توضیحات
عنوان فارسی: چار چوب فازی AHP-TOSIS برای طبقه بندی راه حلهای پذیرش مدیریت دانش در زنجیره تامین برای غلبه بر این موانع
عنوان انگلیسی:
A fuzzy AHP-TOPSIS framework for ranking the solutions of Knowledge Management adoption in Supply Chain to overcome its barriers
چکیده
هدف این بررسی تعیین و اولویت بندی پذیرش مدیریت دانش در زنجیره تامین برای غلبه بر موانع است و به سازمانها جهت تمرکز بجر راه حلهای طبقه بندی بالاتر و ایجاد استراتژی هایی جهت اجرای آنها در اولویت کمک می کند . در این مقاله چارچوب بر اساس فرایند سلسله مراتبی تحلیلی فازی (AHP) و تکنیک فازی برای عملکرد مشابه با راه حل ایده ال پیشنهاد شد تا راه حلهای پذیرش KM در SC و غلبه بر موانع آن طبقه بندی می شود . از AHP جهت تعیین اوزان موانع به صورت مقیاس و از روش TOPSIS فازی برای طبقه بندی نهایی راه حل پذیرش KM در SC استفاده شد . در این چارچوب پیشنهادی ابزار تقویتی تقسیم سیتماتیک و موثری برای اجرای راه حل پذیرش KM در SC جهت افزایش میزان مقاومت آمده است .
کلید واژه ها: مدیریت دانش ، زنجیره تامین ، AHP ، TOPSIS
مقدمه
با وجود تغییرات سریع و فشار رقابت جهانی ، دانش یک عامل مهم در موفقیت تجارت برای رسیدن به مزیت رقابتی است . دانش از طریق سهم ان به محصولات فرایند و افراد به سازمان ارزش می بخشد که مدیریت دانش اطلاعات داده ها و دارایی های انتزاعی را با تعیین دانش مفید برای اقدامات مدیریتی بها می دهد . KM متشکل از فرایند های تسهیل کننده کاربرد و توسعه دانش درجهت ایجاد بها و افزایش پایداری مزیت رقابتی است. پذیرش KM در SC باعث ایجاد محیط مشارکتی می شود و زنجیره برای سازگاری و واکنش بیشتر به موقعیت رقابت استراتژیک در مکان کار توانمند می شود . KM در بین اعضای SC می تواند ضمانتی را برای دسترسی اعضای زنجیره به دانش محیط خارجی ایجاد کند و برای ارتقای رقابت کلی SC مفید است . مدیریت دانش در SC به سازمانها جهت ترویج استفاده بهتر از منابع کمک می کند . KM و SC 2 جریان اصلی تحقیقی را نشان می دهند که در عرض چند سال گذشته شکل گرفته و اکنون مشاورین ،شاغلین یا آکادمیک ها به مسائل مر بوطه زیادی اشاره نکرده اند .
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
المیرا –
مقاله خوبیه