توضیحات
عنوان: گردشگری رویداد
- مقدمه
- گردشگری و معرفی انواع آن
- گردشگری رویداد
- مدیریت گردشگری رویداد
- پیگیری رشد گردشگری
- کمبود مشاوره از مسئولین محلی
- گردشگری رویداد از دیدگاه مدیریت گردشگری
- رویدادهای شاخص
- انواع مختلف تجارب رویدادهای چشمگیر گردشگری
- رویدادهای برنامه ریزی شده
- اصول بنیادین گردشگری رویداد
- موسسه بینالمللی جلسات و رویدادها
- انجمنهای حرفهای
- برنامههای دانشگاهی کمی در مدیریت
- مزایا، فرصتها و راهکارهای گردشگری رویداد
- نظریه ذینفعان در مدیریت گردشگری رویداد (Louise, )
- اهمیت طبقه بندی ذینفعان (Louise, )
- مطالعات گردشگری در مجلات و رابطه آنها با جشنوارهها و رویدادها
- مدیریت پایدار جشنوارهها و رویدادهای گردشگری
- فقدان مطالعات در مورد عوامل شکست
- طبقه بندی رویدادها
- جشنوارههای فرهنگی
- جشن سده
- بازاریابی و تبلیغات
- انگیزش
- عوامل انگیزشی رویداد
- عوامل مؤثر بر اجرای موفق رویدادهای فرهنگی از دیدگاه گردشگران
- کیفیت اجرا
- مشارکت جامعه محلی و سازمانهای متولی
- مشارکت جامعه محلی
- سازمانهای متولی
- رضایت گردشگران
- تجربه بهیادماندنی
- تصویر مقصد
- مهمترین عوامل کلیدی انتخاب مقصد جهت برگزاری رویداد
- چالشهای جذب گردشگری رویداد
- بررسی عوامل مؤثر در میزان اثرات ناشی از گردشگری رویداد
- منابع
مقدمه
جشنوارهها و رویدادها در بین سریعترین بخشهای در حال رشد گردشگری در جهان قرار دارند (بذرافشان، 1394). مدیران مقصدهای گردشگری دریافتهاند که باید جاذبههای نو، هیجان انگیز، بکر و بیرقیب را به مجموعه داشتههای گردشگری مقصدهای خود بیفزایند تا شمار متقاضیان بازدید از آن مقصدها مطابق خواستهها و اهداف در نظر گرفته شده گردشگری بهپیش رود (کانل و همکاران، 2015). در حقیقت کاهش سطح تقاضا و در پی آن، عدم استفاده از تأسیسات و تسهیلات گردشگری در فصلهایی از سال، یکی از عمدهترین چالشهای مدیران مقصدها است که با عنوان فصلی بودن از آن یاد میشود (نکویی،1388). جشنوارهها و رویدادها میتوانند ابزاری قدرتمند برای جذب گردشگران در طی فصلهای کم رونق باشند و تصویری از منطقه و آگاهی از آن را در ذهن گردشگران ایجاد کنند (گتزو پیج،2016). در واقع رویدادها نقشمهمی در برنامههای بازاریابی و توسعه گردشگری در مقصدهای گوناگون دارند و در حوزه گردشگری به ابزاری قدرتمند برای افزایش مزیت رقابتی و فصلی بودن مقصدهای گردشگری تبدیل شدهاند. رویدادها به جاذبهها زندگی بخشیده و آنها را سرزنده و باروح کرده که در غیر این صورت به شکل مداوم تجربهای تکراری را ارائه مینمایند و بهمرور زمان با کاهش تعداد بازدیدکنندگان روبرو خواهند بود. رویدادها نقشهای مهم دیگری از شکلدهی جوامع گرفته تا بازسازی مناطق شهری، توسعه فرهنگی و تقویت هویت ملی نیز ایفا مینمایند (ماتیوس، 1393).
اهمیت جهانگردی در جهان امروز بر همه آشکار است (شمس، 1388). کشورها و منطقهها بهصورت فزایندهای به این حقیقت پی بردهاند که برای حفظ وضعیت اقتصادی خود باید ابتکار عمل به خرج دهند و در صدد یافتن راههای تازه برآیند صنعت جهانگردی همواره عاملی برای پیشرفت وضع اقتصادی است (وای. گی و فایوسولا،1388). امروزه صنعت گردشگری در دنیا یکی از منابع مهم درآمد ملی محسوب گردیده و فعالیتهای مربوط به آن از اشتغال آفرینترین صنایع بهحساب میآید؛ بهگونهای که در ازای هر یک میلیون دلار درآمد تولید شده در این صنعت، 20000 شغل جدید ایجاد میگردد (فرزین، 1388). همزمان با رشد و توسعه صنعت گردشگری در دنیا، گرایشهای مهمی از گردشگری شکل گرفت که شناخت انواع آن و دستهبندی آنها مهم است، زیرا تقاضاها و خدمات مورد نیاز انواع گردشگران یکسان نیست (موحد، 1386) صنعت جهانگردی شکلهای متفاوتی به خود میگیرد و میتواند موجب مین رضایت مسافران و جهانگردانی شود که باانگیزههای گوناگون به سفر میروند (وای. گی و فایوسولا، 1388). رویدادها یک برانگیزانندهی مهم در گردشگری هستند و در برنامههای توسعه و بازاریابی بیشتر مقاصد، فاکتوری برجسته بهحساب میآیند (2008،Getz). رویدادها اغلب نقش مهمی را در توسعه گردشگری و در نتیجه توسعه اقتصادی مناطق بازی میکنند (Janeczko،2002). انجام تحقیق
وارد ساختن موضوع رویدادها به گردشگری از سابقهای طولانی برخوردار نیست؛ زیرا زمینه برگزاری رویدادها بیشتر بهمنظور تأمین خواستهها و نیازهای مردم محلی شکل گرفته است. گذشت زمان به فعالان حاضر در این بخش بازار نشان داد که آنچه برای مردم یک محل دارای جذابیت است و پول و زمان خود را صرف میکنند، میتواند توجه مردمانی از سایر نقاط و حتی بسته به مورد، از سراسر جهان را به خود جلب کند. این چنین است که برخلاف وضعیت گذشته، توجه به رویدادها بهعنوان عنصری مهم در گردشگری در ذهن مدیران مقاصد جای گرفت و دولتهای محلی و ملی باید ترویج این رویدادها بهعنوان نمادی از جذابیتهای گردشگری محلی خود علاقهمندی نشان دادند (Mohan, 2010)؛ تا جایی که بخش قابل ملاحظهای از منابع مورد نیاز برای تدارک این وقایع، اینک از سوی دولتهای محلی و سازمانهای وابسته به آنها تأمین میشود.
گتز اشاره دارد که رویدادها در طول دهههای اخیر، برای جوامع و مناطق گردشگری وسیله مهمی در به دست آوردن مزایا و تنوع اهداف اقتصادی، اجتماعی و محیطی شدهاند و در پی افزایش رقابت در میان مقاصد، پیگیری توسعه رویدادها به تجارتی بزرگ تبدیل شده است (getz, 2004). امروزه، تجارت رویداد تقریباً 400 بیلیون دلار از تجارت سالانه را شکل میدهد (Event silution,2002) و این تجارت بزرگ بخش ضروریای از بازار شامل بازاریابی، منابع انسانی، تجارت و روابط عمومی و غیره را تشکیل داده است (Kwon, 2002). بر طبق گزارشات ارائه شده در دو دهه اخیر گردشگری رویداد، یکی از سریعترین بخشهای در حال رشد، سفر و گردشگری بوده است (2001Nicholson and Pearce,).
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.