توضیحات
عنوان: های اساسی عملکرد در در وبسایت های شرکت های کوچک خصوصی با استفاده از ارزیابی عملکرد متوازن مطالعه موردی : صنایع چاپ و بسته بندی
- چكیده
- فصل 1
- کلیات پژوهش
- مقدمه
- تعریف موضوع
- اهمیت و ضرورت موضوع
- اهداف پژوهش
- بیان مساله پژوهش
- تاریخچه موضوع
- علائم و اختصارات
- ساختار کلی گزارش
- فصل 2
- مروری بر ادبیات پژوهش
- مقدمه
- تاریخچه ارزیابی عملکرد
- تعریف ارزیابی عملکرد
- ضرورت ارزیابی عملکرد
- روش های ارزیابی عملکرد
- مدل های ارزیابی عملکرد
- تفاوت میان نظام عملکرد سنتی و مدرن
- معرفی کارت امتیازی متوازن
- تعریف کارت امتیازی متوازن
- اهمیت روش کارت امتیازی متوازن
- ویژگی های کارت امتیازی متوازن
- مزایای پیاده سازی کارت امتیازی متوازن
- جنبه های مختلف کارت امتیازی متوازن
- منظر مالی
- منظر مشتری
- منظر فرآیندهای داخلی کسب وکار
- منظر رشد و یادگیری
- مراحل پیاده سازی مدل كارت امتیازی متوازن
- عوامل موثر بر پذیرش و کاربرد مدل کارت امتیازی متوازن
- تعریف تجارت الکترونیک
- تاریخچه تجارت الکترونیک
- لزوم استفاده ازتجارت الکترونیک
- واژه تجارت الکترونیک
- مروری بر ارزیابی وب سایت های تجارت الکترونیکی
- مروری بر شاخص های مورد استفاده در تجارت الکترونیک
- عوامل پیش برنده تجارت الکترونیک
- محدودیت ها و معایب تجارت الکترونیک
- محدودیت های غیر فنی
- بررسی وضعیت تجارت الکترونیک در ایران
- میزان دسترسی به ICT در ایران در مقایسه با جهان
- وضعیت دولت الکترونیک
- جمع بندی
- فصل 3
- روش پژوهش
- مقدمه
- روش پژوهش
- جامعه آماری
- روش دلفی
- مراحل روش دلفی
- ابزار جمع آوری اطلاعات
- روایی
- پایایی
- فصل4
- تحلیل داده ها
- مقدمه
- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها
- تجزیه و تحلیل شاخص های اساسی عملکرد
- تجزیه و تحلیل شاخص های اساسی عملکرد
- فصل 5
- بحث و نتیجه گیری
چكیده
امروزه منافع روزافزون تجارت الكترونیكی برای همه سازمان ها مسلم شده است. تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهم ترین جنبه های نوآوری در انجام فرآیندهای کسب وکار، توسط سازمان ها و شرکت های زیادی در سطح جهان به کار گرفته شده است. لذا موضوع ارزیابی عملکرد وبسایت هایشان جزء دغدغه های عمده مدیران آنها شده است. هدف از این پژوهش سنجش نیازمندی به ارزیابی عملکرد در وبسایت های سازمان های کوچک خصوصی و شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد در ارزیابی آنها می باشد. در این مطالعه از مدل تلفیقی کارت امتیازی متوازن با تکنیک دیماتل در صنایع چاپ و بسته بندی ایران استفاده شده است. استفاده از روش دلفی در ساخت ابزار پژوهش منجر به تدوین پرسشنامه اول با 20 شاخص برای سنجش میزان ضرورت ارزیابی و پرسشنامه دوم با 75 شاخص کلیدی عملکرد در چهار منظر شد و روابط علت و معلولی بین مناظر چهارگانه با تکنیک دیماتل شناسایی شدند. یافته ها نشان می دهند که منظر مالی، بیشترین اهمیت و بیشترین میزان تاثیر پذیری را نسبت به سایر مناظر دارد، منظر رشد و یادگیری هم بیشترین درجه اثرگذاری را بر سایر مناظر دارد.
کلیات پژوهش
در این فصل کلیاتی از موضوع پژوهش از جمله تعریف موضوع، اهمیت و ضرورت موضوع، اهداف پژوهش، بیان مساله پژوهش، تاریخچه موضوع، تعاریف و اصطلاحات بیان می شود.
مقدمه
یکی از اهداف مدیران و کارکنان در سازمان هایشان، بهبود عملکرد خود و سازمانشان می باشد. ارزیابی عملکرد یک سازمان در واقع اندازه گیری و سنجش کارایی و اثربخشی فعالیت های آن سازمان می باشد. مدیران برای کسب اطمینان از درستی استراتژی هایشان و نیز اجرای مناسب آنها که شروط لازم و کافی دستیابی به اهداف سازمان محسوب می شوند، از نظام های کنترل و ارزیابی عملکرد استفاده می کنند. مدیران سازمان ها برای تصمیم گیری بهتر در مورد مشکلات سازمانشان نیاز مبرم به آگاهی از عملکرد سازمان در ابعاد مختلف مالی و غیر مالی دارند. تغییر، تحول و نوآوری در ابعاد مختلف زندگی همواره جزء جدائی ناپذیر نظام هستی بوده است. این نوآوری ها و پدیده های نوین تمام جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. دنیای كسب و كار و اقتصاد نیز جزئی از زندگی بشر می باشد و از موج نوآوری و تغییر درامان نمانده است. شاید به جرأت بتوان گفت زمینه هایی كه بیشترین تاثیرپذیری را از تغییر و نوآوری داشته است در حوزه كسب وكار و اقتصاد قرار دارند.
تعریف موضوع
ارزیابی عملکرد یعنی سنجش نسبی عملکرد کلیه عوامل موجود در سازمان از جمله نیروی انسانی، تجهیزات و غیره در رابطه با نحوه انجام کار مشخص در یک دوره زمانی معین در مقایسه با استاندارد انجام کار و همچنین تعیین استعداد و ظرفیت های بالقوه منابع سازمان به منظور برنامه ریزی در جهت به فعلیت درآوردن آن ها. به طور کلی می توان گفت منظور از ارزیابی عملکرد، فرآیندی است که به وسیله آن عملکرد منابع سازمان از جمله کارکنان در فواصلی معین و به طور رسمی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد. در این فرآیند هدف همواره ارتقاء سطح عملکرد سازمان است.در نظام های سنتی که عمدتا بر پایه شاخص های حسابداری بنا شده اند، مشکل عمده ای که وجود دارد ناتوانی این شاخص ها در بررسی موضوعات استراتژیک سازمان ها می باشد و لذا نظام های نوین ارزیابی عملکرد مانند مدل کارت امتیازی متوازن طراحی شده اند تا پاسخگوی شرایط محیطی جدید سازمان ها باشند. مدل های ارزیابی عملکرد مبنای سنجش و بهبود سیستم های مدیریتی سازمان ها هستند. یک مدل مناسب باید علاوه بر این که از شاخص های معتبری برای ارزیابی استفاده می کند، باید تمام شاخص ها را در قالب یک چارچوب مشخص ارائه دهد تا استفاده کننده بتواند منطق آن را به راحتی درک نماید. شرایط رقابتی امروز اقتضا می کند که هر هزینه و هر سرمایه گذاری که سازمان انجام می دهد، هدفمند بوده و سازمان را در خلق یک ارزش و به دست آوردن مزیت رقابتی یاری نماید. لذا تعیین اهداف استراتژیک و تدوین نقشه های استراتژی و از همه مهم تر ارزیابی عملکرد سازمان در دوره های مختلف می تواند راهنمای خوبی برای مدیران سازمان جهت بکارگیری مناسب سیستم های مدیریت و آگاهی از وضعیت فعلی خود برای نایل شدن به هدف غایی خود یعنی بهبود مستمر باشد. کارت امتیازی متوازن در خلال بیست سال گذشته توسعه یافته و به عنوان ابزاری توانا در استقرار استراتژی و ارزیابی عملکرد به کار گرفته شده است. بهره گیری از این ابزار پرطرفدار در توسعه و پیاده سازی استراتژی ها در سازمان، نیاز به رویکرد اجرایی مناسبی دارد و سازمان هایی که قصد به کارگیری آن را دارند عموما به آن توجه درخور اهمیتی نمی کنند.محققین مختلفی از زمان پیدایش و شکل گیری وب سایت های اینترنتی اقدام به ارزیابی و ارائه روش های بهبود برای سایت های مختلف نموده اند. لذا اغلب ارزیابی های صورت گرفته در کشور ما بیشتر در وب سایت های دانشگاه ها و پایگاه های اطلاعاتی بوده اند و کمتر به تجارت الکترونیکی و فروشگاه های اینترنتی پرداخته شده است.
اهمیت و ضرورت موضوع
بدون تردید شرایطی كه امروز بر بسیاری از سازمان ها در سطح دنیا و نیز ایران حاكم است تفاوت شگرفی با گذشته پیدا كرده است. امروزه سازمان ها با چالش های متعددی روبرو هستند. گرایش به سمت جهانی شدن، تغییر و تحولات تكنولوژیكی، مشتری گرایی، استفاده روزافزون از اینترنت، تجارت الكترونیكی و عواملی نظیر این شدت و تنوع رقابت بین سازمان ها را افزایش داده است. به نظر می رسد در چارچوب تلاش های عمومی در سراسر جهان جهت توسعه و بهبود عملکرد سازمان ها و بنگاه ها و به ویژه در کشور ما ضروری است که در حوزه ارزیابی عملکرد روش های نوین شناسائی و به کار گرفته شوند. چون پیش نیاز هر بهبودی شناخت نقاط ضعف و قوت موجود می باشد و لازمه شناخت، ارزیابی است. مهمترین عامل تاثیرگذار برای رشد و توسعه و ایجاد فرصت های تعالی در سازمان ها، بهبود مستمر عملکردشان در طول سال ها فعالیت می باشد. در طول تاریخ و به ویژه در سال های اخیر دولت ها و سازمان ها تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده اند. بدون دانش لازم در مورد وضعیت کنونی و میزان پیشرفت یا پسرفت احتمالی و بدون شناسایی فرصت ها و تهدید های خارجی و نقاط ضعف و قوت داخلی و اطلاع از میزان اجرای برنامه ها و سیاست های تدوین شده، بهبود مستمر در سازمان ها امکان پذیر نمی باشد. آگاهی از این عوامل نیز در گرو اندازه گیری و ارزیابی صحیح و کار آمد در سازمان ها می باشد. کارت امتیازی متوازن (BSC) یک ابزار معتبر برای نظارت بر اجرای برنامه های سازمانی برای رسیدن به اهداف خاصی می باشد و از طریق انتخاب و ارزیابی شاخص های کلیدی استراتژیک عملکرد، نتایج گذشته سازمان را اندازه گیری کرده و به سازمان اجازه می دهد تا استراتژی های مدیریتی آینده را برنامه ریزی نماید (Cattinelli,2012).
در تجارت الکترونیک، رابطه ها و واسطه ها، دلالان و توزیع کنندگان حذف شده و تولید به مصرف به معنای واقعی تحقق پیدا می کند. اعتماد مردم نسبت به تجارت الکترونیک و حتی تجارت اینترنتی هنوز جلب نشده است. چرا که در بسیاری از مواقع از طریق اینترنت کالاهایی خریداری می کنند که با مشکلات بسیاری روبرو می شود. لذا در حوزه سازمان ها و فروشگاه های اینترنتی با توجه به رشد سریع آن ها در سال های اخیر لزوم ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر آن ها برای حفظ مزیت رقابتی بیش از سایر سازمان ها احساس می شود که در کشور ما با توجه به مطالعات انجام شده پژوهش جامعی در مورد ارزیابی وب سایت های تجارت الکترونیک صورت نگرفته است. لذا یافته های پژوهش حاضر می تواند مبنای مناسبی برای ارزیابی وب سایت های تجاری در کشور باشد.اینترنت جایگاه ویژه ای را در سازمان ها به عنوان یک شبکه ی ارتباطی بین سازمان و مشتریان پیدا کرده است و باعث شده سازمان ها به سمت استفاده از تجارت الکترونیک به جای روش های سنتی حرکت کنند. اما برخلاف روند قابل انتظار، افراد معدودی تمایل و گرایش به استفاده از سایت های تجارت الکترونیک دارند. در این بین یکی از عواملی که باعث ترغیب مشتریان به سمت تجارت الکترونیکی می شود، رضایت آنها از سایت تجارت الکترونیک و خدماتی است که در آن ارائه می شود. عوامل متعددی در موفقیت تجارت الکترونیک موثر هستند که می توانند شامل زیرساخت و تکنولوژی، محتوای سایت، کیفیت الکترونیکی، روشهای تعاملی با کاربران، به روزآوری سایت، امنیت پرداخت و غیره باشد. لذا می بایست طراحی وب سایت و خدمات ارائه شده در سایت ها به گونه ای باشد که بتواند خواسته های مشتریان را دربرگیرد. بسیاری از سازمان ها به دلیل کم اهمیت دانستن این مساله در زمینه ارائه خواسته های مشتریان و مدیریت ارتباط با آنها با مشکل مواجه می شوند و همین مساله در برخی سایت ها تجارت الکترونیک را با شکست مواجه می سازد.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.