توضیحات
عنوان: معرفی استاندارد های تصادف
- مقدمه
- تاریخچه تستهای ایمنی خودرو
- آدمک ها تصادف
- شتاب سنجها
- سنسورهای بار وارده
- سنسورهای حرکتی
- استاندارد EuroNCAP
- تست حفاظت از سرنشینان بزرگسال
- حفاظت از سرنشینان خردسال
- ایمنی خودرو هنگام برخورد با عابرپیاده
- تجهیزات ایمنی خودروها
- استانداردNHTSA& IIHS
- تست ضربه از سمت جلو FMVSS
- تست برخورد از جلو IIHS همپوشانی کوچک
- تست ضربه از جلو IIHS همپوشانی متوسط
- تست تصادف از بغلFMVSS
- تست تصادف از ناحیه سقف FMVSS
- تست صحت ایمنی سیستم سوخت رسانی FMVSS
- استاندارد C NCAP
- برخورد کامل از جلو
- برخورد از جلو با مانع نرم
- برخورد از پهلو
- نحوه محاسبه امتیاز
- هشدار نبستن کمربند ایمنی
- کیسه هوا جانبی و پرده ای
- تجهیز به زیر آرنجی
- ستاره دهی و جمع امتیازات
- مراجع
ابتدا به تعریف استاندارد می پردازیم که از دید اجتماعی آنچه بر پایه قرارداد، سنت، یا قانون، نمونهای برای سرمشق به کار میرود و اجرای آن مورد پذیرش همه میشود استاندارد گفته میشود. از دید فنی، وضع قوانین و مقرارت برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا یا خدمات را استاندارد میگویند. استانداردها دارای چهار محور کاملاً مجزا، یعنی ماهیت محصولات، امور مدیریتی، ارزیابی و انطباقها و مسئولیتهای اجتماعی هستند]1[.
1-1 1-2 تاریخچه تستهای ایمنی خودرو
اولین كمپانی خودروسازی كه روی محصولات خود تستهای ایمنی را انجام داد، شركت DKW یا همان آئودی امروزی بود كه حدود 77 سال پیش در شهر اینگولشتات [1] یك خودروی آئودیF7 را از تپه به پایین پرتاب نمودند و سپس مقاومت و استحكام قطعات و بخشهای مختلف آن را بررسی كردند. آئودی برای اولین بار نواحی مچاله شده را مطرح كرد كه بعدها یكی از مشخصات استاندارد تصادف 1958 NSU Prinz گردید. همچنین این كمپانی كاربرد آدمك های مصنوعی را در تستهای تصادف[2] رواج داد و در سال 1970 اولین مركز تست تصادف خودرو را در شهر اینگولشتات آلمان تأسیس نمود. شركت ائودی در سال 1998 واحد تحقیقات تصادف آئودیAARU را راه اندازی كرد. خودروهای تولید شده در شركتهای خودروسازی آمریكا و اروپا، امروزه مورد آزمونهای تصادف و ایمنی قرار می گیرند كه در كشور آمریكا، این تستها توسط مؤسسه ملی ایمنی ترافیك بزرگراهها NTHSA انجام می شوند، ولی در كشورهای اروپایی خودروها توسط «برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی Euro NCAP مورد آزمون قرار می گیرند كه معتبرترین مؤسسه بررسی ایمنی خودرو در جهان می باشد. كلیه خودروهای تولیدی شركتهای خودروسازی معتبر، باید آزمون استاندارد جاده را بگذرانند تا استانداردهای ایمنی را دریافت نمایند. تستهای تصادف بر اساس استانداردهای شماره ASTM F2656 و ASTM F2656M و با آدمكهای هوشمند انجام می شوند. آدمكهای تست تصادف كه در شكلها و اندازه های مختلف در دسترس مهندسان و متخصصان علوم خودرو قرار دارند، امروزه نسبت به گذشته كمی هوشمندتر شده اند]2[.
1-3 آدمک ها تصادف انجام تحقیق
آدمک های آزمون تصادف برای سالها موضوع کارتون ها، نمایش های کمدی و حتی نام گروه های موزیک بوده اند. اما آدمک های آزمون واقعی تصادف به عنوان عضوی جدا نشدنی از سیستم آزمون تصادف، باعث نجات جان انسان ها شده اند. هرچند ماشین ها هرسال کمی ایمن تر از قبل میشوند و نرخ تلفات در حال کاهش است، با این حال تصادفات رانندگی یکی از دلایل اصلی مرگ و جراحت در سراسر جهان هستند. یکی از دلایلی که ماشین ها ایمن تر میشوند، آزمون های تصادفی هستند که به خوبی طراحی و اجرا میشوند.
کار یک آدمک، شبیه سازی یک انسان در حین تصادف و جمع آوری اطلاعاتی است که از یک سرنشین واقعی قابل جمع آوری کردن نیست. تمامی آزمون های برخورد از جلو در ایالات متحده، با استفاده از یک نوع آدمک موسوم به Hybrid III انجام میگیرد. این کار حصول نتایج ثابت در هر آزمون را تضمین میکند. آدمک ها از موادی ساخته میشوند که از لحاظ جنس، تقلیدی از فیزیولوژی بدن انسان هستند. به عنوان مثال ستون فقرات این آدمک ها از لایه های متناوب از دیسک های فلزی و بالشتک های لاستیکی ساخته شده اند. آدمک ها اندازه های مختلفی دارند و به صورت در صدی و جنسیتی نام برده میشوند. برای نمونه، یک آدمک مذکر 50 درصدی، نماینده یک مرد متوسط الاندام است، و بزرگتر از نیمی از جمعیت مردان و کوچکتر از نیم دیگر آنان میباشد. این متداولترین آدمکی است که در آزمون های تصادف استفاده میشود. وزن آن 77 کیلوگرم، و قدش 1.78 متر میباشد. آدمک ها محتوی 3 نوع دستگاه اندازه گیری هستند: شتاب سنج ها، سنسور های وزن، و سنسور های حرکتی]3[.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.