توضیحات
عنوان فارسی: سخاوت در مسیحیت
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Generosity in the Bible
هنگامی که ما بسیاری از آیات کتاب مقدس،که به سخاوتمندی دعوت میکنند مانند این آیه، “اگر شخصی از میان سرزمین و شهر خودتان در میان شما نیازمند است ،نسبت به نزدیکان نیازمندتان سختگیر و یا خسیس نباشید که خداوند بخشنده است”.
شما باید دست خود را باز کنید و در حد امکان به نیازمندان وام دهید. تثنیه 15:78
متاسفانه بسیاری از ما در زمان مواجه با یک درخواست،در پاسخ آن با نه نسبت به یک بله مکث میکنیم.اکثر ما میخواهیم سخاوتمند باشیم.
چهار کتاب بررسی شده در اینجا نه تنها گویای میانه روی در سخاوتمندی است بلکه نشان دهنده یک قانون کلی در کتاب مقدس در این باره است. آنها همچنین توصیههای عملی در مورد چگونگی بکار انداختن نیت خوب در اعمال را ارائه میدهند. اگرچه من همهی آنها را توصیه میکنم ،اجازه دهید هر یک را توصیف کنم تا بتوانید هزینههای پول و وقت خود را به وکیل خرجتان اطلاع دهید.
کریگ ل.بلومبرگ[1]، استاد عهد جدید مدرسه علوم دینی دنور[2]،در مسیحیان در عصر ثروت: الهیات نظارت بر خرج کتاب مقدس:]1[
برخورد کتاب مقدس با ثروت و آنچه ما باید با آن انجام دهیم را به صورت جامع پوشش داده است.کار او تقسیمبندی بورس تحصیلی وابسته به کتاب مقدس است که برای خوانندگان علاقهمند طراحی شده است.
فصل اول خواننده را با واقعیتهای چالش برانگیز وناراحت کننده درباره بخشش مسیحیان و یا نداشتن این خصوصیت آشنا میکند.ودر پنج فصل بعدی کتاب،بلومبرگ نشان میدهد که عباراتی در مورد پول و اموال تشکیل دهنده اصول اخلاقی است که بخشی از قلمرو ملکوتی خداوند هستند و نه چیز خوبی که میتوان انجام داد اما ضرورتی ندارد که در راه رضای خداوند باشد.
او مسیری دقیق بین دو اشتباه را دنبال میکند: از یک طرف معادلهی سادهی ثروت ما با ستایش خداوند(آزمایش با موفقیت انجیل) و از سوی دیگر،توجیه کردن کارها.او وعده خداوند برای رفاه را تایید میکند و نیکویی و گناه را در عرصه آنچه که ما با بخش اضافهی داشته هایمان انجام میدهیم قرار میدهد.
توجه به نقل قولهای مرتبط در انجیل،پیامها و مکاشفات نشان میدهد که چگونه اولین مسیحیان کتاب انجیل اولیه را خواندند و تعالیم عیسی مسیح در مورد بخشش را در اولویت قرار دادند.
بلومبرگ همچنین مدلهای مختلفی را برای درک اصول کتاب مقدس درباره پرداخت عوارض و مالیات مورد بررسی قرار میدهد.
در سه فصل گذشته بلومبرگ آموزههای دینی را در سه سطح مدیریت مالی تقسیمبندی میکند:
آموزههای فردی،دولت و کلیسای محلی.هر فصل با مطالعه موردی آغاز میشود که در پایان هر فصل بلومبرگ نتیجه گیری میکند. هنگامی که به افراد رسیدگی میکند،خوانندگان خود را برای افراط مجازات نمیکند بلکه به آنها یادآوری میکند که شادی واقعی به چه منجر میشود و به جای ریاضت کشیدن روشی متفاوت را مطرح میکند.
او به خواننده غربی هشدار میدهد که آنچه که ما به عنوان نیاز و ضرورت در نظر میگیریم میتواند مانعی برای مشارکت و دوستی در کلیسای جهانی باشد.
در فصل مربوط به دولت ،بلومبرگ همچنان بدنبال دیدگاههای اصلی خود درباره همجنسگرایان و سقط جنین است و از مبارزه با عادتهای انجیلی آمریکایی در محدود کردن مسائل عدالت اجتماعی به مسائل خانوادگی دریغ نمیکند.
او خوانندهی خود را به چالش میکشد که یک سیستم اقتصادی سیاسی با ارزشهای مسیحی نداشته باشد اما اینکه مراقبت از فقرا نسبت به ایدئولوژیهای سیاسی ما برتری دارد را تصدیق میکند.
هنگامی که بر مدیریت اقتصادی کلیسا رسیدگی میکند، او بر استفاده خلاقانهتر و نگرشهایی نسبت به بودجه کلیسا که برای تسهیلات اختصاص داده شدهاند و همچنین دستیابی به درکی از بخشایندگی در حوضه کلیسا تمرکز میکند.
زبان و استدلال بلومبرگ در اختیار دانشآموزان کالج و یا کلاسهای مدرسه علوم دینی ،رهبران کلیسا و خوانندگان دیگر قرار خواهدگرفت.
من به شدت توصیه میکنم خواندن آن توسط کشیشها و رهبران کلیسا ،توسط اعضای بلند پایه به کسانی که دارای بالاترین پست در رده خود هستند،مورد توجه قرارگیرد.
بروس لانگنکر[3] استاد دین و ملتن[4] در دانشگاه بیلور[5] است،کتاب او” به یادآوردن فقرا”)پائول[6]،فقر،روم شرقی) علمیترین کار در این زمینه است چرا که برای ایجاد یک کمک رسانی مبتکرانه تلاش کرده است.
لانگنکر به توصیهی شورای بیت المقدس به پائول نسبت به اینکه “به یادآوردن فقرا”(گالاشنس 2:10[7])، مرجعی برای فقرا در اورشلیم نیست اشاره میکند. (به رمنس[8]15:2526و کارینسینس[9] مراجعه کنید).
در عوض توصیه آنها عمیقا ریشه در درک آنها از آنچه به معنای پیرو مسیح است دارد. در زمانی که رهبری اورشلیم شرایط را برای ختنه به عنوان نشانهای از یک رابطه واقعی با خداوند مهیا میکرد،کمک به فقرا جزو التزامات بود.
استدلال سخت گیرانه او نباید خوانندگان را بترساند.این کتاب تصویر فریبندهای از عالم سخاوت را فراهم میکند که در آن کلیسای اولیه پا گذاشته است.
این شامل توصیف معالجه فقر توسط سخاوت درجوامع یهودی در مقایسه با یک جهان باستانی است که در آن سخاوت چندان بخشنده نیست.
مطالعه این بخش از سنت یهودیان باید بر تمامی پیشوایان دینی که در بیان دعوت عیسی بر بخشش از ایجاد یک تصویر خساست در یهود،دچار وسوسه شده اند الزامی شود.
شرح لانگنکر از فعالیتهای خیرخواهانه کلیسای اولیه روشن میکند که مراقبت از فقرا نشانه پیروان حقیقی عیسی است.
در بخش نهایی،او با ساختار لفظی پائول درباره اجتماع خود،سطح اقتصادی،که در آن رسول آنچه که به معنای ثروت و آنچه به معنای فقر است را دوباره تعریف میکند.بخشی از پند: خوانندگان میتوانند صفحات44-45 که در آن لانگنکر مختصرا سطوح اقتصادی را بیان میکند،درنظر بگیرند.
اینکه کسی نتیجه لانگنکر در مورد گالاشنس 2:10 را میپذیرد یا نه،نشان میدهد که اگر ما بخواهیم با اعتقادات کلیسای اولیه آشنا شویم، ما نمیتوانیم بین الهیات و صفت بخشش تمایز قائل شویم.
در حالی که این کتاب متعلق به دانش آموزان و محققان پائولین است من خواننده اش را به آنها محدود نمیکنم.با این حال،برای خوانندگانی که فقط به دنبال جایگاه سخاوت به فقرا هستند ،ممکن است این کتاب مناسبی برای آغاز نباشد .
مارک آلن پاول ،استاد انجیل عهد جدید در مدرسه دینی سه گانه لوتران،به عنوان یک محقق کتاب مقدس عادت کرده است که موفقیتهای خود در این زمینه را متوقف نکند اما باید تحقیقات خود را به صورت یک ساختار روحانی اعمال کند.
در”خدمت به خدا”:اخبار خوب کتاب مقدس در مورد زندگی سخاوتمندانه،او آنچه را که دانشمندان در مورد جاشگاه سخاوت در کتاب مقدس میدانند و بیان میکنند را مستقیما به ذهن و بدن وضمیر مومن نسبت میدهد.
من باید اقرار کنم، زمانی که نظریات بلومبرگ و لانگنکر درباره آموزه های کتاب مقدس و شرح یهودیان و مسیحیان اولیه را خواندم، من به عنوان یک عضوی از فرقه منونیت[10] به خود بالیدم چرا که آنها بخشی از احکام شرعی ما را وارد این احکام شرعی کردهاند.
از خودم پرسیدم:”چگونه مسیحیان این را نمیدانند؟” وقتی کتاب پائول را خواندم از خودم پرسیدم:”چگونه میتوانم سخاوتمندانه زندگی کنم؟”
دغدغه پائول نسبت به بخشش به فقرا متمرکز شده است.این هم ضعف کتاب و هم قدرت کتاب است.
کار او برای ترویج روحیه بخشش است،اما او یک روش مطابق با کتاب مقدس برای اولویت بندی اینکه چه کسانی باید دریافت کننده بخشش ما و یا یک هدف برای بخشش خارج از احساسات شخصی ما را ارائه نمیکند.
در فصل آغازین ،پاول هدف اولیه پیشکشها و قربانیها به عنوان اعمال عبادت توصیف میکند، اینکه کمکهای ما میتواند به عنوان راه چاره مورد استفاده قرار گیرد بسیار خوب است.
در حالی ک من با این سفارش مخالفم،اما از استدلالهای او در نیمه اول کتاب در مورد بیان رفتار بخشندگی به عنوان یک عبادت ،ابراز عشق و نظم روحی،الهام گرفتم.
فصل دوم کتاب فراتر از دارایی ما مربوط به نحوه کسب،مدیریت و خرج کردن پول است.پائول “رضای خداوند” را به عنوان یک اصل کلی معرفی میکند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.