توضیحات
عنوان: پیش امکان سنجی تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و صادرات این گونه محصولات
- چکیده
- محصولات ارگانیک
- مقدمه
- روش های ساده برای کشت محصولات خانگی ارگانیک
- آفات مهم سبزیجات در یک نگاه
- پایداری در مدت زمان طولانی
- کشاورزی ارگانیک و تنوع زیستی
- تهدیدهای تنوع زیستی
- فواید گوناگون محصولات ارگانیک
- کاهش احتمال بروز بیماریها
- حفظ سلامت فردی
- حفظ سلامت زمین
- حفظ سلامت جامعه
- تقویت اقتصاد محلی
- چطور محصولات ارگانیک را بشناسیم؟
- فواید زراعت ارگانیک
- تفاوت محصول ارگانیک و غیر ارگانیک در چیست؟
- موانع بزرگ در تولید محصولات ارگانیک!
- باور غلط درباره کشاورزی ارگانیک
- اولین باور غلط
- دومین باور غلط
- اهداف کشاورزی ارگانیک چیست؟
- اهداف اقتصادی
- اهداف اجتماعی
- محدودیت های مصرف در محصولات ارگانیک
- راهبرد
- شرایط مداخله گر
- ویژگی ظاهری محصول
- نحوه تولید محصولات ارگانیک در یک نگاه کلی (مثال زیتون)
- فروش ، صادرات ، هزینه های محصولات ارگانیک
- فروش در محصولات ارگانیک
- صادرات محصولات ارگانیک در ایران
- ایران از نگاه آمار صادرات ارگانیک
- جایگاه ایران در تولید و صادرات محصولات ارگانیک
- موانع و راهکارهای افزایش صادرات محصولات ارگانیک
- بالا بودن هزینه تمام شده
- آموزش
- تبلیغات و بازاریابی
- بسته بندی
- راهکارهای توسعه کشاورزی ارگانیک
- سهم پررنگ عرصههای طبیعی در تولیدات ارگانیك
- نتیجه گیری
- منابع
محصولات ارگانیک
1-1مقدمه
لغت ارگانیک به شیوه یا عملکرد کشاورزان هنگام پرورش، تولید و حتی فرآوری محصولاتی از جمله میوه ها، سبزیجات، صیفی جات و حبوبات اشاره می کند. در عین حال لبنیات و حتی گوشت نیز که در رده محصولات دامی جای دارد، از این طبقه بندی خارج نیست.
هدف کشاورزان و دامپرورانی که در این زمینه فعالیت می کنند، به طور مشخص حفاظت از خاک و آب به عنوان دو عنصر اصلی تولید محصول و در عین حال کاهش آلودگی هاست. در واقع کشاورزان و دامپرورانی که محصولات خود را به شیوه ارگانیک پرورش می دهند، به هیچ وجه از روش های قراردادی و معمول برای کوددهی، کنترل آفات و حتی شیوه های رایج مقابله با انواع بیماری های دامی استفاده نمی کنند.
یک کشاورز ارگانیک به جای استفاده از علف کش های شیمیایی، از روش های به نسبت سخت اما محیط زیست دوست تر، نظیر کشت دوره ای، پخش مالچ (مواد آلی قیرمانند حاصل از تجزیه کاه و برگ های مرده) یا کودهای حیوانی برای کنترل آفات بهره می گیرد.
گاهی باغبان های حرفه ای از صفحات پلاستیکی سیاه رنگی که به مالچ مشهور است، استفاده می کنند اما مالچ طبیعی مشخصا باید از جنس مواد آلی باشد تا همزمان رشد علف ها را کاهش و تکثیر کرم ها را افزایش دهد و در عین حال مانع تبخیر آب از سطح خاک نیز شود. انجام تحقیق
کشاورزان عادی برای بالا بردن میزان رشد گیاهان از کودهای شیمیایی استفاده می کنند اما کشاورزان ارگانیک، از کودهای طبیعی نظیر کودهای حیوانی و کمپوست (مخلوط کود گیاهی و خاک) نه تنها برای رشد گیاه بلکه حتی برای تغذیه خاک کمک می گیرند.
کشاورزان عادی برای کاهش آفات و بیماری ها، حشره کش های سنتزی و مصنوعی را روی محصولات خود اسپری می کنند، اما کشاورزان ارگانیک آفت کش های خود را از منابع طبیعی می گیرند. آنها برای این منظور بیشتر از مزایای حشرات و پرندگان در کنترل زادآوری دیگر حشرات یا حتی به عنوان تله استفاده می کنند.
از طرف دیگر، کشاورزان عادی برای کنترل علف های هرز، بیشتر به علف کش های شیمیایی و مصنوعی وابسته هستند اما راهکار کشاورزان ارگانیک مشخصا بر استفاده از عناصر طبیعی نظیر گیاهان رقیب بومی، برداشت علف با دست و استفاده از مالچ تاکید دارد.
از طرف دیگر دامپروران عادی اغلب به دام های خود آنتی بیوتیک، دارو و حتی ترکیبات هورمونی برای رشد و مقابله با انواع بیماری ها می دهند اما دامپروران ارگانیک دام های خود را با مواد غذایی ارگانیک تغذیه می کنند و مهم تر از همه امکان استفاده از فضاهای باز را برای آنها میسر می سازند. این دامپروران باور دارند که کاربرد روش های پیشگیرانه، چرای دوره ای، رژیم غذایی متعادل و تمیز نگه داشتن دائم محل اسکان دام ها در کنترل بیماری های آنها نقش بسزایی دارد.
منابع
- تحليل سازههاي پيش برنده و بازدارنده پذيرش كشاورزي ارگانيك از ديدگاه كارشناسان جهاد كشاورزي زنجان ،، سيده شيرين گلباز، حميده عطايي * غلامرضا مجردي
- موانع تولید محصولات ارگانیک از دیدگاه کارشناسان جهاد کشاورزي علی جوادي ،جعفر یعقوبی رسول لوایی آدریانی
- الگویی از عوامل محدودکننده مصرف محصولات ارگانیک از دیدگاه متخصصان کشاورزي در شهرستان کرج: ،علی امیري ،سعدي فتح الهی گلام بحري ، فرشید شریفیان
- تعیین برنامه زراعی به منظور تولید محصوالت ارگانیک 1 ،*هادی نیکویی دستجردی2 محمود احمدپور برازجان
- بررسی نقش عوامل آموزشی محیطی بر عملکرد شرکتهاي تولید محصول ارگانیک ، محمود محمدیان * زهره دهدشتی شاهرخ** وحید خاشعی *** محمدعلی داداشی
- نقش سیاستهای حمایتی در توسعة صادرات محصولات کشاورزی ایران ، وحید عزیزی ، غلامرضا یاوری ،نادر مهرگان
- بررسی عوامل موثر بر بازاریابی محصولات ارگانیک با رویکرد صادرات غیر نقتی ، تهیه شده در مطالعات اقتصادی و اجتماعی
و کلیه سایت هایی که مربوط به پروژه ما بوده اند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.