توضیحات
عنوان فارسی: نوآوری در شرکت 3M
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
innovation at 3Mcorporation A
عصر بیست و سوم اکتبر سال 1997، ریتا شور، متخصص ارشد کالا در 3M، نگاهی در اتاق کنفرانس بر اعضای تیمش از بخش بازار پزشکی-جراحی، انداخت. او معجب بود که چه زمانی بحث مداوم شدید در رابطه با پیشنهادات تیم به منظور مدیریت ارشد سلامتی را به پایان برساند. گروهی دستچین از افراد با استعداد، روش جدیدی به منظور تفهیم و درک نیازهای مشتری را شروع و مطرح نمودند که “تحقیق کاربر پیشافت” نام دارد. اما این ابتکار عمل برای معرفی روشهای تحقیق بازار پیشرو در فرآیند ابتکار و نوآوری 3M، امروزه به توصیه و پیشنهادات انقلابی گسترش یافته است که تهدیدی در ایجاد شکاف در بخش است.
درحالیکه مدیریت ارشد خواهان این است که تیم “کاربر پیشافت” پروژهای کنترلپذیر، در رابطه با مادهی سازندهی پارچهی مخصوص جراحی را اجرا کند تا بیماران جراحی را از عفونتها حفاظت نماید، امروزه تیم میخواهد که بیانه استراتژی واحد کسب وکار کل را بازنویسی کند تا همچنین شامل خدمات و محصولات فعالی باشد که مهر بالادست واحدهای عفونی مانند جرمها را اجازه میدهد. این عمل بر خلاف روش افزایش است که برای مدت زمان طولانی در 3M حکم فرما بود. سپس، مری سوناک، دانشمند بخش و مشاور داخلی 3M در زمینهی روش جدید کاربر پیشافت، اشاره کرد که “3M منافع بسیاری از محصولات افزایشی بدست میآورد … مانند برچسب آبی به جای برچسب زرد”.
بیرون از پنجره، نسیم با تاخیر پاییزی در بین چمنزار مرتفع مینسوتا حرکت میکرد، یادآور فصلی که نشان میدهد اولین سالی بود که تیم فرآیند کاربر پیشافت را شروع کرد. روش، شامل آموزش، برای کمتر از شش ماه به کل فرآیند اختصاص یافت. اما تعهد طولانی مشارکین و همچنین مدیریت ارشد 3M، در صورتی که بخش بازار پزشکی-جراحی از کسب و کار راکد به یک شرکت تقویت شده، برده شود، مستلزم به پرداخت است. واضح است که اگرچه تیم دارای ایدههای محصول موفق و موضعگیری موثر است، روش جدید برای ابتکار و نوآوری محصول با شبنم زمستانی به پایان میرسد. و همچنین تمامی واحد کسب و کار.
تاریخچه ی شرکت 3M
در سال 1902، در بانکهای Lake Superior، پنج سرمایهگذار دور هم جمع شدند تا نظرشان در رابطه با سنگ سنباده با کیفیت بالا که مادهی معدنی به سختی الماس است و برای تولید مواد ساینده تولید میشود، را بازگو کنند. آنچه زیر پرچم معدن مینوستا و کمپانی تولید، حفر کردند، کم ارزش و دارای درجهی پایینی بود.
تحقیق و پیشرفت (R&D) در 3M، با شناخته شدن کمپانی، در یک آزمایشگاه اولیه قرار گرفت که این آزمایشگاه به قدری کوچک بود که با ورود رئیس تکنسینهای فروش باید خارج میشدند. تکنسین جوانی پس از داخل کردن تعدادی پوست ساینده در آب و دیدن لکهی نفت، مشکل را حل کرد. بررسیهای پس از آن نشان دادند که در طول حمل محصول با کشتی در اسپانیا، طوفان اقیانوسی موجب گردید تا روغن زیتون به مادهی ساینده تبدیل شود. این بینش موجب حل مشکل پوست ساینده شد، درحالیکه تاکید بر تکنولوژی و نوآوری در 3M نیز منتشر گردید.
در سال 1916، شرکت پرداخت سود سهام را آغاز نمود. امروزه، شرکت که دارای دفتری مرکزی در سیت پل در مینوستا میباشد، در ارتباط نزدیک با مواد ساینده است که اولین پوست ساینده ضدآب جهان را در اوایل سال 1920، تولید نمود. تکنسینهای 3M شروع به دور زدن نمایندگیهای خرید به منظور درک بهتر نیازهای محصول، نمودند. اغلب، آنان در کارخانهها و کترگاهها داخل میشدند و مستقیماً با کارگران صحبت میکردند، کاری بیساقه که منجر به سود سهام غیر منتظره شد.
در زمان بازدید از یک مغازهی خودکار، در سال 1920، برای مثال، ریچارد درو، یک دستیار آزمایشگاه جوان سیلی از دشنام و فریاد را شنید. کارگران کار نقاشی دو-تن را خراب کردند. این کار زمانیکه آنها برچسبهای روزنامهچسبکار شده که به عنوان مواد پوششی استفاده میشوند را برمیداشتند، نقاشی کنده شد، صورت گرفت. با بازگشت به آزمایشگاه، در حالیکه با یک مادهی جدید و پشتیبان دندانهدار کار میکرد، ایدهای به ذهن درو رسید که جهان را با یک نوار پوششی تامین میکرد. با گذر مدت زمان طولانی موردنیاز به منظور تکمیل ساختن نوار جدید، او دستور مستقیم کمپانی مبنی بر اینکه اینکه تمامی تلاش و انرژی خود را صرف بهبود محصول موجود نماید را نادیده گرفت. موفقیت درو به گسترش افسانهی اختراح 3M و بیان و سخن 3M کمک کرد: “بهتر است تا به جای اجازه گرفتن، ذر جستجوی بخشش بود” . همچنین موجب الهام نظریهی “از سر را برو کنار” در بخش مدیریت نسبت به توسعهدهندگان شد. در همان زمان، درو “فناوری مرکزی” درگری برای 3M راه انداخت و بازگشایی کرد. در واقع، چند سال بعد، درو به اختراع نوار سلفون مارک Scotch ادامه داد که به رونق شرکت در زمان رکود شدید کمک نمود.
طی چندین قرن، 3M علاوه بر رشد بینالمللی و جهانی خود، از شهرت کسب کرده برای باقی ماندن به عنوان “زندان(گلخانه)” از اختراعات، لذت میبرد. “هر آنچه را که برای ما سودآور باشد را درست خواهیم کرد”، رئیس پیشین 3M، ریچارد کارلتون، اظهار کرد. بر اساس کتاب راهنمای بینالمللی تاریخچهی کمپانی، “مشاهدهکنندگان و پیروان و خارجیها، 3M را به عنوان هیبت نزدیک توصیف میکنند. 3M به دلیل ذات تقریباً غیر مشارکتی و غیرمحتملش، احترام بسیاری را کسب کرده است. این کمپانی، کمپانی بزرگ و غولپیکری است، اما هنوز به اندازهی زمانی که شرکت کوچکی بود، خلاق و دارای پتانسیل رشد میباشد.
مخترعین 3M به صورت مستقیم در حق امتیاز محصول سهیم نبودند، شرکت انتظار داشت که عشق فردی برای اکتشاف منجر به نوآوری شود. 3M به دنبال تشویق نوآوری به وسیلهی روشهای متنوعی از جمله پاداش برای نوآوری و همچنین امتیازهای داخلی برای پروژههای خلاقانه و نو، میباشد. کمپانی همچنین به تمامی کارمندانش اجازه داد تا 15 درصد از وقت خود خارج از حیطهی وظایفشان را صرف جستجو به دنبال ایدههای جدید، کنند. برچسبهلی Post-it در طرح زمان 15 درصدی توسط مخترع 3M، آرت فرای، توسعه یافت، کسی که از یک سمباده ضعیف برای تولید نشانگرهای مناسببرای تکنوازی موسیقی خود، استفاده کرد.
3M همچنین از روش “نردبان دوتایی” استفاده کرد که به مدیر ارشد اجازه دهد تا از نظر فنی افراد را با فرصتهای شغلی به منظور پیشرفت، متمایل سازد، بدون اینکه نیاز به تغییر مدیریت باشد. به علاوه، کمپانی ویترین داخلی برای محصولات و ایدهها برگزار نمود تا توسعه و گسترش داخل دپارتمانی یا نوآوریهای “غیرقانونی” را تشویق کند. در نتیجهی این مراحل کارکنان 3M قصد رفتن به شرکت دیگری را نکردند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.