توضیحات
عنوان فارسی: مدیریت تجارت کوچک کار آفرینی و فرارتر از آن -فصل 10-فضای قانونی
عنوان انگلیسی:
Small Business Management Entrepreneurship and Beyond Chapter 10: The Legal Environment
فضای قانونی
فندک های زیپو شعله های قابل اعتمادی را برای مدت 75 سال تهیه کرده اند. متاسفانه در سرتاسر دنیا، تا 50 درصد فندک های مذکور جعلی هستند. جف دوک مشاور عمومی زیپو می گوید: “این علم موشک نیست. هر کسی در صنعت فندک های فلزی می تواند چنین محصولی را تولید کند. ما این کار را بهتر و سریع تر از هر کس دیگری در دنیا انجام می دهیم، اما واقعا کاری نیست که ما بتوانیم انجام دهیم تا جلوی کپی شدن محصولات جعلی از روی آن را بگیریم.”
به نظر شما مشکل اصلی کجاست؟ ممکن است شما توسط یک کیف لوییس وویتن 35 دلاری یا عینک دودی دولچه و گابانای 20 دلاری اغوا شده باشید. محصولات تقلبی درآمد زیپو را به میزان 25 درصد کاهش داده اند، که آن ها را مجبور به اخراج 15 درصد نیروی کار خود (121 کارمند) کرد. بسیاری از کسب و کار ها با چنین وضع دشواری رو به رو می شوند. وزارت تجارت ایالات متحده گزارش می دهد که تجارت های ایالات متحده سالانه 200 میلیارد دلار به دلیل جعل تولیدات دارای کپی رایت و نشانه تجاری، از دست می دهند. همچنین اتاق بازرگانی بین المللی برآورد کرده است که کالاهای جعلی، 6 درصد تجارت جهانی (600 میلیارد دلار) را شامل می شوند. این ارقام در صنعت الکترونیک به میزان 5 الی 20 درصد می رسد، که معادل با 1 میلیارد دلار در سال می باشد. مطالعه اخیر توسط شرکت مشاوره KMPG راه هایی را برای کاهش جعل کردن ارائه کرد. که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده از شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) و سایر تکنولوژی های ردیابی محصولات، با همکاری گروه های تجاری و شرکای کسب و کار برای مواجهه با محصولات جعلی، و با کمک سازمان های پلیس در شناسایی و انهدام کالاهای تقلبی. شرکت پرل شروع به تغییر دادن بسته بندی محصولاتش به منظور دشواری در کپی کردن کرد، اما تنها شش ماه زمان برد تا جاعلان آن را هم جعل کنند. تقلید ممکن است صمیمی ترین شکل چاپلوسی باشد، اما مشکلی عظیم برای کسب و کار های کوچک است. از آنجا که غالب مالکان کسب و کار های کوچک زمان، صبر و پول کافی برای حفاظت از خود را ندارند، نسبت به کسب و کار های بزرگ احتمال اینکه قربانی جعل کردن از روی محصولاتشان شوند دو برابر است. در اواخر 2009، ایالات متحده اولین “تزار مالکیت معنوی” را برای توسعه یک استراتژی اجباری جدید، تصویب کرد. اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ژاپن به منظور افزایش قدرت کنترل های جهانی روی تولید محصولات جعلی و نقض حق تکثیر، بر روی پیمانی جدید بحث می کنند که توافقنامه تجارت ضد جعل (ACTA) نام دارد.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.