توضیحات
عنوان فارسی: تکنیک های اتصال برای چارچوب های فضایی آلومینیومی استفاده شده در اتومبیل ها ، بخش اول – جوش کاری فاز جامد و مایع
عنوان انگلیسی:
Joining techniques for aluminium spaceframes used in automobiles Part I Ð solid and liquid phase welding
چکیده
به دلیل مسائل مربوط به تاثیر محیطی وسایل نقلیه موتوری، تولید کنندگان خودرو رو به توسعه وسایل نقلیه سبک تر با بازده سوختی بهتر آورده اند. چنین امری با تقاضای مشتری برای عملکرد بهتر و راحتی بیشتر و مشخصه های ایمنی بیش از پیش مرکب می گردد، به طوری که تمامی این ها منجر به افزایش وزن وسیله نقلیه می شوند. سازه هایی با بدنه چارچوب فضایی ( قاب فضایی ) آلومینیومی، وزن مرتبط به ساختمان اتومبیل فولادی سنتی را کاهش می دهد، در حالی که استحکام و سفتی اصلی را حفظ می نماید. چنین سازه هایی چالش قابل توجهی برای ساخت در تولید حجمی ارائه می کنند.
در این مقاله دو – بخشی تکنیک های اتصال نه تنها از لحاظ ویژگی های فیزیکی اتصال ایجاد شده مورد بررسی قرار می گیرند، بلکه از لحاظ مسائل تولید وابسته به صنعت خودرو نیز موشکافی صورت می پذیرد. این مقاله تکنیک های جوش کاری جامد و حالت – مایع را مورد نقد و بررسی قرار می دهد، که شامل روش تکنولوژی وسایل نقلیه موتوری جوش کاری نقطه ای می باشد در زمینه کاربرد پذیری آن ها در سازه های چارچوب فضایی آلومینیومی.
هزینه کلی امکانات، مسائل محیطی محل – کار و ایمنی در میان عوامل تعیین کننده گزینش یک فرآیند ساخت مناسب می باشد. هر چند، موفقیت نهایی سازه های بدنه چارچوب فضایی به کیفیت فرآیند ساخت در تولید حجمی بستگی خواهد داشت. یافته ها بیان دارند که صرف نظر از هر تکنیک برگزیده، تولید وسیله نقلیه مرسوم به طرز قابل توجهی تغییر خواهد کرد. چنین تغییری هر چند می تواند با حفظ کردن تکنیک سنتی جوش کاری نقطه ای به حداقل برسد، در حالی که هیچ تکنیکی به عنوان راه حل قطعی شناخته نمی شود.
لغات کلیدی: خودرو، چهارچوب ها یا قاب های فضایی، جوش کاری، تولید
مقدمه
صنعت خودرو در حال حاضر در تلاش برای وفق دادن خود با نیازمندی های درگیر کننده قانون گذاری محیطی و تقاضاهای مشتریان برای عملکرد بهتر، راحتی بیشتر و ویژگی های ایمنی، با توسعه یک وسیله نقلیه سبک و مقرون به صرفه می باشد. نسبت قابل توجهی از این تلاش در حال حاضر برای جایگزینی آلومینیوم با فولاد در سازه بدنه ( بدنه 20 الی 30 درصد از وزن کلی وسیله نقلیه را تشکیل می دهد ) اختصاص داده شده است {1}. هر چند، جایگزینی یک ماده با دیگری کار ساده ای نیست. نشان داده شده است که ساخت و ساز یک چارچوب فضایی ( شکل 1 ) {2} متشکل از اجزاء چکش کاری شده، می تواند در دستیابی به حداقل استحکام معادل و سفتی در مقایسه با یک ساختمان اتومبیل فولادی مرسوم مورد استفاده قرار گیرد. آلومینیوم از استحکام و سفتی پایین تری نسبت به فولاد برخوردار است، و طراحی چهارچوب فضایی، کوپل شده با استفاده از بخش های ضخیم تر ماده، با موفقیت این ضعف را جبران می نماید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.