توضیحات
عنوان: پاورپوینت خستگی یاتاقان
نمای کلی
- تعاریف
- عوامل بوجود آورنده خستگی در یاتاقان
- خستگی تماسی
- تاریخچه ی عمر یاتاقان
- بهبود عمر یاتاقان توسط کاهش خستگی تماسی
- روانکاری
- آلودگی های روغن
- خستگی در لایه های مختلف یاتاقان
- انواع تست های خستگی
- جمع بندی
- منابع
عوامل بوجود آورنده خستگی در یاتاقان
- بارهای متناوب
- تعداد سیکل های بالا
- اعمال بار بیش از حد تحمل استحکام خستگی
- خستگی تماسی
- روانکاری نادرست
خستگی تماسی
خستگی تماسی با خستگی که همه ی ما با آن آشنا هستیم تفاوت دارد.خستگی که ما می شناسیم اغلب توسط پیچش و خمش اتفاق می افتد ولی خستگی تماسی به دلیل تنش هرتزی اتفاق می افتد.
در مقایسه ی عمر خستگی پیچشی و عمر خستگی تماسی میتوان گفت عمر خستگی تماسی حدود 7 برابر عمر خستگی پیجچشی میباشد.
عمر خستگی تماسی حدود ده تا صد میلیون سیکل میباشد.
تاریخچه ای در مورد نظریه ی عمر یاتاقانBearing life theory
- اولین بار با تست یاتاقانها توسط Stribeck در سال 1896 آغاز شد.
- با بررسی گودمن در 1912 دنبال شد.
- Palmgren در سال 1924 مفهوم حد خستگی را مطرح کرد.
- در سال 1939 weibull نظریه آماری خود را از استحکام مواد به عنوان ابزار محاسباتی برای تحلیل عمر یاتاقان ارایه داد.
جمع بندی
در این ارائه درباره مفهوم خستگی،بطور خاص مفهوم خستگی یاتاقانها،عواملی که باعث ایجاد خستگی و نتایج خستگی مانندترک،پوسته پوسته شدن و ایجاد حفره شدند و همچنین خستگی تماسی و راههای بهبود عمر توسط کاهش خستگی تماسی صحبت شد. همچنین درمورد مراحل سایش و شکست خستگی در لایه های مختلف یاتاقان و تستهای خستگی انجام شده روی یاتاقان بحث شد. درنهایت میتوان گفت با ترکیب عیب شناسی ارتعاشی،سایشی و خستگی با روابط تعیین عمر در یاتاقانها میتوان در جهت بهبود عمر خستگی یاتاقانها و جلوگیری از شکست های ناگهانی ناشی از خستگی پیش رفت.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.