توضیحات
عنوان: یافتن بهترین مدل کسب و کار اینترنتی با بکارگیری روش های مدیریتی
- چکیده
- مقدمه
- مدل کسب وکار
- مدل کسب وکار الکترونیکی
- طبقه بندی های مدل های کسب و کار الکترونیکی
- عوامل مؤثر در موفقیت مدل کسب وکار الکترونیک
- پیشینه تحقیق
- روش شناسی پژوهش
- تاپسیس فازی
- تجزیه وتحلیل داده ها
- رتبه بندی عوامل مؤثر بر موفقیت مدل کسب وکار الکترونیک با استفاده از تاپسیس فازی
- بحث و نتیجه گیری
- منابع
چکیده:
تجارت و روش های کسب وکار، یکی از مهم ترین حوزه هایی است که با به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. بسیاری از روش های سنتی کسب درآمد متحول گشته و روش ها و ارزش های جدید فراوانی پا به عرصه وجود نهاده اند. در همین راستا مطالعه سیستم مدل های کسب وکار الکترونیکی در جهان پیچیده امروز ضروری است. علی رغم اینکه برخی کسب وکارها در حوزه ی کاری خود به موفقیت نائل می شوند، اما کسب وکارهای زیادی وجود دارند که با شکست مواجه می شوند. علت شکست این کسب وکارها به انتخاب مدل کسب وکار مناسب برمی گردد. لذا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی بهترین مدل های کسب وکار الکترونیکی با استفاده از عوامل موثر بر موفقیت آن ها انجام شده است. این پژوهش از نوع کاربردی با رویکرد کمی است که به صورت تحقیق میدانی انجام شد. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده های پژوهش، پرسش نامه بوده است. نتایج تحقیق مبین آن است که بهترین مدل در موفقیت کسب وکارها، مدل فروشگاه الکترونیکی و مدل تبلیغات می باشد.
واژگان کلیدی: مدل کسب وکار، کسب وکار الکترونیک، روش های مدیریتی.
مقدمه
امروزه فناوری اطلاعات به مدد فناوری ارتباطات فراگیر شده و جهان را دگرگون ساخته است. بسیاری از روشهای سنتی کسب درآمد متحول گشته و روش ها و ارزش های جدید فراوانی پا به عرصه وجود نهاده اند. دستیابی به جایگاه رقابتی مناسب برای یک شرکت تنها با یک الگو و مدل کسب وکار مناسب امکان پذیر است. در همین راستا مطالعه سیستم مدل های کسب وکار الکترونیکی در جهان پیچیده امروز ضروری است. کسب وکارهای الکترونیکی زیادی در ایران در حال شکل گرفتن و توسعه یافتن است. هدف اصلی این کسب وکارها، دیجیتالی شدن فرآیندهای کسب وکار و ایجاد ارزش های جدید و برتری های مالی و عملیاتی در سازمان می باشد .[1] شرکت ها قبل از شروع یک کسب وکار الکترونیکی، نیاز به یک استراتژی دارند. آن ها باید از مبانی کسب وکار و اینکه چگونه برای آینده برنامه ریزی کنند درک کافی داشته باشند. علی رغم این که برخی از این کسب وکارها در حوزه ی کاری خود به موفقیت نائل می شوند، اما کسب وکارهای زیادی وجود دارند که با شکست مواجه می شوند. در واقع این کسب وکارها مدلی را که بتواند برای آنها تولید سود و برای مشتریان تولید ارزش کند به خوبی نمی شناسند.
برای ورود به بحث اصلی بررسی بعضی از اصطلاحات و مفاهیم ضروری است. به همین منظور در این بخش از پروژه به بیان جنبه های تحلیلی بخش نظری که شامل مفاهیمی چون مدل کسب وکار، مدل کسب وکار الکترونیکی، طبقه بندی و جمع بندی مدل ها و معیارهای ارزیابی و عوامل موثر در موفقیت آن ها می باشد خواهیم پرداخت. پس از اتمام مبانی نظری تحقیق به بررسی پژوهش های انجام شده پیرامون موضوع تحقیق حاضر در داخل و خارج از کشور می پردازیم.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.