توضیحات
عنوان فارسی: چارچوب رهبری برای پیاده سازی طرح ( برنامه ) استراتژیک یک سازمان
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
A Leadership Framework for Implementation of an Organization’s Strategic Plan
چارچوب رهبری برای پیاده سازی طرح ( برنامه ) استراتژیک یک سازمان
دایان اشارسکی، ماریون بروم
برای نمایش در: مجله پرستاری حرفه ای
تاریخ دریافت: 6 اکتبر 2017
تاریخ اصلاح: 14 سپتامبر 2018
تاریخ پذیرش: 21 سپتامبر 2018
این یک فایل PDF از یک نسخه ویرایش نشده است که برای انتشار پذیرفته شده است. به صورت یک سرویس به مشتریان، ما نسخه اولیه ای از دستنوشته آماده کرده ایم. نسخه خطی نسخه برداری، تایپ کردن و بازبینی اثبات نتیجه قبل از انتشار آن در فرم نهاییش را اعمال خواهد کرد. لطفا توجه داشته باشید که در طول فرایند تولید، اشتباهاتی ممکن است کشف شود که میتواند بر محتوا تاثیر بگذارد و تمامی مسئولیت های قانونی آن به عهده انتشارت مربوطه است.
چارچوب رهبری برای پیاده سازی طرح ( برنامه ) استراتژیک یک سازمان
دایان اوزارسکی، DNP، MPH، RN
رئیس ستاد، دانشکده پرستاری دانشگاه دوک
مربی، دکتر برنامه پرستاری
919-613-9782 (تلفن)
919-684-9414 (فکس)
diane.uzarski@duke.edu
Marion E. Broome، PhD، RN، FAAN
دین و روبی ویلسون استاد پرستاری، دانشکده پرستاری دانشگاه دوک
معاون دانشکده پرستاری دانشگاه دوک
معاون رئیس دانشکده امور پرستاری، دانشگاه بهداشت دانشگاه دوک
DUMC 3322، 307 Trent Drive
دورام، NC 27710
919-684-9444 (تلفن)
919-684-9414 (فکس)
marion.broome@duke.edu
کليدواژگان: برنامه استراتژيك؛ پیاده سازی برنامه استراتژیک؛ ارزیابی
چکیده
با توجه به اینکه منابع محدود شده اند و نیاز به کارایی سازمانی افزایش یافته است بسیاری از مدارس پرستاری برنامه ریزی استراتژیک را به کار گرفته اند. اگر چه روند توسعه یک برنامه استراتژیک در نشریات شرح داده شده است، اطلاعات کمی درباره نحوه اجرای و ارزیابی یک برنامه وجود دارد. در این مقاله، ما یک مرور کلی از برنامه توسعه استراتژیک مدرسه پرستاری و فرایندهای اجرا و ارزیابی ارائه می دهیم. مقاله ما شرح مفصلی از چارچوب رهبری مورد استفاده در فرم، پیاده سازی و ارزیابی این طرح و ارائه توصیه هایی برای اعمال آنها به سایر مدارس مربوط به برنامه ریزی استراتژیک می باشد.
معرفی
به طور سنتی، برنامه ریزی استراتژیک، اهداف سازمان در بخش کسب و کار است. این موضوع طوری تغییر کرده است که این عمل، دانشگاه ها را در برگرفته است (Kulage، 2013؛ ایوانز، و همکاران، 2014؛ بهترین 2015). بودجه تحقیقاتی و حمایتهای مالی تدریج کاهش یافته است و کلیه شهریه ها متداول شده است. واضح بود که دانشگاه ها، مانند کسب و کارها، نیاز داشتند تصمیمات مهمی در مورد نحوه مدیریت بهتر منابع در زمانهای مالی سخت داشته باشند. این مجوز برای مدارس خصوصی و همچنین دانشگاه های دولتی مهم است. به همین ترتیب، مدارس پرستاری شروع به توجه دقیق از برنامه ریزی استراتژیک به عنوان وسیله ای برای اتصال شکاف بین منابع کردند ، آیا بودجه آنها مستقیما و صرفا از اداره کل دولتی دانشگاه جاری است یا آنها تحت یک مدل بودجه بندی متمرکز بر مسئولیت قرار می گیرند (بروم، بورشوکس و رالف، 2017).
هدف از برنامه ریزی استراتژیک به عنوان مجموعه ای از فرایندهای تعریف شده به حساب می آید که طیف وسیعی از استراتژی ها را برای کمک به یک سازمان برای رسیدن به اهداف خود در طول یک دوره سه تا پنج ساله در نظر می گیرد.(Tapins، Dyson & Meadows، 2005؛ Broome & Marshall، 2017). این نوع برنامه ریزی زمانی که انتقال قدرت در سطح سازمانی وجود دارد، بسیار مهم می شود (به عنوان مثال، رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده).
در مدارس پرستاری، برنامه ریزی استراتژیک زمانی فعالیتی اساسی است که منابع به طور فزاینده ای محدود می شود، کمبود هیات علمی حاکم می شود و مطالبات برنامه های جدید ادامه یابد. علاوه بر این انتظارات برای نوآوریها در سطح دانشگاهی (مثلا سلامت جهانی ، مشارکت اجتماعی) باعث افزایش حجم کار برای اعضای هیات علمی و کارکنان می شود. قسمتی از برنامه ریزی استراتژیک شامل ارزیابی قوت ها و ضعف های منابع انسانی مدرسه و حمایت از آنها در مشارکتشان در حرفه، مدرسه و دانشگاه می شود. هدف از این مقاله، ارائه یک نظرسنجی از فرایند برنامه ریزی استراتژیک است و توصیف اینکه چگونه یک مدرسه یک چارچوب برای طراحی، پیاده سازی و ارزیابی برنامه استراتژیک خود داشته باشد.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.