توضیحات
عنوان فارسی: فناوری های باتری در خودروهای هیبرید پلاگین(PHEV)
- عنوان مقاله اول:
- فناوری باتری خودروهای الکتریکی (Electric Vehicle Battery Technologies)
- مقدمه
- نیکل متال هیدرید (NIMH) و لیتیوم یون (یون لیتیوم) (Li-ion)
- باتری کنونی مورد استفاده در این وسایل نقلیه الکتریکی و عملکرد آن
- ویژگی های عملکردی و مدیریت آن
- مقاله دوم
- مقاله سوم
- مقاله چهارم
- مقاله پنجم
- توسعه نسل باتری های 3.5
- آینده باتری های لیتیومی
عنوان مقاله اول:
فناوری باتری خودروهای الکتریکی (Electric Vehicle Battery Technologies)
انتشارت و تاریخ چاپ: انتشارات springer سال 2013
نویسندگان: Kwo Young, Caisheng Wang, Le Yi Wang, and Kai Strunz
مقدمه
همانطور که می دانیم ، برق(الکتریسیته) یک راه عملی مناسب برای دستیابی به حمل و نقل پاک و کارآمد است جهت توسعه پایدار در تمام جهان می باشد.
در آینده ای نزدیک، وسایل نقلیه الکتریکی (EVS) که شامل وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی (HEVs)، یعنی خودروهای هیبریدی پلاگین (PHEVs)، و به طور خاص باتری خودروهای برقی پاک (BEVs) تا سال 2020 بازار وسایل نقلیه پاک را در برخواهند گرفت.
در سالهای آینده انتظار می رود بیش از نیمی از خودروهایی که به فروش می رسند از نوع وسایل نقلیه الکتریکی خواهد بود که پایه و اساس این انقلاب در تولید و خرید و فروش بر اساس باتری این خودروها خواهد بود.
مزیت اقتصادی باتری در وسایل نقلیه الکتریکی در پژوهش های قبلی اثبات شده است.
اولین وسیله نقلیه الکتریکی اندکی بعد از اختراع باتری های قابل شارژ سربی اسیدی و موتورهای الکتریکی در سال 1800 در جاده ها آزمایش شده است.
سال های ابتدایی 1900 طلایی ترین دوران برای وسایل نقلیه الکتریکی می باشد در اوایل این صده ، میزان وسایل نقلیه الکتریکی تقریبا دو برابر وسایل نقلیه گازوییلی بود.
با این حال این وسایل نقلیه ارزش اقتصادی و سود نامشخصی را به بازار جهان تحویل داد.( اگرچه در این دوره وسایل نقلیه سلول های سوختی(FCV:fuel cell vehicle) که یکی از فناوری های منشعب از وسایل نقلیه الکتریکی بود بعلت هزینه تولید بالا، دوام پایین، و تولید و توزیع هیدروژن در آن مانع از توسعه آن گردید.)
وزارت انرژی آمریکا، در سال 2010 بودجه حمایتی تحقیقاتی در مورد وسایل نقلیه سلول های سوختی (FCV) را در بودجه سالانه کاهش داد.
وسایل نقلیه موتوری در سال 1920 نظر به محدودیت سنگینی آن، برد کوتاه سفر ، مدت زمان طولانی شارژ باطری و دوام پایین باطری های آن در آن زمان تصمیم گرفته شدکه جایگزینی برای آن پیدا شود.
باتری مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی بسیار متفاوت از آن باتری هایی است که در وسایل الکتریکی مانند لپ تاپ و گوشی های تلفن همراه استفاده می شود.
این باتری ها می بایستی ظرفیت برق رسانی به قدرت بالا (تا صدها کیلو وات) و ظرفیت انرژی دهی بالا (تا ده ها کیلووات ساعت) در یک فضای و وزن محدود و همچنین قیمت مقرون به صرفه می باشد.
تلاش های تحقیقاتی و سرمایه گذاری های گسترده و بسیاری برای رسیدن به تکنولوژی تولید باتری های مناسب برای وسایل نقلیه الکتریکی در تمام دنیا صورت گرفته است.
دولت ایالات متحده به طور مستمر از فعالیتهای تحقیق و توسعه در زمینه باتری های پیشرفته از طریق سازمان انرژی آمریکا(DOE) با در نظر گرفتن دو میلیون دلار گرنت مالی برای افزایش سرعت و شتاب تحقیقات جهت تولید و توسعه نسل بعدی باتری های مورد نظر برای این وسایل را در نظر گرفته است.
همچنین کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا و سازمانهای دولتی در این اتحادیه و وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن
(METI) نیز به طور مداوم حمایت از فعالیت های تحقیق و توسعه در زمینه این باتری های پیشرفته حمایت می کنند.
همچنین دولت چین نیز از تحقیق و توسه در این زمینه همانطور که در جدول 2-1 آمده، به شدت حمایت می کند.
دو تکنولوژی(فناوری) اصلی که در باتری های فعلی مورد استفاده مورد استفاده قرار گرفته و دارای ارزش اقتصادی هستند عبارتند از :
نیکل متال هیدرید (NIMH) و لیتیوم یون (یون لیتیوم) (Li-ion)
تقریبا تمام خودروهای الکتریکی هیبریدی پلاگین (HEV) که در بازار در دسترس هستند از فناوری نیکل متال هیدرید استفاده میکنند زیرا یک فناوری است که به حد بلوغ رسیده است.
نظر به پتانسیل به دست آوردن انرژی مخصوص و چگالی انرژی بالاتر در باتری های لیتیومی ، انتظار می رود که این نوع از باتری در وسایل نقلیه الکتریکی به خصوص در خودروهای الکتریکی هیبرید پلاگین(PHEV) به سرعت مورد استفاده قرار گرفته و رشد استفاده از آن شتاب بیشتری بگیرد.
لازم به ذکر است که انواع مختلفی از باتری های لیتیوم یون با پایه و اساس یکسان وجود دارد اما به طور قطع از لحاظ اصول شیمیایی و فرآیندهای جاری در آن متفاوت می باشد.
ارزش اقتصادی وسایل نقلیه الکتریکی را در آینده میتوان به میزان الکتریسیته (برق) تولیدی آن گره زد.
این باتری ها را میتوان به صورت پیوسته برای حمایتهای شبکه ای از انرژی های تجدید پذیر، مدولاسیون فرکانس، مشخصات تنظیم ولتاژ ، و بهینه سازی سیستم مورد استفاده قرار داد.
این باتری ها همچنین میتوانند در مسیرهای توزیع و در محیطهای کار با بارگذاری محلی برای رسیدن به مدیریت مصرف تقاضا مورد استفاه قرار گیرند
در این قسمت، اصول فناوری(تکنولوژی) باتری های مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی شرح داده خواهد شد.
تمرکز ما بر روی دو تکنولوژی رایج در این وسایل یعنی نیکل متال هیدرید (NIMH) و لیتیوم یون (یون لیتیوم) (Li-ion) خواهد بود.
به طور خاص برای مهندسان برق، درک پایه شیمی باتری های مختلف و میزان انرژی، چگالی انرژی ، هزینه و دوام و موارد دیگر حائز اهمیت می باشد.
مدل سازی باتری های وسایل نقلیه الکتریکی برای مهندسان برق بسیار مناسب می باشد که از این باتری ها در طراحی مبدل های واسطه ای در وسایل الکترونیکی، مدیریت مصرف باتری و موارد دیگر مطالعه کنند.
عملکرد باتری با توجه به شرایط عملی آن یعنی دما، جریان شارژ یا دشارژ، حالت شارژ و غیره و زمانهایی که برای هریک از این فرآیندها طول می کشد تغییر می کند.
این قسمت شامل پوشش ویژگی های باتری شامل مدل های تخمین پارامترها، حالت های شارژ و حالت های تخمین عمر و سلامت باتری می باشد.
مدیریت استفاده از باتری و استفاده از باتری دست دوم در این وسایل نقلیه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.