توضیحات
عنوان: بررسی صفحه کلاج
- دیسک و صفحه کلاچ چیست؟
- کلاچ چیست؟
- کلاچ، کلاژ یا کلاج؟
- کلاچ چه وظیفه ای دارد؟
- کلاچ ماشین کجاست؟
- کیت کلاچ چیست؟
- دیسک کلاچ چیست؟
- صفحه کلاچ چیست؟
- تفاوت دیسک کلاچ و صفحه کلاچ چیست؟
- بلبرینگ کلاچ چیست؟
- اجزای دیسک و صفحه کلاچ
- وظیفه شیار های موجود بر روی صفحه کلاچ چیست؟
- وظیفه دیسک و صفحه کلاچ چیست؟
- انواع سیستم کلاچ
- دیسک و صفحه گرافیکی و سرامیکی چیست؟
- تفاوت دیسک و صفحه ۴ فنره و ۶ فنره چیست؟
- بلبرینگ کلاچ چگونه کار میکند؟
- علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ
- برخی از مهم ترین علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ عبارتند از:
- علت زود تمام شدن صفحه کلاچ
- کوبیدن صفحه کلاچ چیست؟
- چگونه عمر دیسک و صفحه را افزایش دهیم؟
- اگر بلبرینگ خراب شود چه اتفاقی میافتد؟
- چرا پدال کلاچ خالی میشود؟
- علت صدای جیر جیر کلاچ چیست؟
- علت سفت شدن پدال کلاچ چیست؟
- علت شکستن فنر کلاچ چیست؟
- علت لرزش ماشین در شروع حرکت چیست؟
- علت بوی صفحه کلاچ در سربالایی و ترافیک چیست؟
- علت چرب شدن صفحه کلاچ چیست؟
- تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ
- نحوه صحیح کلاچ گیری
دیسک و صفحه کلاچ چیست؟
دیسک و صفحه کلاچ یکی از مهم ترین سیستم های مورد استفاده در خودروست که غالبا در خودرو های دنده ای بکار میرود. سیستم کلاچ از یک صفحه و دیسک و بلبرینگ تشکیل شده که به صفحه فلایویل متصل شده اند. این سیستم برای انتقال نیرو به چرخ دنده و در نهایت حرکت خودرو بسیار مهم است.
دیسک و صفحه کلاچ یکی از متداول ترین قطعاتی است که اگر با خودرو سرو کار داشته باشید قطعا نام آن را شنیده اید. این قطعه یکی از پر مصرف ترین قطعات بکار رفته در سیستم کلاچ خودرو است که در هر خودرو های دنده ای به چشم میخورد و از اصلی ترین اجزای مصرفی در اتومبیل های دنده ای محسوب میشود.
کلاچ چیست؟
رانندگی در سطح شهر های پر رفت و آمد و شلوغ امری بسیار خسته کننده و غیر قابل تحمل است، خصوصا در زمان هایی که از خودرو هایی با دنده دستی استفاده کنید چرا که هر بار نیاز به فشار پدال کلاچ و تعویض دنده خواهید داشت.
حال فرایند انتقال نیرو و توان تولیدی موتور به چرخ های نیازمند وجود سیستمی است که با درگیر شدن در این میان سبب انتقال توان موتور به چرخ ها شود. سیستم کلاچ (Clutch) یکی از مهم ترین این سیستم ها در خودروست.
کلاچ حرکت چرخشی یک شفت را به شفت دیگر منتقل میکند. به عبارت دیگر، کلاچ رابطی بین جعبه دنده و موتور میباشد که در ابتدا توان موتور را به جعبه دنده منتقل کرده و بعد از آن این توان را به چرخ ها منتقل میکند. حال در زمان هایی که سرعت خودرو نیاز به تغییر دارد راننده باید به صورت دستی اقدام به تعویض دنده کند.
دیسک و صفحه کلاچ به همراه ورقه هایی به صفحه فولادی پرچ شده و این صفحات فولادی به کمک فنر پیچشی حرکت دورانی را منتقل میکنند. سیستم کلاچ توسط رابطی به نام پدال کلاچ در دسترس مستقیم راننده قرار دارد تا در زمان های مورد نیاز فرد اقدام به فشردن این پدال کرده و اقدام به تعویض دنده کند.
به عنوان مثال، زمانی که قصد دارید از دنده ۳ به ۲ یا برعکس بروید، باید ابتدا پدال کلاچ را فشار دهید تا ارتباط بین جعبه دنده و موتور قطع شده و بعد از آن دنده را تعویض کنید. فشردن پدال کلاچ در واقع باعث میشود تا ارتباط بین این دو سیستم که توسط دیسک و صفحه فولادی به وجود آمده قطع شود و قادر به تعویض دنده باشید. با رها کردن دوباره کلاچ، این ارتباط مجددا برقرار میشود.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.