توضیحات
عنوان فارسی:تأثیر کاربرد مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی بر عملکرد شرکت
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
The Impact of Electronic Supply Chain Management Usage on Firm’s Performance
تأثیر کاربرد مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی بر عملکرد شرکت
خلاصه
این مطالعه به بررسی وضعیت[1] e-SCM (مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی) و عملکرد در میان تولیدات اردنی (کشور اردن) می پردازد.هدف از این مطالعه ، بررسی تأثیر اعتماد و ارتباط در کاربرد e-SCM است. علاوه بر این ، این تحقیق به بررسی تأثیر اعتماد و ارتباط بر عملکرد شرکت می پردازد در حالی که کاربرد e-SCM به عنوان یک عامل واسطه در عملکرد شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. مدل تحقیق پیشنهادی با توزیع 250 پرسشنامه نظرسنجی در بخش های تولیدی در کشور اردن مورد تأیید شد (اعتبار دارد) . از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM[2]) برای تحلیل نتایج استفاده شد. یکی از اصلی ترین محدودیت های این مطالعه این بود که نتایج نمی توانند جهانی باشند، زیرا این مطالعه محدود به اردن بود. ما در مورد پیامدهای نتایج خود برای تحقیق و بررسی بحث کردیم.
کلید واژه ها
عملکرد شرکت، ارتباطات، اعتماد، مدیریت الکترونیکی زنجیره تامین
- معرفی
شرکتهای کوچک و متوسط که تجارت الکترونیکی (e-commerce) را به عنوان یک الگوی تجاری اتخاذ کرده و از عملیات مدیریت الکترونیکی زنجیره تأمین (e-SCM) استفاده کرده اند، عملکرد چشمگیری در عملیات تجاری نشان داده اند. داده های زمان واقعی ، تبادل سریع داده ها و در دسترس بودن داده های ارائه شده توسط اینترنت، امکان هماهنگی و همکاری کارآمد بین مشاغل مختلف (B2B) و ارزش تجاری بهتر برای تجارت و مصرف کنندگان را فراهم میآورد (B2C) [1]. تجارت الکترونیکی یک مدل تجاری جدید است که به کاربران امکان تبادل کالا ، خدمات و اطلاعات را از طریق شبکه های رایانه ای از جمله اینترنت می دهد. تجارت الکترونیکی فرآیند انتقال محصولات، خرید، فروش و تبادل خدمات یا اطلاعات از طریق رسانه های الکترونیکی است [2]. تجارت الکترونیکی سریعترین بخش در حال رشد اقتصاد است که به مشاغل مختلف اجازه می دهد تا در اندازه های سطح جهانی گسترش یافته و در عین حال کل هزینه های خود را به حداقل برسانند. گفته می شود که پذیرش تجارت الکترونیکی در پیشرفت فرآیندهای تجاری نقش دارد و در حال حاضر در شرکتهای کوچک و متوسط در حال تبدیل به یک نیاز اساسی است [1] [3]. در واقع، مشاغل کوچک و متوسط برای بهبودSCM (مدیریت تامین زنجیره) و افزایش عملکرد در بازارهای رقابتی باید تجارت الکترونیکی را به عنوان یک سلاح استراتژیک در نظر بگیرند. E-SCM نه تنها دربردارنده تغییر فناوری است، بلکه شامل تغییرات مهم دیگر در سیاست های مدیریتی، ساختار سازمانی، معیارهای عملکرد و فرآیندهای تجاری در زنجیره تأمین نیز می شود [2].
شرکت هایی مانند Dell از SCM برای ایجاد یکپارچگی بیشتر با تامین کنندگان خود برای کاهش هزینه های توزیع، تقویت روابط برتر با تأمین کننده و افزایش عملکرد کلی تجارت استفاده می کنند. موفقیت در چنین ابتکاراتی بسیاری از شرکتها را به استفاده از اینترنت برای ساده تر کردن مدیریت زنجیره تأمین خود ترغیب می کند. شرکت های تحقیقاتی بازاریابی اظهار داشتند که شرکت های آمریکایی به طور فزاینده ای در زنجیره های تأمین دیجیتال سرمایه گذاری می کنند [4]. با وجود افزایش اهمیت شناخت مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی، شرکتها در تبدیل سیستم های زنجیره ای خطی سنتی خود به سیستم های عرضه دیجیتال با چالش های بسیاری روبرو هستند. در حقیقت، بسیاری از شرکتها در اردن با ناامیدی و نتایج نارضایتی از تبدیل زنجیره سنتی خود به مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی (e-SCM) روبرو هستند [5]. با توجه به افزایش سرمایه گذاری در e-SCM و افزایش چالش ها برای اجرای مؤثر چنین سیستم هایی، هنوز علامت سؤال هایی وجود دارد که آیا چنین تغییر فعالیت هایی با استفاده از اینترنت از نظر اقتصادی سودآور است یا خیر. نکته قابل توجه آن که ما فقط تعداد کمی از عوامل کلیدی که دامنه فعالیتهای e-SCM را ترویج میکنند یا منع می سازند، می دانیم [6]. علاوه بر این، یک سری مستندات تجربی نسبتاً محدود برای عملکرد برنامه e-SCM وجود دارد [7] [8]. از آنجایی که برنامه های e-SCM به سرمایه گذاری های بزرگی از نظر پول ، تلاش و زمان نیاز دارند ، بررسی این نکته ضروری است که آیا این سیستم ها منجر به پیشرفت مثبتی در عملکرد و تحقق عوامل اصلی مؤثر در استفاده از آن می شوند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.