توضیحات
عنوان: فراشناخت و خودتنظیمی
- بخش : فراشناخت و یادگیری خودتنظیم چیست؟
- مقدمه ای بر تعاریف و مدلها
- توسعه فراشناخت
- آیا شواهدی وجود دارد که گروههای محروم سطح پایینتری از مهارتهای خودتنظیمی داشته و یا از مداخلات برای بهبود مهارتهای خودتنظیمی سود بیشتری ببرند؟
- ارزیابی مهارتهای فراشناخت و خودتنظیمی
- بخش : چگونه می توان این مهارت ها را بهبود بخشید ، و این چه تاثیری در دستیابی دارد؟
- – آیا بهبود فراشناخت / خودتنظیمی منجر به بهبود نتایج دستیابی می شود؟
- کدام یک از استراتژی های یادگیری فراشناختی / خودتنظیم شده در بهبود نتایج موثر هستند؟
- آموزش SRL و فراشناخت
- سایر موارد کلیدی در آموزش SRL و فراشناخت
- اثر بخشی افتراقی بر اساس موضوع ، سن و دامنه
- اجرای مداخلات فراشناختی
- منابع
بخش 1: فراشناخت و یادگیری خودتنظیم چیست؟
- مقدمه ای بر تعاریف و مدلها
فراشناخت و یادگیری خودتنظیم (SLR) توسط بسیاری مورد حمایت قرار گرفته است و از حمایت قابل توجهی به عنوان یک روش بالقوه موثر و کم هزینه برای تأثیرگذاری یادگیری یاد می شود (به https://educationendowmentfoundation.org.uk/resources/teaching-learning- مراجعه کنید) جعبه ابزار / فراشناخت و خودتنظیمی /).
اساساً ، این فرضیه اساسی این است که فراشناخت و SRL برای یادگیری مهم هستند ، و در نتیجه باعث افزایش موفقیت می شوند ، و مطالعات مختلف نشان داده اند که SRL ، و به ویژه فراشناخت ، بر روی توانایی علمی دانش آموزان ، علاوه بر توانایی یا پیشرفت قبلی ، تأثیر قابل توجهی دارد. (به عنوان مثال هکر ، دونلوسکی و گریسر ، 2009 ؛ پونیتز و همکاران ، 2008 ؛ پرسلی و هریس ، 2006). Veenman و همکاران (2004) و Veenman & Spaans (نقل شده در Veenman و همکاران ، 2006 ، ص 6) دریافتند که مهارتهای فراشناختی و هوش با هم رابطه متوسط دارند. به طور متوسط ، هوش به طور منحصر به فرد 10٪ از واریانس یادگیری را به خود اختصاص می دهد ، مهارت های فراشناخت به طور منحصر به فرد 17٪ از واریانس را تشکیل می دهند ، در حالی که هر دو پیش بینی کننده با هم 20٪ واریانس دیگر در یادگیری را برای دانش آموزان از سنین مختلف و زمینه های مختلف ، برای انواع مختلف وظایف به اشتراک می گذارند. ، و برای دامنه های مختلف. از نظر Veenman و همکاران (2006) ، این مفهوم این است که سطح کافی فراشناخت ممکن است محدودیت های شناختی دانش آموزان را جبران کند. مطالعات نشان می دهد که اشکال اولیه فراشناخت برای دستیابی به موفقیت بعدی پیش بینی می شود ، برای مثال ، یک مطالعه روی کودکان فنلاندی نشان داد که فراشناخت در 3 سالگی به طور مستقیم عملکرد ریاضیات در 6 سالگی را پیش بینی می کند و به طور غیرمستقیم میزان رشد ریاضیات بین 3 سال را پیش بینی می کند و 6 (عمدتا از طریق تأثیر آن بر توانایی شمارش) (Aunola و همکاران ، 2004).
با این حال ، در مورد معنی اصطلاحات ، برخی نویسندگان مختلف آنها را به روش های مختلف تعریف می کنند و بسیاری از اصطلاحات مرتبط مانند “یادگیری یادگیری” و “مهارت های تفکر مرتبه بالاتر” که به عنوان روشهای جایگزین اغلب به اشتباه استفاده می شوند ، سردرگمی دارند. در حقیقت ، ادبیات علمی در روش های استفاده از اصطلاحات یادگیری خودتنظیمی و فراشناخت کاملاً واگرایی نشان می دهد. این ، به عنوان مثال ، با مروری بر مقالات منتشر شده در این زمینه در سال 2008 نشان داده شده است كه نشان می دهد این اصطلاحات به طرق مختلف استفاده شده است (Dinsmore et al، 2008). برخی از منتقدان ادعا کرده اند که سردرگمی اصطلاحی آنقدر زیاد است که استفاده از اصطلاحات را مشکل ساز می کند (مارتین و مک للان ، 2009). با این حال ، به نظر می رسد این میزان اختلاف نظر بیش از حد باشد ، همانطور که وجود دارد بسیاری از موارد مشترک در تعاریف استفاده شده وجود دارد. در بررسی اجمالی فوق الذکر Dinsmore و همکاران (2008) ، برخی واضحات در مورد کلمات اغلب مرتبط با مفاهیم فراشناخت و یادگیری خودتنظیم شده ، و همچنین برخی تفاوتهای واضح بین فراشناخت و یادگیری خودتنظیم (جدول 1 را ببینید) ظاهر شد. جدول 1. فرکانس و درصد کلمات کلیدی در تعاریف صریح توسط سازه ، از Dinsmore at al (2008)این مطالعه نشان داد که فراشناخت اساساً با مفاهیمی مانند نظارت ، کنترل و دانش ارتباط دارد. همه اینها (به استثنای دانش) در تعاریف یادگیری خودتنظیمی مجدداً تکرار می شوند ، اما علاوه بر این شناخت و انگیزه به شدت ظاهر می شود ، و این نشان می دهد که تمایز اساسی بین این دو میزان دامنه این م componentsلفه هاست.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.