش برانگیز و مشارکت عمومی و خصوصی. اثربخشی مالیات نوشابه بسیار مورد بحث قرار گرفت و منجر به دو قطبی شدن مردم شد ، اگرچه چارچوب نتایج در تأثیرگذاری سیاست های مالی در نقاط دیگر بسیار موثر بود. این مقاله به بحث پیرامون اجرای سیاست های مالی برای سلامت و چگونگی اعمال و چارچوب قدرت در مرحله تعیین دستور کار توسعه سیاست کمک می کند. این مقاله بررسی می کند که F&BI چگونه می توانست استراتژی ملی پیشگیری از چاقی را تحت تأثیر قرار دهد. این استدلال استدلال می کند که تجربه مبارزات مالیاتی نوشابه قدرت حمایت از سیاست ، تقویت شبکه های جامعه مدنی ملی و بین المللی را تقویت می کند.
محصولات ناسالم مانند نوشابه ، تنباکو و الکل “بهترین خرید” یا کم هزینه در نظر گرفته می شود که در کاهش مصرف بسیار موثر است.
مکزیک اولین کشور بود که در ایالت لس آنجلس مالیات بر نوشیدنی های شیرین شده با شکر اعمال کرد ، که در مقررات مالیاتی به عنوان هر نوع نوشیدنی تعریف شده است که به آن قند یا شربت اضافه می کند. مالیات نوشابه بخشی از یک استراتژی جامع برای مقابله با چاقی و همچنین بخشی از اصلاحات مالی بود که توسط رئیس جمهور جدید آغاز شد.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.