توضیحات
عنوان: رتبه بندی وب سایت و افزایش رتبه وب سایت با استفاده از الگوریتم ها
- فصل اول: مقدمه ای بر موتورهای جستجو
- مقدمه
- تاریخچه موتورهای جستجو
- معماری موتورهای جستجو
- مزایای موتورهای جستجو
- انواع موتورهای جستجو
- موتورهای جستجو پیمایشی
- فهرست تکمیل دستی
- موتورهای جستجو ترکیبی با نتایج مختلط
- ابر جستجوگرها
- چند نمونه از موتورهای جستجو
- جستجوگر GOOGLE
- جستجوگر LYCOS
- جستجوگر GALAXY
- جستجوگر YAHOO
- فصل دوم: رتبه بندی وی سایت و چگونگی افزایش رتیه سایت
- مقدمه
- تعریف Page Ranke و بالا بردن رتبه سایت
- عوامل موفقیت در بالا بردن رتبه سایت با استفاده از موتورهای جستجوگر
- تعریف سئو
- اهداف سئو
- انواع سئو
- سئو درون صفحه
- سئو بیرون صفحه
- سئو کلاه –سفید
- سئو کلاه- سیاه
- فاکتور Trust rank
- کارهای انجام شده در زمینه سئو
- مشکلات علم بهینه سازی موتورهای جستجوگر در ایران
- راه های افزایش رتبه بندی وب سایت ها
- راه های افزایش رتبه سایت در گوگل
- راه های افزایش رتبه سایت در الکسا
- فاکتورهای دیگر برای رتبه بندی در کنار Page rank
- اشتباهات رایج در بهینه سازی سایت
- فصل سوم: الگوریتم های رتبه بندی وب سایت ها
- مقدمه
- الگوریتم پاندا
- الگوریتم پنگوئن
- الگوریتم Page Layout
- الگوریتم مرغ مگس خوار
- فصل چهارم: نتیجه گیری
- نتیجه گیری
- منابع
فصل اول مقدمه ای بر موتورهای جستجو
مقدمه
دنیای امروز دنیای اطلاعات است و سریع ترین راه انتقال اطلاعات استفاده از فضای وب می باشد. با وجود آن که پیدایش وب موجب تحول شگرفی در فراگیری اخبار و اطلاعات علمی شده است اما افزایش زیاد حجم اطلاعات در جهان مشکل یافتن اطلاعات ارزشمند و معتبر را از میان میلیون ها صفحه اطلاعاتی در سراسر جهان به دنبال داشته است. به همین دلیل امروز مسئله بازیابی اطلاعات از مهم ترین مباحث مورد توجه در حوزۀ مطالعات فضای وب است. برای حل این مسئله ابزارهای مختلفی به وجود آمده است، کارآمدترین و محبوب ترین ابزار بازیابی اطلاعات، موتورهای جستجو می باشد. هر بار که از یک موتور جستجو برای پیگیری اطلاعات مربوط به موضوعی خاص استفاده می کنید، آن موتور در میان دهها میلیون فهرست حرکت می کند و صفحاتی را که با موضوع جستجوی شما ارتباط دارند، به تصویر می کشد.
تاریخچه موتورهای جستجو
موتورهای جستجو از سال 1990 در دسترس عموم قرار گرفتند. موتورهای جستجو از ابزارهائی نظیر گوفر، ورونیکا و آرچی پدید آمدند که در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی طراحی شده بودند. آرچی، گوفر و ورونیکا در حال حاضر کاملا کهنه و قدیمی شده اند، ولی خلق آنها قدمی بزرگ در جستجوی منابع موجود در وب بوده است. علاوه بر آن به رقابتی بزرگ برای خلق ابزارهای جستجوی بهتر و موتورهای جستجوی فعلی منجر گردید.
ایدۀ جستجوی عنکبوتی که در آن نرم افزارهای خودکار پیوندهای موجود در شبکه را دنبال می کردند، معرفی گردید. از یک وب سایت به وب سایت دیگر می رفتند و آنها را در نمایه خود ذخیره می کردند. در سال 1994 و 1995 سه موتور جستجوی آلتاویستا، لایکوز و وب کرولر به وجود آمدند. رقابت در اواخر دهۀ نود میلادی تلاش های صورت گرفته منجر به پیدایش و عرضه موتورهای جستجوی دیگی از آن جمله معرفی موتور جستجوی گوگل در سال 1998 گردید .
معماری موتورهای جستجو
موتور جستجو در واقع برنامه ای است که ضمن غربال سازی انبوه میلیونی صفحات وب، آنها را در یک نمایه یا پایگاه اطلاعاتی ذخیره کرده و سپس اقدام به مقایسه و تطبیق در خواست جستجو با این صفحات می کند. پس از آن بر اساس ساز و کار رتبه بندی، صفحات یا مدارک بازیابی شده را به طور رتبه بندی شده در اختیار جستجو گر قرار می دهد.
موتور جستجو دارای اجزای اساسی زیر است:
- روبات خزنده و جمع آوری کننده اطلاعات: این بخش در واقع یک روبات نرم افزاری به نام عنکبوت یا خزنده وب است که به طور مرتب وب را مرور می کند، سایت ها را بازدید، آنها را می خواند و پیوندهای درون سایت و همچنین پیوند آن با سایت های دیگر را بررسی می کند. روبات سپس اطلاعات سایت را جمع آوری و به موتور جستجو گزارش می دهد. این فعالیت بر اساس برنامه منظم زمانی به صورت پیوسته ادامه می یابد و روبات سایت ها را به طور مکرر و منظم بازدید و تغییرات را گزارش می دهد.
- برنامه نمایه ساز و پایگاه اطلاعاتی: بر اساس داده های گزارش شده به موتور جستجو نمایه های حجیم یا پایگاه های اطلاعاتی در موتور جستجو ایجاد می شود. این نمایه ها یا پایگاه اطلاعاتی اساس کار موتور جستجو در رتبه بندی نتایج جستجو و ترکیب منطقی واژه ها (جستجوی بولی) برای بازیابی اطلاعات در اینترنت را تشکیل می دهد.
- نرم افزار جستجو و رتبه بندی اطلاعات: پس از اینکه تقاضای کاربر به موتور جستجو عرضه شد این بخش ابتدا پایگاه اطلاعاتی موتور جستجو را مورد جستجو قرار داده و تمام صفحات مرتبط با تقاضای کاربر را شناسایی و مشخص می کند. سپس بر اساس قواعد و الگوریتم های رتبه بندی اقدام به الویت بندی نتایج بازیابی شده در پیوند با در خواست کاربر می کند و مدارک را بر مبنای اهمیت و رتبه نسبی ارائه می دهد. روبات بر مبنای راهبرد بازیابی صفحات ممکن است دید متفاوتی به منابع وب داشته باشد. بطوریکه می تواند عرض نگر باشد که در این صورت فقط صفحات بی واسطه از تمامی صفحات ذخیره شده بازیابی می شوند و یا می تواند عمق نگر باشد که در اینصورت در انتخاب صفحات ذخیره شده همه صفحات وابسته تا آخرین سطح موجود بازیابی می شوند
به جز خدماتی که موتورهای جستجو به کاربران ارائه می دهند اعم از امکان جستجوی ساده برای دست یابی به اطلاعات در اسرع زمان، این موتورها متناسب به قدرتی که اکنون در فضای مجازی و وب یافته اند ، از جنبه های دیگر نیز دارای اهمیت می باشند.
مزایای موتورهای جستجو
نقش موتورهای جستجو در تاثیر بر افکارعمومی:
امروزه موتورهای جستجو را موثر بر افکار عمومی می دانند. مبین این حقیقت نگرانی و واهمه ای است که برخی دولت ها را ناشی از قدرت و تاثیر این موتورها بر افکار عمومی فراگرفته به طوری که آنها را وادار کرده است تا با مسئولان و سیاستگزاران موتورهای جستجوگر وارد مذاکره شده یا بعضا دچار کشمکشهایی با آن شده اند.
گردانندگان موتورهای جستجو برنامه های خود را با توجه به این واقعیت، سازمان داده واطلاعات مربوط برخی از کلمات و عبارات در صفحات اولیه را به گونه ای ارائه می کنند که متناسب و همسو با اهداف سیاسی، اقتصادی آنها باشد. بهره گیری از تبلیغات، تکرار، دسته بندی مطالب ، بمباران خبری در اینترنت، ارائه آمار، ارائه جذاب و دیدنی و استفاده تبلیغاتی از پست های تبلیغاتی را از شیوه های رایج اثرگذاری بر افکار عمومی در دنیای مدرن است. صاحبان قدرت هرگاه بخواهند موضوعی را به عنوان مهمترین دغدغه افکار عمومی جهان معرفی کنند ناگزیر به استفاده از قابلیت های اینترنت و موتورهای جستجوگر برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی هستند.
Pierre LAZULAY در مقاله ای تحت عنوان «گزینه های بی سروصدای موتورهای جستجو» به عملکرد موتورهای جستجوگری اشاره می کند که در خدمت لابی های گوناگون قرار دارند و با ظاهری بی طرف کابران را به سمت سایتها یا اطلاعاتی هدایت می کنند که به ظاهر برای کاربران مفید است ولی در نهایت به نفع هدایت گر عمل می شود.
نقش موتورهای جستجو در فعالیتهای تجاری:
کسانی که تجربه ای درتجارت الکترونیک دارند،سه عامل را برای موفقیت در دنیای تجارت آنلاین ضروری می دانند : آوردن بیننده به سایت آوردن بیننده به سایت آوردن بیننده به سایت .
فرقی نمی کند که سایت چه می فروشد و چه خدماتی ارایه می دهد : اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است ، باید بیننده داشته باشد .
تعداد بینندگان یک سایت ، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب می باشد ، سایتی که بیننده ندارد ، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه می کند. تعداد مدیران و طراحان خبره وب به خوبی می دانند که فقط طراحی یک وب سایت تضمینی برای آمدن بیننده به آن نیست بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب کرد.بینندگان تنهابه دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفه ندارند به هر قیمتی که وارد هر سایتی شوند.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.