توضیحات
شبیه سازی فرآیند خدمت رسانی به مشتریان آرایشگاه با arena
شرح مساله شبیه سازی شده:
یک پیرایشگاه (سلمانی) که توسط دو پیرایشگر، اداره میشود، از ساعت 10 صبح تا 20 شب، باز است. در ساعت 20، از ورود مشتریان جدید به پیرایشگاه، جلوگیری میشود اما فرآیند خدمت دهی به مشتریان موجود ادامه می یابد. به جز صندلیهای خدمت دهی، چهار صندلی برای انتظار مشتریان در نظر گرفته شده است. مشتریان براساس یک فرآیند پواسان همگن با نرخ 5 نفر در ساعت به این پیرایشگاه، مراجعه مینمایند. در صورتی که در لحظه مراجعه یک مشتری، هیچ صندلی خالی در پیرایشگاه، وجود نداشته باشد، مشتری از ورود منصرف میشود. در صورتی که در لحظه مشتری، پیرایشگاه خالی باشد (هر دو پیرایشگر، بیکار باشند)، مشتری با احتمالهای مساوی، یکی از دو پیرایشگر را انتخاب مینماید.
در این پیرایشگاه، سه نوع خدمت ارائه میشود: اصلاح و شستشوی کامل سر، اصلاح سر و اصلاح صورت؛ مدت زمان اصلاح و شستشوی سر برای هر مشتری از یک توزیع نمایی با نرخ 3 خدمت ساعت، پیروی می کند؛ ؛ مدت زمان اصلاح سر، از یک توزیع نمایی با نرخ 5 خدمت بر ساعت پیروی میکند و مدت زمان اصلاح صورت، از یک توزیع نمایی با نرخ 10 خدمت بر ساعت پیروی میکند.
درصد مشتریانی که برای هر یک از سه نوع خدمت ذکر شده (اصلاح و شستشو؛ اصلاح سر؛ اصلاح صورت) مراجعه می نمایند، به ترتیب 10، 60 و 30 درصد میباشد.
به منظور انجام محاسبات زیر، سیستم فوق را به مدت 100 روز، شبیه سازی نمایید: الف- چند درصد از مشتریان به دلیل پر بودن ظرفیت مغازه، نمیتوانند وارد شوند؟ ب- درصد اشتغال (ضریب بهره وری) هر یک از پیرایشگرها را محاسبه نمایید. ج- متوسط زمان انتظار در صف و در سیستم را برای مشتریان، محاسبه نمایید.
شبیه سازی فرآیند خدمت رسانی به مشتریان آرایشگاه با arena توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.