توضیحات
عنوان فارسی: چرخ دنده ی متحرک تک محوره ی کوپل شده- طرح هدایت چرخشی جدید
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Coupled single-axle running gearsÐa new radial steering design
چرخ دنده ی متحرک تک محوره ی کوپل شده- طرح هدایت چرخشی جدید
چکیده: مفاهیم جدید راه آهن خودرو با واگن های گسترده تر و کوچکتر موجب ایجاد مفاهیم جدید متحرک شده است. یکی از احتمالات، تک محور متحرک، چندین مزیت ارائه می دهد .معایب چرخ دنده ی تک محور معمولی در طی منحنی سازی را می توان با یک کوپل ساده بین چرخ دنده ها تک محور در حال اجرا از واگن مجاور خنثی کرد. این مقاله تجزیه و تحلیل پارامتر و اصول طراحی چرخ دنده در حال اجرا تک محور ارائه می دهد. آنها را می توان برای یک منحنی سازی تقریبا ایده آل در یک محدوده بزرگ از شعاع منحنی ایجاد کرد. جفت سازی چرخ دنده در حال اجرا نه تنها باعث بهبود ویژگی های در حال اجرا در یک منحنی می شود بلکه باعث افزایش حد ثبات می شود. حمل و نقل بمباردیه وینترتور چرخ دنده در حال حرکت تک محوره ی کوپل شده را به نام FEBA توسعه داده است. تست های حرکت با نمونه و همچنین با چرخ دنده های در حال حرکت سری در قطار رفت و آمد نروژی کلاس 72 به طور کامل ویژگی های پیش بینی شده حرکتی را تایید می کند.
- چرا چرخ دنده های متحرک را کوپل می کنند؟
در مورد قطار منطقه ای و رفت و آمد روند فزاینده ای به سمت هدایت گسترده تر و کوتاه تر وجود دراد. در مقایسه با خودروهای معمولی آنها نشان می دهند که به پارامترهای بهتر دارند، از جمله تعداد صندلی ها و یا نواحی قابل استفاده در واحد وزن. در مورد واگن های کوچک با راها های متعارف مجموع نیروی چرخ مجاز استفاده نمی شود و سهم چرخ دنده در حال حرکت در مقایسه با وزن کل، بالا است. یک استفاده بهتر از نیروی چرخ های کوپل شده ی مجاز را می توان با وسایل نقلیه جاکوب (شکل 1 را ببینید در سمت چپ) به دست آورد. با استفاده از وسایل نقلیه جاکوب برای حمایت از دو نقلیه مجاور، با استفاده از راه های معمولی تعداد چرخ ها در هر نقلیه از 4 به 2 کاهش می یابد با این حال، این راه حل تنها می تواند در مجموعه قطارهایی با واگن های متصل به هم اجرا شود.
احتمال دیگر، برای مواقع استفاده ی کم، تچرخ دنده تک محور در حال حرکت استفاده می شود. با این حال، آنها دارای نقطه ضعف از ویژگی های نامطلوب حرکتی در منحنی ها هستند. تا حال حاضر، فرمان شعاعی متحرک تک محور با سیستم های هیدرولیک فرمان با استفاده از زاویه خم بین واگن ها به عنوان یک سیگنال ورودی [1، 2] و یا با ارتباط فرمان بین واگن ها و چرخ ساخته شده اند، [3]. مطالعه تئوری سیستم فرمان فعال و غیر فعال برای وسایل نقلیه بیان با محور تنها در مرجع ارائه شده است [4].
فرمان شعاعی همچنین می تواند از طریق یک اتصال بین تک محور چرخ دنده در حال حرکت از واگن مجاور ساده تر شود (FIG در سمت راست. 1). همراه چرخ دنده در حال حرکتتک محور ه طور ایده آل ویژگی های وسایل نقلیه کمرشکن و تک محور را ترکیب می کند. آنها را می توان برای مجموعه قطار بند بند مستقل از نوع اتصال واگن های کوپل شده استفاده کرد. فرمان شعاعی از مزایای مفهوم متحرک و عدم نیاز به مکانیزم فرمان بین زوج های چرخ و واگن های کوپل شده و یا عناصر فعال استفاده می کند. طراحی و اجرای فنی مانند چرخ دنده ابتکاری در حال حرکت در جزئیات بیشتری در زیر توصیف خواهد شد.
2 . دینامیک خودرو تجزیه و تحلیل پارامترهای متحرک
کوپلینگ چرخ دنده در حال حرکت تک محوره از واگن های مجاور باید ویژگی های در حال حرکت در طول منحنی سازی و همچنین تشدید ثبات در حال حرکت را بهبود بخشد. این ویژگی ها از لحاظ نظری در یک تجزیه و تحلیل پارامتر مورد بررسی قرار گرفته است. کوپلینگ چرخ دنده در حال حرکت با استفاده از یک عنصر جفت شده با سه سختی حرکتی و سه سختی پیچشی مدل شده است. پارامترهای مورد بررسی قرار گرفته شده از جفت سازی چرخ دنده در حال حرکت در شکل2 نشان داده شده است.
سختی برش و سختی خم از چرخ دنده تک محور در حال حرکت کوپل شده برای تجزیه و تحلیل پایداری قابل توجه هستند. سختی خم از طریق سختی انحراف kjz در اطراف محور عمودی و سختی برشی توسط سختی جانبی جفت KY تعیین می شود. سختی طولی KX واگن مجاور کوپل شده مورد بررسی قرار تحت گرفته است. با این حال، آن ها نوع و ساخت کوپلینگ واگن مجاور را تحت تاثیر قرار می دهند. حرکت انحرافی چرخ دنده در حال اجرا در اطراف محور عمودی است که از طریق کمک فنر و دامپر انحراف میان واگن و چرخ دنده ی تک محور متحرک نصب و میرا می شود.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.