توضیحات
عنوان: مدیریت زمان (کتابخانه موفقیت برایان تریسی)
- مقدمه
- روانشناسی مدیریت زمان
- ارزشهایتان را مشخص کنید
- به چشمانداز و ماموریتتان فکر کنید
- به آینده بروید و به عقب نگاه کنید
- برنامههای مکتوب تهیه کنید
- پروژهها را روی نمودار ببرید
- فهرستی از کارهای روزانه تهیه کنید
- اولویتهای شفافی تعیین کنید
- در مسیر بمانید
- نتایج کلیدی را مشخص کنید
- کار را به دیگران واگذار کنید
- قاطعانه تمرکز کنید
- بر تعلل غلبه کنید
- قعطات بزرگ زمان ایجاد کنید
- وقفهها را کنترل کنید
- کارهایتان را دستهبندی کنید
- تلفن را مدیریت کنید
- جلسات موثری برگزار کنید
- تندتر بخوانید، بیشتر به یادآورید
- بر بهبود فردی سرمایهگذاری کنید
- محیط کار خود را منظم کنید
- نتیجه گیری
مقدمه
توانایی شما در مدیریت زمان به عنوان مدیر به اندازه هر کار دیگری،تعیینکننده موفقیت یا شکستتان است. زمان منبعی ضروری و غیرقابل جایگزین برایموفقیت است. این ارزشمندترین دارایی شماست. نمیتوان آن را پس انداز کرد یا زمان از دست رفته را بازیافت. هر کاری که باید انجام دهید نیازمند زمان است و هر چه از زمان خود بهتر استفاده کنید، موفقتر خواهید بود و پاداشهای بزرگتری دریافت خواهید کرد.
مدیریت زمان برای برخورداری از حداکثر سلامتی و بهرهوری شخصی حیاتی است. میزان کنترلی که بر زمان و زندگی خود دارید، شاخصی مهم از میزان آرامش درونی، هماهنگی و سلامت ذهنی شما است. احساس عدم توانایی در کنترل زمان منبع اصلی استرس، نگرانی و افسردگی است.هر چه بهتر رویدادهای مهم زندگی خود را سازماندهی و کنترل کنید، هر لحظه احساس بهتری خواهید داشت، انرژی بیشتری دارید، بهتر میخوابید و کارهای بیشتری انجام میدهید.
با استفاده از روشهای ارائه شده در این کتاب میتوانید درهر روز کاری دو ساعت فعالیت اضافه و مفید داشته باشید یا حتی خروجی و بهرهوری خود را دو برابر کنید. موفقیت این تکنیکها برای هزاران مدیر در حوزههای مختلف اثبات شده است و تا زمانی که چهار عامل معروف بهرهوری را با خود داشته باشید، برای شما نیز موفقیتآمیز خواهد بود.
چهار عامل بهره وری
نخستین عامل اشتیاق است: باید اشتیاقی عمیق و سوزان داشته باشید تا زمان را تحت کنترل درآورده و به حداکثر بهرهوری برسید.
دومین عامل قاطعیت است: باید به صراحت تصمیم بگیرید که تکنیکهای خوب مدیریت زمان را آنقدر تمرین کنید تا به عادت تبدیل شوند.
سومین عامل اراده است: باید در مقابل همه وسوسهها مقاومت کنید تا مدیریت زمانی موثر داشته باشید. اشتیاق شما ارادهتان را تقویت میکند.
و سرانجام، مهمترین کلید موفقیت در زندگی و چهارمین عامل، انضباط است: باید خود را موظف کنید که مدیریت زمان را به روشی دائمی در زندگی خود تبدیل کنید. انضباط موثر تمایل به مجبور کردن خودتان برای پرداخت هزینه هر کار است و اینکه کاری که میدانید باید انجام دهید را در زمانی که باید، انجام دهید. چه آن را دوست داشته باشید و چه نداشته باشید. این کار برای موفقیت حیاتی است.
مزایای تبدیل شدن به یک مدیر زمان عالی بسیار زیاد است. آن همان کیفیت ظاهری قابل تشخیص افراد موفق در مقابل افراد ناموفق است. همه افراد موفق از زمان خود به خوبی استفاده میکنند. همه افراد ناموفق استفاده ضعیفی از زمان خود دارند. یکی از مهمترین قوانین موفقیت «ایجاد عادات خوب و تبدیل کردن آنها به ارباب شما است». در این کتاب میآموزید
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.