توضیحات
عنوان فارسی: تعيين حساسيت رطوبت آسفالت گرم با استفاده از روش آنالیز تصوير
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Quantification of moisture sensitivity of warm mix asphalt using image analysis technique
تعيين حساسيت رطوبت آسفالت گرم با استفاده از روش آنالیز تصوير
چکیده
آسفالت مخلوط گرم ( WMA ) در معرض آسیب رطوبت قرار دارد . رطوبت میتواند باعث گسیختگی چسبندگی از سنگ دانهها شود . این مقاله روش جدیدی را براساس آنالیز تصویر پیشنهاد میکند تا از گسست چسبندگی ناشی از رطوبت سطوح آسفالت را تخمین بزند. یک رویکرد جدید برای شناسایی کاهش چسبندگی به دلیل آسیب رطوبت مرتبط با قدرت مکانیکی و تنش مستقیم به کار می رود. درصد شکست سطحی ناشی از چسبندگی به طور دقیقتر از طریق تکنیک آنالیز تصویر، بعد از اینکه نمونهها در تنش مستقیم شکست خوردند، بیشتر شد . نمونهها تحت نظارت برای خشک شدن، سیکل های F – T 1 و سیکل F – T 3 قبل از شکسته شدن توسط نیروی کششی مستقیم ارزیابی شدند . استفاده از نرمافزار آنالیز تصویر نسخه ۴.۰ ( ENVI ) به منظور ارزیابی میزان خطای چسبندگی مورد استفاده قرار گرفت . نتایج بدستآمده از آنالیز تصویر نشان داد که شکست چسبندگی با تعداد سیکلهای FT و مخلوطهای آمادهشده با استفاده از PG-76 افزایش مییابد . این روش ارزیابی شکست چسب مخلوط PG-64 را با استفاده از سطوح مختلف رطوبت آزمایشگاهی میسر ساخت . آزمایشات نشان میدهد که روش آنالیز تصویر میتواند برای تعیین کمیت خطای چسب استفاده شود و جایگزین بهتری برای روش مرسوم تصویرسازی با استفاده از چشم غیرمسلح باشد.
1.مقدمه
آسفالت ترکیب داغ مواد آسفالت را در دمای کمتر ایجاد کرده است ( 140-100 دجه سانتیگراد ) بدون آنکه عملکرد خود را به خطر بیاندازد ( Ameri و همکاران ۲۰۱۳ ) . مولفه اصلی ساخت پیاده رو مقدار انرژی مصرف شده در کل هزینه است ( Hamzah و همکاران ۲۰۱۰ ) . ترکیب گرم و نیمه گرم آسفالت امروزه بسیار محبوب است زیرا عملکرد قابل مقایسه آن با ترکیب آسفالت داغ مزایای بالقوه بسیاری را به ارمغان میآورد(روبیو و سایرین 2012). از جمله این مزایا، مزایای زیست محیطی, انتشارات کمتر دود کارخانه و تا ۴۰ درصد کاهش CO2 و افزایش راندمان تراکم پذیری میباشد. آسفالت ترکیب گرم به منظور تولید مواد سنگ فرش آسفالت در دمای پایین (100-140 درجه سانتیگراد) بدون آسیب رساندن در عملکرد آن اثبات شده است (Ameri و همکاران 2013). جزء اصلی ترکیب پیاده رو مقدار متوسط انرژی است که به طور قابل توجهی در هزینه کل کمک می کند (Hamzah و همکاران 2010). آسفالت گرم و نیم گرم در حال حاضر به دلیل عملکرد قابل مقایسه آن با آسفالت مخلوط داغ بسیار محبوب است (Rubio و همکاران 2012). دمای پایین تولید و تراکم مزایای بالقوه را به همراه می آورد. که شامل مزایای زیست محیطی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش 40 درصدی CO2، سنگ فرش، بهبود کارایی و بازده تراکم می باشد.
مزایای دیگر عبارتند از مسافت بیشتر، گردش سریع تر به ترافیک به دلیل زمان خنک کننده کوتاهتر، مزایای تولید، افزایش محتوای محرک آسفالت (RAP) و محل کارخانه در مناطق شهری (Rubio و همکاران 2012). در زمینه پیاده روهای پایدار، تحقیق در بازیافت و استفاده مجدد از ضایعات ، آسفالت بازیافت شده، آجر خرد شده (Poon و Chan 2007)، خرده های شیشه (Grubb و همکاران 2006)، بازیافت بتن در پایه پیاده رو و زیربنای آسفالت می باشد در تعمیر و نگهداری جاده ها و توانبخشی آن ها، مواد روانکاری بازیافت شده جایگزینی قابل قبول معرفی شده است. از جمله مزایای حفظ منابع و محیط زیست با استفاده از ضایعات پیاده رو ها(Taha و همکاران2002) است. استفاده از مواد RAP باعث صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه های کلی ساخت و ساز در پیاده رو می شود (Hoyos و همکاران 2011). به طور مشابه، استفاده از آجر خرد شده (Arulrajah و همکاران، 2011) و شیشه های بازیافتی که در ترکیب با سایر آلیاژهای بازیافتی در لایه زیربنای آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد، باعث افزایش عملکرد زیر بنا می شود (علی و همکاران، 2011). به گفته Miliutenko و همکاران (2013)، استفاده از بازیافت آسفالت داغ در محل، کاهش گازهای گلخانه ای و تقاضای انرژی تجمعی را نسبت به بازیافت در معرض هوای داغ خواهد داشت. Blankendaal و همکاران (2013) اثرات زیست محیطی آسفالت را ارزیابی نمودند و به این نتیجه رسیدند که استفاده از آسفالت گرم ترکیبی بیش از آسفالت داغ ترکیبی در کاهش اثرات زیست محیطی موثر است.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.