توضیحات
عنوان: مدیریت درآمد و رفتار مشتری
- چکیده
- مقدمه
- قیمت گذاری و مدیریت درآمد
- مدیریت درآمد
- عوامل مؤثر بر انتخاب و رفتار مشتری
- ویژگیهای رفتار خریدار
- تعریف CRM
- اهداف CRM
- اصول CRM
- مفروضات اساسی CRM
- مشتری و همه مدیریت های سازمان CRM
- CRM یک اقدام همه جانبه
- ضرورت CRM برای کسب و کار و شرکت های کوچک
- انواع CRM
- مدیریت درآمد برای بخش های مختلف مشتری
- مدیریت درآمد برای دارایی های فاسد شدنی
- مدیریت درآمد برای تقاضاهای فصلی
- نتیجه گیری
- منابع
چکیده
بازارها به عنوان بستر مبادلهی کالا و خدمات نقش مهمی در رشد و پویایی اقتصاد ایفا میکنند اما پیشرفت فنآوری مفهوم سنتی بازار را در دوران ما متحول کرده است. امروزه با مثالهای متنوعی از بازارهای برخط مواجه هستیم. انواع خرده فروشیهای اینترنتی، سامانههای حمل و نقل، سامانههای گسترده تهیهی خدمات، و … که دامنه و کارایی مبادلات را افزایش دادهاند. این بازارهای مدرن در عین حال این امکان را در اختیار ما قرار دادهاند که بتوانیم با تحلیل انبوه دادههایی که تولید میشود روشهایی برای افزایش کارایی بازار بیابیم که از مهمترین ارکان آن تعیین درست و بهینهی قیمتها است. قیمتگذاری درست در عین حال که به افزایش درآمد منجر خواهد شد، به تخصیص بهینهی منابع و بهرهوری بیشتر کمک خواهد کرد. هدف قیمت گذاری پویا ارائه خدمات به مشتریان درست با قیمتی مناسب در زمان مناسب است.
یک الگوریتم قیمتگذاری پویا با پیشبینی رفتار مشتریان و رصد کردن بازار در هر لحظه قیمت محصولات را مطابق با تقاضا در جهت افزایش سودآوری و رضایتمندی مشتریان تعیین میکند. پیشگامان استفاده از این دانش شرکتهای هوایی بودهاند، در حال حاضر جز ارکان اصلی کسب و کار بسیاری از شرکتهای حمل و نقل هوایی و ریلی، هتلها و خردهفروشیها است.
رفتار مصرف کننده مفهومی نسبتاً جدید است که از دهه ۱۹۶۰ مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی این مطالعه درک خریداران و به تبع آن مشتری سازی از خلال چنین مفهومی است. دانش رفتار مصرف کننده برای برنامه ریزی و اجرای راهبردهای بازاریابی بسیار حائز اهمیت است. نقطه آغاز یک برنامه بازاریابی خوب تجزیه و تحلیل دقیق تقاضای بازار برای محصولات و خدمات است. مصرف کننده تعیین میکند که محصولات چه باید باشد تا مشتری آن چیز را خریداری کند. از این رو تولید کننده همواره باید با مشتریان در ارتباط بوده و تولیدات خود و توزیع آن را مطابق با راحتی و خواست آنها برنامهریزی کند. اقتصاددانان رفتار مشتری را در ارتباط با عوامل اقتصادی در نظر میگیرند. جامعه شناسان و مردم شناسان فرهنگی نیز از تاثیرات خانواده و رفتار گروهی بر رفتار شخص، انتشار ایدهها و محصولات جدید در میان گروههای مختلف و تأثیر فرهنگ بر اعضای گروه سخن میگویند.
رفتار مصرف کننده یک فرآیند نظام مند است که طی آن شخص به منظور تصمیم گیری در خصوص محصولات و خدمات با محیط پیرامونی خود تعامل میکند. آن گونه که وبستر میگوید رفتار خریدار شامل تمامی رفتار روانی، اجتماعی و فیزیکی مصرفکنندگان بالقوه میشود و بدان هنگام که از وجود خدمات یا محصولات آگاه میشوند خرید خود را ارزیابی کرده و مصرف مینمایند و دیگران را نیز از این محصولات و خدمات باخبر میکنند.
مقدمه
قیمت گذاری عاملی است که از طریق یک بازی مناسب در عرضه و تقاضا باعث سودآوری در زنجیره تامین می شود. مدیریت درآمد می تواند به صورت کاربردی از قیمت گذاری تعریف شود تا سود حاصل از عرضه دارایی های زنجیره تامین افزایش یابد.
ایده های مدیریت درآمد توصیه می کنند که یک شرکت باید از قیمت گذاری برای حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا استفاده کند. همچنین پس از ایجاد تعادل، باید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.
دارایی های زنجیره تامین در دو شکل وجود دارد ظرفیت و موجودی
دارایی های ظرفیت در زنجیره تامین برای تولید، حمل و ذخیره سازی است، در حالیکه دارایی های موجود در زنجیره تامین، به منظور توسعه و دستیابی به محصول به کار می روند. بنابراین، ما می توانیم مدیریت درآمد را به عنوان کاربردی از قیمت گذاری بر اساس بخش بندی مشتریان، زمان استفاده، محصول یا ظرفیت موجود برای افزایش مازاد زنجیره تامین تعریف کنیم. انجام تحقیق
قیمت گذاری و مدیریت درآمد
مدیریت درآمد نقش عمده ای را در زنجیره تامین ایفا می کند و با در نظر گرفتن شرایطی که در ادامه ذکر می شود، سهم مهمی در سودآوری زنجیره تامین دارد
ارزش محصول در بخش های مختلف بازار متفاوت است.
محصول بسیار فاسد و یا دارای نقص می باشد.
تقاضا دارای پیک های فصلی و … است.
محصول به دو صورت فله ای و تکی به فروش می رسد.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.