توضیحات
عنوان فارسی: روشهای تعمیر و نگهداری آسفالت با و بدون مواد آسفالت قدیمی
عنوان انگلیسی:
Pavement maintenance procedures with and without milling materials
چکیده
این مقاله، تعمیر و نگهداری نواحی مختلف از وزارت حمل و نقل نیومکزیکو (NMDOT) را بررسی می کند. علاوه بر این، دو مطالعه موردی در استفاده از مواد آسفالت قدیمی، به نام ”millings”، در پروژه های تعمیر و نگهداری گزارش شده است. بر اساس این مطالعه، مشاهده شده است که هیچ یک از نواحی روشی برای کار تعمیر و نگهداری ننوشته اند و ترجیحا نواحی به تجربه خدمه تعمیر و نگهداری برای انجام پروژه های تعمیر و نگهداری تکیه کرده اند. تمام نواحی ترجیح می دهند صرف نظر از سختی آسفالت از اندود آببندی سنگ دانه ای برای تعمیر و نگهداری استفاده کنند. وصله زنی و آب بندی ترک معمولا قبل از آب بندی سنگ دانه ای برای افزایش طول عمر آببندی سنگ دانه ای انجام می شود. پروژه های آب بندی ماسه، آب بندی اسکراب، و دوغاب آب بندی توسط خدمه تعمیر ونگهداری منطقه انجام نمی شوند بلکه توسط پیمانکاران خارجی انجام می شوند. همچنین می توان مشاهده کرد که تمام نواحی علاقه مند به استفاده از مواد آسفالت قدیمی در پروژه های تعمیر و نگهداری هستند و بیشتر آنها در حال حاضر حداقل در یک پروژه تعمیر و نگهداری از مواد آسفالت قدیمی با درصدی موفقیت و درصدی شکست استفاده می کنند. اکثر نواحی از ذرات درشت مواد آسفالت قدیمی در پروژه های آببندی سنگدانه ای به صورت موفقیت آمیز استفاده کرده اند. با این حال، آنها موفق به پیدا کردن یک راه مناسب برای پردازش ذرات ریز مواد آسفالت قدیمی نشده اند. مطالعه موردی 1 نشان می دهد که مواد آسفالت قدیمی ریز می توانند، زمانی که با امولسیون در پاگ میل یا هات درام مخلوط می شوند برای ساخت پوشش نازک مورد استفاده قرار گیرند. مطالعه موردی دوم نتیجه می گیرد که مواد آسفالت قدیمی ریز می توانند همانند آب بندی ریز/ماسه به روش مشابه و با استفاده از تجهیزات مشابه با روش آببندی سنگدانه ای با موفقیت مورد استفاده قرار گیرند.
کلمات کلیدی: مواد آسفالت قدیمی؛ تعمیر و نگهداری؛ امولسیون؛ پاگ میل
مقدمه
حفظ آسفالت میلیون ها دلار هزینه می برد و در کل ممکن است اگر تعمیر و نگهداری مناسب اعمال نشود، کلا به ضایعات تبدیل شود[1-3]. اگر آسفالتها بر اساس مشخصات استاندارد ساخته شوند اما تحت استاندارد یا روش یکنواخت نگهداری نشوند، عملکرد آنها به خطر خواهد افتاد. در نیومکزیکو، مشخص نیست که هر یک از حوزه های حمل و نقل نیومکزیکو (NMDOT) روش مشابهی را برای کار تعمیر و نگهداری دنبال
می کنند یا نه، چراکه کتاب مشخصات NMDOT هیچ روش تعمیر و نگهداری ای را شامل نمی شود. از این رو، می توان فرض کرد که نواحی NDMOT کار تعمیر و نگهداری را بر اساس تجربه خدمه خود انجام می دهند. اگر تمام تعمیر و نگهداری تنها بر اساس تجربه انجام شود، ممکن است این روش پس از بازنشستگی خدمه و یا پرسنل متخصص از دست برود. همچنین، خدمه مناطق مختلف ممکن است هر کدام کار تعمیر و نگهداری خاصی را به طور متفاوت (مثلا، روش آببندی سنگدانه ای) انجام دهند. بنابراین، مستند سازی روش های تعمیر و نگهداری از مناطق مختلف در سراسر مکزیک و شناسایی شباهت ها و تفاوت ها در میان روشهای تعمیر و نگهداری مناطق مختلف برای یک نوع خاص از روش تعمیر و نگهداری مهم است( روند تعمیر و نگهداری، روش تعمیر و نگهداری، تعمیر و نگهداری و درمان مترادف هستند و در این مطالعه از آنها به جای یکدیگر استفاده می شود). اگر مناطق مختلف کار تعمیر و نگهداری را به صورت متفاوت انجام دهند، برخی ممکن است نیروی انسانی و پول کمتر استفاده کنند و به طول عمر بالاتری برسند. مخالف آن نیز ممکن است اتفاق بیافتد. بنابراین، یک مطالعه مقایسه ای ممکن است بهترین روش تعمیر و نگهداری را که ارزان تر است و تاثير گذاری بیشتری دارد را نشان دهد. برای مثال، اگر یک منطقه در یابد که یک نوع خاص از امولسیون و یا بایندر با نوع خاصی از سنگ دانه و یا تعمیر و نگهداری کار نمی کند، این اطلاعات چنانچه مستندات معین وجود داشته باشد، می تواند برای سایر نواحی بسیار مفید باشد. در چنین مواردی، یک مصاحبه رو در رو یا بررسی خدمه منطقه می تواند بسیار مفید باشد که در این مطالعه انجام شده است.
استفاده از مواد آسفالت قدیمی در پروژه های تعمیر و نگهداری می تواند در هزینه های نگهداری صرفه جویی کند. ”millings” آسفالت” مواد آسفالت قدیمی” تعریف می شود که با توجه به حذف و بازیافت یک لایه آسفالت موجود برای اصلاح و بازگرداندن سطح به مشخصات مشخص شده ایجاد می شوند. هزینه، پایداری، و دوستداری محیط زیست دلایل اصلی برای استفاده از مواد آسفالت قدیمی است. با اينكه نواحی NMDOT سالهاست از مواد آسفالت قدیمی استفاده می کنند اما مشخص نشده است که کدام نواحی از مواد آسفالت قدیمی در چه نوع از پروژه های تعمیر و نگهداری استفاده کرده اند و همچنین مشخص نیست آیا یک روش تعمیر و نگهداری خاص (مثلا، آب بندی سنگدانه ای) در هنگام استفاده از مواد دست نخورده در مقابل مواد آسفالت قدیمی تغییری می کند یا نه. همچنین مشخص نیست که آیا مواد آسفالت قدیمی بهتر از سنگ دست نخورده هستند یا برعکس. نیاز به مشخص کردن استفاده بهینه از مواد آسفالت قدیمی خاص برای یک روش تعمیر و نگهداری با توجه به شیوه ها، مواد، ترافیک، و شرایط زیست محیطی در نیومکزیکو وجود دارد. برای این منظور، در این مطالعه به بررسی برخی از این مسائل و گزینه های مواد آسفالت قدیمی در پروژه های تعمیر و نگهداری از طریق مصاحبه در منطقه می پردازیم. علاوه بر این، مطالعات موردی در استفاده آزمایشی از مواد آسفالت قدیمی در اینجا برای ارزیابی عملکرد فعلی در مورد استفاده از مواد آسفالت قدیمی در تعمیر و نگهداری در نیومکزیکو انجام شده است.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.