توضیحات
عنوان فارسی مقاله: کیفیت خدمات در ماشینهای خودکار سخنگو: یک بررسی تجربی
عنوان انگلیسی مقاله: Service quality in automated teller machines an empirical investigation
چکیده
هدف- هدف این مقاله شناسایی ابعاد کیفیت خدمات ماشین خودکار سخنگو (ATM) و ارزیابی تلقی مشتریان از اهمیت نسبی این ابعاد میباشد.
طرح/روشها/رویکرد– یک پرسشنامۀ ساختار یافته که از این سو و آن سو از درون متون گذشته جمعآوری شده بود و بر مطالعات گروهی متمرکز بود، برای جمعآوری داده ها از 530 مشتری ATM از 15 بانک در غنا به کار گرفته شد. آمار توصیفی، تجزیه و تحلیل فاکتور اکتشافی و تأئیدی، همچنین رگرسیون چندگانه، برای شناسایی اهمیت نسبی ابعاد کیفیت خدمات ATM مورد استفاده قرار گرفتند.
یافته ها- این مقاله پنج بُعد مدل “کیفیت [1]ATM” را شناسایی کرد. این ابعاد به ترتیب اهمیت، از این قرارند: قابلیت اعتماد، دسترسی راحت، واکنشی بودن[2]، آسانی استفاده و رضایت.
اثرات عملی بعدی- متغیرهای معیار کیفیت ATM، اهرمهایی سودمند برای مدیران بانک فراهم میکند تا تجربۀ مشتری را با ATMها ارتقا یابد. اهمیت نسبی فاکتورهای شناسایی شده در این مطالعه برای مدیران، همچنین یک راهنما فراهم آورد راجع به اینکه بر چه موضوعاتی تمرکز شود تا کارآیی و سودمندی ATMها ارتقا پیدا کند.
اصالت/ارزش– این مقاله یک مبنای نظری برای مفهوم سازی کیفیت خدمات ATM فراهم میآورد. بنابرابن، ابعاد حاصل، که به آنها تحت عنوان کیفیتATM اشاره میشود، نشان دهندۀ کمبود تحقیق قوی دربارۀ مفهوم سازی و آزمایش ابعاد کیفیت خدمات ATM میباشند. جدا از تصور نظری ارتقا یافته، ابعاد شناسایی شده همچنین برای مدیران بانکها درک و ابزارهای بهتری برای مدیریت بهتر تجربیات ATM مشتریان فراهم میآورد.
کلیدواژه ها: عابر بانکها، کیفیت خدمات مشتری، بانکداری، کیفیت خدمات، بانکداری الکترونیک، دستگاههای خودکار سخنگو، غنا
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.