توضیحات
عنوان فارسی:پیچیدگی دیجیتال پلهای بتنی تقویت شده موجود از خوشههای نقطهای علامتگذاری شده
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Digital twinning of existing reinforced concrete bridges from labelled point clusters
پیچیدگی دیجیتال پلهای بتنی تقویت شده موجود از خوشههای نقطهای علامتگذاری شده
چکیده
اتوماسیون پیچش دیجیتال برای پلهای مسلح موجود از ابرهای نقطهای هنوز یک مشکل حل نشده است. در حالی که روشهای فعلی میتوانند اجسام پل را به صورت خودکار در ابرهای نقطهای به صورت خوشههای نقطهای علامتگذاری شده شناسایی کنند، تناسب اشکال سهبعدی دقیق با خوشههای نقطهای تا حد زیادی به انسان وابسته است. ۹۵ درصد از کل زمان مدلسازی دستی صرف شخصی سازی اشکال و تناسب صحیح آنها میشود. چالشهای نشاندادهشده در مرحله اتصال, ناشی از هندسههای نامنظم پلهای موجود میباشد. روشهای موجود میتوانند اولویتهای هندسی مانند مکعب ها و استوانهها را با خوشههای نقطهای متناسب کنند، با فرض اینکه پلها از اشکال کلی تشکیل شدهاند. علاوه بر این، هیچ یک از روشهای موجود به صراحت نشان نداده اند که چگونه می توان مدلهای داده پل را از نظر دقت فضایی با استفاده از اندازهگیریهای کمی ارزیابی کرد. در این مقاله، ما با ارائه یک روش برازش شی مبتنی بر برش که میتواند زوج دیجیتال هندسی یک پل مسلح بتنی را از چهار نوع خوشه نقطهای برچسب دار تولید کند، به این چالشها میپردازیم. کیفیت مدلهای تولید شده با استفاده از معیارهای مبتنی بر فاصله ابر به ابر ارزیابی میشود. آزمایشات انجام شده بر روی مجموعه داده های ابری ده نقطه پل نشان میدهد که این روش به طور متوسط فاصله مدلسازی ۷.۰۵ سانتی متر را بدست می آورد (در حالی که روش دستی به ۷.۶۹ سانتی متر میرسد)و میانگین زمان مدلسازی ۳۷.۸ ثانیه است. این یک جهش بزرگ در روش فعلی جفت سازی دیجیتال است که به صورت دستی انجام میشود. ترجمه مقالات
مقدمه
مقامات بزرگراه وظیفه دارند که اکثر پلها را مدیریت و نگهداری کنند. بنابراین، بسیار مهم است که مدیریت پل، اختلال، خطر و هزینههای ناشی از آن را برای کاربران جاده به حداقل برساند و از منابع اقتصادی و کارآمد استفاده کند. با این حال، ایالاتمتحده هر ساله حدود ۱۲.۸ میلیارد دلار برای رسیدگی به شرایط وخیم پل هزینه میکند. دلیل این هزینههای هنگفت تا حدودی به این است که صاحبان پل با چالش عمدهای در ساخت و مدیریت دادههای مورد نیاز برای تعمیر، نگهداری و مقاومسازی سریع پلهای خود مواجه هستند. با توجه به چرخه بازرسی معمول دو ساله ، سالانه حداقل به ۳۱۵۰۰۰ بازرسی پل در سراسر ایالاتمتحده و انگلستان نیاز است. بازرسی بصری هنوز هم رایجترین نوع نظارت بر وضعیت است. اطلاعات مربوط به شرایط فیزیکی حاصل از مانند اشتو میشود تا ارزیابی شود .
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.