توضیحات
عنوان فارسی:فهرست های پستی و گروه های خبری
- گروه های خبری چیست؟
- تغییر ظاهر گروه های خبری
- کاربرد گروه های خبری
- مزایای گروه های خبری
- طبقه بندی در گروه های خبری
- گروه های خبری هدف
- بازاریابی موفقیت آمیز با برنامه های پاسخگوی خودکار
- در جستجوی مشتریان بالقوه
- نکاتی درباره ارسال پیام به گروه های خبری
- در جریان موضوع مورد بحث در گروه خبری باشید
- هرگز نامه های تجاری و تبلیغاتی نفرستید
- پرهیز از ارسال پیام های بی منطق
- استفاده از فایل های امضا در گروه خبری
- نکاتی درباره تبلیغات در گروه های خبری
- Cross-posting و Spamming
- کسب احترام در گروه های خبری با پیروی از قوانین
- راه اندازی گروه خبری شخصی
- منابع
گروه های خبری، از نظر کاربرد، چیزی شبیه به تالار_گفتگو هستند که در آن خبرها، نظرها، فایل ها و نظایر آن فرستاده میشود و کاربران با استفاده از نرم افزار خبرخوان (به انگلیسی:News_reader) ) میتوانند این خبرها را مشاهده کنند. بدون نرم افزار خبرخوان هم می توان خبرهای گروه های مختلف را یک جا مشاهده کرد ولی استفاده از این نرم افزار، کمک می کند تا فرد فقط اخبار را از گروه های دلخواه که در آن عضو شده است دریافت کند.
گروه خبری، چیزی جدا از وب است. در واقع، گروه خبری، یک سرویس است که بسیار قبل از اختراع وب، تقریبا از ابتدای ظهور اینترنت، ارائه شده است. پروتکلی که گروه خبری استفاده می کند «پروتکل انتقال اخبار روی شبکه» (به انگلیسی: Network News Transfer Protocol، به طور مخفف NNTP) نام دارد.
گروه های خبری چیست؟
روزانه میلیونها نفر در سرتاسر جهان وارد جوامع مجازی (گروه های خبری) شده و عقاید و نظرات خود را با دیگران در موضوعات مورد علاقه در میان می گذارند. این افراد بر اساس علایق مشترک در یک موضوع مورد بحث دور هم جمع می شوند و در حالیکه در یک جامعه مجازی هستند ولی فقط درباره یک موضوع خاص به یکدیگر بحث و گفتگو می کنند. جوامع بسیاری وجود دارند که در موضوعات گوناگون با یکدیگر بحث و جدل می کنند. شما نیز می توانید از این جوامع دیدن کرده و در هر کدام که بخواهید شرکت نمایید. این جوامع مجازی تحت عنوان گروه های خبری یوزنت شناخته می شوند و دارای بخش مخصوص به خود در اینترنت هستند. بخشی از اینترنت به نام گستره شبکه جهانی (World Wide Web) نامیده می شود که در آن سایت های بسیاری وجود دارد و شما می توانید سایت های بیشماری را مشاهده و مطالعه نمایید. بخش دیگری از اینترنت مربوط به ایمیل است و شما می توانید پیام های الکترونیکی خود را ر این بخش دریافت و ارسال کنید. یوزنت گروه های خبری (Usenet Newsgroups) بخش دیگری از اینترنت را تشکیل می دهد که در آن مردم راجع به موضوعات گوناگونی بحث و تبادل نظر می کنند.
نکته: Newsgroup گروه های خبری گروه های مباحثه در اینترنت هستند که با هم درباره موضوع خاصی بحث و تبادل نظر می کنند.
یوزنت گروه های خبری سلسله مراتبی بوده و بر اساس موضوع طبقه بندی می شوند. هر گروه خبری به یک موضوع بحث خاص مانند ماشین های عتیقه، آموزش در خانه، مسافرت، هوش مصنوعی، و یا تازه ترین و داغترین گروه های موسیقی اختصاص دارد.
بینندگان این جوامع مجازی یا گروه های خبری می توانند پیام خود را به این گروهها بفرستند. ممکن است این پیام، سوال، نظریه و یا پاسخ سوال سایر اعضا گروه باشد. هر کسی که از گروه های خبری دیدن می کند، این اجازه را دارد که پیام های وارد شده به گروه را مطالعه کند. اغلب اوقات، بسیاری از مردم در این گروه های بحث و گفتگو شرکت می کنند و تمامی جنبه های یک مسئله مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. یوزنت را این چنین تعریف کرده اند:
یوزنت، تالار عمومی اینترنت است که از هزاران گروه خبری تشکیل شده و هر یک از این گروه ها به موضوعی می پردازند و ر موضوعات کلی، خود به موضوعات فرعی و تخصصی دیگری تقسیم و در هر کدام از این موضوع ها، اعضا گروه با یکدیگر بحث و تبادل نظر می کنند. به عنوان مثال، گروه های microbrews، کارتهای بیسبال، پژوهش هنرمندان و یا مسافرت در آفریقا. بینندگان گروه های خبری نیز سه گونه اند:
افرادی که سوال و یا توصیه ای دارند.
افرادی که پاسخ و یا توصیه ای دارند.
افرادی که بدون شرکت در این بحثها، فقط متن پیامهای رد و بدل شده را می خوانند.
تغییر ظاهر گروه های خبری
گروه های خبری در ابتدا مکانی بود که در آن افراد تحصیل کرده و دانشگاهی درباره یک سری موضوعات بحث و گفتگو می کردند ولی به سرعت موضوعات مورد بحث در گروه های خبری در هر موضوعی که تصور آن می رفت، گسترش یافت و شرکت کنندگان آن درباره هر چیز مربوط به موضوع، بحث و گفتگوهای شگفت انگیزی براه انداختند. سپس جنبه اقتصادی وب به گروه های خبری نیز سرایت پیدا کرد و امروزه شاهدیم که بسیاری از گروه های خبری با پیام های بازرگانی شرکت ها اشباع شده و میزان بحث و گفتگوی رد و بدل شده در آن ها تقلیل یافته است. با اینحال، هنوز بسیاری از گروه های خبری پر جنب و جوش با اعضای وفادار وجود دارند که زمینه دستیابی و برقراری ارتباط با بازار هدف را فراهم می کنند.
هر بیننده گروه های خبری سعی می کند به اعضا گروه خبری ملحق شود. هر بیننده گروه خاصی را معمولاً بر اساس موضوع مورد علاقه خود انتخاب می کند. اگر محصولات و خدماتتان به موضوعات مورد بحث ارتباط داشته باشد، بطور حتم بازار هدف خود را پیدا کرده اید که درباره آنچه به آنها عرضه می کنید، با یکدیگر بحث و گفتگو می کنند.
کاربرد گروه های خبری
گروه های خبری ـ بهترین وسیله بازاریابی
همانطور که می دانید در عصر حاضر با مسئله ای بنام وفور اطلاعات روبرو هستیم و این در حالی است که یوزنتها تبادل اطلاعات در هر یک زمینه های قابل تصور را سهولت بخشیده اند. بسیاری از این گروه های خبری، گروه هایی با اعضا وفادار هستند که به سختی عضو جدیدی را می پذیرند. هر یک از خوانندگان گروه ها به موضوعات مطرح شده در گروه خبری علاقمندند، بنابراین وقتی یک گروه خبری مربوط به محصول و یا خدمات خود پیدا می کنید، احتمال دارد اعضای بازار هدف خود را پیدا کرده باشید.
روز به روز بر تعداد گروه های خبری اضافه می شود. برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از 100.000 گروه خبری فعال هستند و گروه های خبری مختلف، خوانندگان متفاوتی دارند. برخی از گروه های خبری در روز صدها هزار خواننده دارند و برخی دیگر شاهد ترافیک محدودی هستند. ممکن است، گروه های خبری که می خواهید در آنها شرکت کنید، خوانندگان اندکی داشته باشد و یا شرکت کنندگان آن کم باشند، بنابراین شانس بیشتری خواهید داشت اعضا گروه خبری پیام هایی که به گروه می فرستید بخوانند. در مورد گروه بزرگ نیز اعضا بیشتری پیام های ارسال شده به گروه خبری را می خوانند. هنگام انتخاب گروه خبری، دقت داشته باشید بزرگی یا کوچکی گروه از نظر تعداد خوانندگان اهمیتی ندارد، بلکه آنچه در انتخاب گروه خبری مهم است، مسئله ارتباط گروه انتخابی با اهداف و همین طور محصولات و خدمات است. به عنوان مثال، حتی اگر نامه ای حاوی پیام فروش یک مدل معروف T ماشین فورد، به یک گروه خبری نظیر alt.politics با 300.000 خواننده بفرستید، این نامه نخواهد توانست میزان فروش را بالا ببرد، چرا که موضوع بحث گروه خبری درباره موضوعات سیاسی است.
در حالی که اگر این نامه را به یک گروه خبری نظیر rec.artiquecars.politics تنها با 1000 خواننده بفرستید، نتیجه مثبت و پر سودی به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، در صورت فرستادن نامه های نامربوط به هر یک از گروه های خبری، اعتبار خود را در میان این گروه ها از دست خواهید داد. برای اینکه خوانندگان گروه های خبری، نامه های غیر مربوط به موضوع مورد بحث را، بخصوص اگر نامه های تبلیغاتی باشد، هرگز نمی پسندند و به همین دلیل به آن توجهی نمی کنند. سرویسهای آنلاین نظیر CompuServer، AOL و Prodigy دارای گروه های خبری، تالارها و باشگاههای آنلاین هستند و در صورت استفاده از هر یک از این سرویسها می توانید در گروههای خبری آنها شرکت نمایید. به طور کلی همان قوانینی که در رابطه با شرکت در گروه های خبری مطرح شد در سرویس های آنلاین نیز صدق می کند. گروه های خبری، تنها وسیله ی مناسب برای بازایابی به شما نمی روند، بلکه به شما کمک می کنند تا رقبا و روش های آنها را در صنعت شناسایی کرده و اطلاعات ارزشمندی از کارشناسان متخصص در زمینه کاری خود بدست آورید و فعالیتهای مربوط به بازاریابی آنلاین را به انجام رسانید.
مزایای گروه های خبری
بازاریابان آنلاین می توانند با شرکت در گروه های خبری از راههای بسیاری سود سرشاری را نصیب خود کنند:
دستیابی به مشتریان آینده: می توانید خیلی سریع با یک نامه به هزاران تن از مشتریان هدف خود پیام بفرستید.
برقراری ارتباط با مشتریان موجود: همچنین می توانید اطلاعات ارزشمندی در اختیار مشتریان وفادار خود قرار دهید.
تحقیق در بازار: می توانید از گروه های خبری برای پی بردن به آخرین گرایشات، نیازهای مشتریان، و آنچه مردم به دنبال آن هستند و آنچه مردم درباره آن حرف می زنند، استفاده کنید. از سوی دیگر گروه های خبری مملو از اطلاعاتی هستند که بوسیله آن می توانید وضعیت رقابت را بررسی کرده و اطلاعات گرانقدری درباره بازار بدست آورید.
کسب شهرت: همچنین با پاسخگویی به سوالات مردم و حل مشکلات آنها می توانید شهرتی در زمینه تخصصی خود بدست آورید.
افزایش ترافیک سایت: در صورت اطلاع رسانی دقیق و صحیح، می توانید مردم را مستقیماً از گروه خبری به سمت بازدید از وب سایت هدایت نمایید.
طبقه بندی در گروه های خبری
گروه های خبری به گروه های مختلف بحث و گفتگو و یا طبقه بندی تقسیم شدهاند. هر یک از طبقه بندی های اصلی، دارای زیر شاخه های زیادی هستند که می توانید در آنها شرکت کنید. طبقه بندیهای اصلی گروههای خبری عبارتند از:
Alt: بحث و گفتگو در موضوعات فرعی
Biz: موضوعات تجاری و بازرگانی عنوان اصلی موضوع مورد بحث در این طبقهبندی را تشکیل می دهد و در برخی از گروه های آن امکان تبلیغ نیز وجود دارد.
Comp: در این طبقهبندی، بحث و گفتگوها حول محور موضوعات مربوط به سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری است.
Humanities: هنرهای زیبا، ادبیات و فلسفه موضوعات مورد بحث در این طبقه بندی است.
misc: در این طبقه بندی موضوعات گوناگونی که طبقه بندی مشخصی ندارند نظیر استخدام، بهداشت و سایر موارد مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.
News: اخبار یوزنت و شاخه های آن مورد بحث قرار می گیرد.
rec: موضوعات سرگرمی از قبیل بازی، تفریح و ورزش عنوان اصلی موارد بحث در این طبقه بندی می باشد.
sci: بحث های علمی.
soc: بحث های اجتماعی.
Talk: گفتگو.
هر یک از این طبقه بندی های اصلی به زیر شاخه هایی تقسیم می شوند و از هر یک از این زیر شاخه ها گروه هایی منشعب می شوند. به عنوان مثال، در طبقه بندی rec، زیر شاخهای به نام ورزش (rec.sports) وجود دارد که در ن تمامی انواع ورزشها مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد و می توانید تحت این گروه، گروه دیگری و یا گروههای دیگری را مشاهده کنید. به عنوان مثال:
rec.sports
rec.sports.hockey
rec.sports.hockey.NML
rec.sports.hockey.NML.BostonBruins
همانطور که مشاهده می کنید با طولانی شدن نام گروه، دامنه موضوعات مورد بحث در آن تنگتر و تخصصی تر می شود.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.