توضیحات
عنوان: نگهداری و تعمیرات در هوا و فضا
- تاریخچه
- مقدمه
- طراحی سیستم برنامه ریزی نگهداری
- سیستم های چند تخمینگر
- مهارت های مربوط به نرم افزارهای تخصصی مهندسی هوافضا
- موقعیت شغلی در ایران
- آشنایی با شغل مهندس هوا فضا
- مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندس هوافضا
- تحصیلات لازم برای ورود به شغل مهندسی هوافضا
- آینده شغلی، بازار کار و فرصت های استخدامی مهندسی هوافضا
- درآمد و حقوق مهندس هوافضا
- مبانی تعمیر و نگهداری هواپیما
- MBA هوا فضا
- آیرودینامیک
- پیشرانش
- دینامیک پرواز و کنترل
- سازههای هوافضایی
- مهندسی فضایی
- مفهوم هدایت
- سیستمهای هدایت (قوانین هدایت)
- طراحی سیستم هدایت
- اصول كلی سینماتیك هدایت زمینی
- هدایت LOS اصلاح شده
- تعمیر و نگهداری
- بررسی اجمالی صنعت هوافضا و بازار آن
- چرا صنعت هوافضا رشد خواهد كرد
- اطلاعات حقوق و دستمزد در صنعت هوافضا
- آموزش و پرورش و آموزش حرفه ای در صنعت هوافضا
- راهکارهای مدیریت ساخت و تعمیر و نگهداری هواپیما با RFID
- شرح شغل تعمیر و نگهداری هوا فضا
- فناوریهای جدید در آشیانههای آینده
- نتیجه گیری
- منابع
صنعت هوا فضا، از لحاظ تعداد افراد استخدامی و میزان خروجی، در رده بزرگترین صنایع تولیدی جهان رتبه بندی می شود. با این حال، حتی اگر وسعت صنعت را هم در نظر نگیریم، صنعت هوافضا یکی از صنایعی که در قرن بیستم تعریف شده است. هوا فضا، به عنوان یک پدیده اجتماعی-سیاسی، تخیلی را برای جوانان سراسر جهان به وجود آورد و موجب شد تا مدارس جدیدی برای این رشد این صنعت ساخته شود . هوا فضا، به عنوان یک پدیده اقتصادی، حجم زیادی از منابع تحقیق و توسعه را به خود اختصاص داد ، شکل های نوآوری های جدید تولید را تحریک کرد، موجب ساخت و ساز مجتمع های تولیدی فراوانی شد و از اقتصادهای منطقه ای وابسته پشتیبانی می کند. فناوری هوا و فضا در بسیاری از صنایع دیگر مانند مسافرت و گردشگری، تدارکات، ارتباطات راه دور، الکترونیک و محاسبات، مواد پیشرفته، ساخت و ساز شهری، تولید کالاهای سرمایه گذاری و تامین دفاعی نفوذ کرده است. صنعت هوانوردی به عنوان صنعت طراحی، ساخت و استفاده از هواپیماها و انواع وسایل پروازی- هوایی شناخته می شود. این صنعت در کل به دو شاخه اصلی تقسیم می شود:
شاخه اول گونه سنگین تر ازهوا ( heavier- than- air )
شاخه دوم سبک تر از هوا ( lighter- than- Air ).
نوع اول یا سنگین تر از هوا بر ساخت گلایدرها، هلیکوپترها، هواپیماها و… متمرکز است و نوع دوم یا سبک تر از هوا وسایل هوایی چون بالن ها و کشتی های فضایی را شامل می شود.
اولین وسیله پرنده تاریخ یک کایت( kite ) یا چیزی شبیه بادبادک بوده که قدمتش به قرن پنجم میلادی باز می گردد. سپس در قرن ۱۳ میلادی یک راهب انگلیسی به نام راجربیکن ( Roger Bacon ) در زمینه ساخت مدل های پرنده آغاز به کار کرد و به این نتیجه رسید که همان گونه که آب می تواند قایق را به حرکت درآورد و آن را در خود به صورت معلق نگه دارد، هوا نیز می تواند وسیله ای را در خود به همان گونه حفظ کند.
در قرن ۱۶ میلادی نابغه ای به نام لئوناردو داوینچی پا به عرصه مطالعه در زمینه پرواز پرندگان گذاشت بعد از مدتی مطالعه وسیله ای ساخت که چیزی شبیه یک فرفره بزرگ در وسط آن بودو با نیروی انسانی شروع به چرخش می کرد و این فرفره را می توان سرآغاز ایده ساخت هلیکوپترها دانست. داوینچی طرحی از یک چتر نجات را ارایه کرد که در آینده صنعت هوانوردی بسیار سودمند بود. در اصل او در قرن شانزدهم سه گونه متفاوت از شاخه سنگین تر از هوا (heavier than air )را پیش بینی کرده بود که عبارتند از: هلیکوپتر، گلایدر و اورنیتاپتر( ornithopter )
طراحی های لئوناردو داوینچی سرنوشت صنعت هوانوردی را رقم می زد ولی تمامی آنها دارای یک مشکل اساسی بودند و آن هم استفاده از نیروی انسانی (ماهیچه ای) بود زیرا در آن زمان ماشین های مکانیکی قوی ساخته نشده بود و از طرف دیگر نیروی ماهیچه ای برای غلبه بر نیروی جاذبه کافی نبود اما در هر صورت می توان او را پایه گذار صنعت هوانوردی شناخت.رشته هوا فضا یکی از رشته های گروه فنی مهندسی است . با توجه به رشد سریع و ناگهانی این علم در دهه های اخیر هم اکنون این رشته جزو رشته های استراتژیک علوم به حساب می آید . ولی با این وجود این رشته در ایران از قدمت زیادی بر خوردار نیست . انجام تحقیق
رشته مهندسی هوا فضا برای اولین بار در سال ۱۳۶۶ وارد ایران شد و اولین دوره کارشناسی این رشته را دانشگاه پلیتکنیک ( امیرکبیر ) راه اندازی کرد . هم اکنون این رشته در ۶ دانشگاه صنعتی شریف ، امیرکبیر ، امام حسین (ع) ، شهید ستاری ، مالک اشتر و آزاد شعبه علوم و تحقیقات تدریس میشود .همچون اکثر دیگر رشته های مهندسی طول متوسط دوره تحصیلی برای دوره کارشناسی ۴ سال است . و همچون بسیاری از رشته های مهندسی دروس این مجموعه شامل دروس عمومی ، پایه ، اصلی ، تخصصی ، کارگاهی و کارآموزی است و زمینههایی چون آیرودینامیک ، سازه هوایی ، مکانیک پرواز و جلوبرندهها دروس تخصصی این رشته را شامل میشوند .
باید توجه داشت که صنایع هوافضا در دنیا یکی از پیشروترین زمینههای تحقیقاتی است و همواره موجبات ترقی و جهش در سایر رشتههای علوم و مهندسی را فراهم ساخته و در این راستا بودجههای عظیم نظامی و غیرنظامی را به خود اختصاص داده است ، موضوعاتی از قبیل طراحی و ساخت هلیکوپتر ، هواپیمای بدون سرنشین ، بدون موتور ، عمود پرواز و یا جنگنده از یک طرف و ساخت پایگاههای فضایی ، مسافرت به کرات دیگر و از طرف دیگر جامعیت و حساسیت این رشته را بیش از پیش روشن میسازد .به طور کلی میتوان گفت هدف از تحصیل در این رشته آشنایی با شرایط اجسام پرنده و یا اجسام دارای شرایط جسم پرنده و بررسی و تحلیل این شرایط است . دکتر کامران رئیسی استاد رشته مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در معرفی این رشته میگوید : مهندسی هوافضا مجموعهای از علوم و تواناییهای علمی و عملی در زمینه تحلیل ، طراحی و ساخت وسایل پرنده نظیر هواپیماها ، چرخبالها ، گلایدرها ، موشکها و ماهوارهها است.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.