توضیحات
عنوان فارسی: بهبود کارایی اینورتر 5 فاز سه سطحی با کنترل DTC برای موتور القایی 5 فاز در سرعتهای پایین
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Performance Improvement of Three-Level Five-Phase Inverter Fed DTC Controlled Five-Phase Induction Motor during Low-Speed Operation
چکیده
در این مقاله، کنترل مستقیم گشتاور (DTC)[1] برای اینورتر 5 فاز سه سطحی که موتور القایی 5 فاز را تغذیه میکند، پیشنهاد شده است تا عملکرد سرعت پایین را بهبود دهد. DTC کلاسیک (DTC-I) به منظور حداقل کردن اثر مغناطیسزدایی در سرعتهای پایین، اصلاح شده است. مطابق این اصلاحات، صفحهی بردار ولتاژ به 12 قسمت با زاویه 18 درجه برای هر بخش، تقسیم شده است. برای بخشهای فرد، بردارهای ولتاژ واسط واقع در 36± درجه و برای بخشهای زوج، بردارهای ولتاژ اصلی واقع در 36± درجه بجای بردارهای کلاسیک ولتاژ واقع در 72± درجه، انتخاب شدهاند. بردارهای ولتاژ صفر در DTC پیشنهادی (DTC-II) برای سرعتهای پایین حذف شدهاند. DTC-II، اثر مغناطیسزدایی را در سرعتهای پایین کاهش داده اما ریپل گشتاور بخاطر حذف بردارهای ولتاژ صفر، افزایش پیدا میکند. در نتیجه، سطوح سرعت با بردارهای ولتاژ واقع در 72± درجه، از طریق جبرانساز گشتاور 7 سطحی انتخاب شده و به 10 بخش تقسیم میشوند. بنابراین، در سرعتهای متوسط و بالاتر، ریپل گشتاور با استفاده از جبرانساز گشتاور 7 سطحی کاهش مییابد. نتایج شبیهسازی و آزمایشی نیز برای اعتبار سنجی DTC-II آورده شدهاند. ترجمه مقالات
کلمات کلیدی: کنترل مستقیم گشتاور، اینورتر 5 فاز سه سطحی، عملکرد سرعت پایین، اثر مغناطیسزدایی، ریپل گشتاور.
1- مقدمه
روش کنترل مستقیم گشتاور در سال 1986 توسط تاکاشی و ناگوچی برای موتور القایی سه فاز، معرفی گردید. پیشرفت نیمههادیها، توسعهی جدول سوئیچینگ پایهی DTC برای موتور القایی سه فاز به 5 فاز را امکانپذیر کرده است. موتور القایی 5 فاز با کنترل DTC، چندین مرتبه برای بهبود کارایی در مورد اعوجاج جریان استاتور، ریپل گشتاور، افزایش شار استاتور در سرعتهای پایین و …، اصلاح شده است. هدف DTC پنج فاز دو سطحی کلاسیک، کند کردن پاسخ گشتاور و مغناطیسزدایی شار استاتور در سرعتهای پایین است. شار استاتور برای موتور القاییای که بطور مستقیم با گشتاور کنترل میشود، ضروری است. با این حال، حفظ ثابت شار استاتور در مقدار نامی در طی عملکرد سرعت پایین موتور، سخت است زیرا ولتاژ با مقاومت استاتور افت پیدا میکند. در مورد تحریک موتور القایی سه فاز، عملکرد ماشین در سرعت پایین با روشهای ارائه شده در مراجع ]7[-]9[ بهبود یافته است. گائو و همکاران ]5[ روشی برای بهبود اثر مغناطیسزدایی در عملکرد سرعت پایین موتور القایی 5 فاز معرفی کردند که در آن، الگوریتم DTC کلاسیک طوری اصلاح شده بود که بردارهای ولتاژ واقع در 36± درجه با بردارهای ولتاژ واقع در 72± درجه جایگزین شده بودند. این بردارهای ولتاژ واقع در 36±، مغناطیسزدایی شار در سرعتهای پایین موتور القایی 5 فاز که از اینورتر 5 فاز دو سطحی تغذیه میشود را کاهش میدهد. اصلاحات جدید در انتخاب بردار ولتاژ در مرجع ]6[ آورده شده است که در آن، مغناطیسزدایی در شار استاتور با بهبود عملکرد سرعت پایین موتور القایی 5 فاز، کاهش یافته است.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.