توضیحات
عنوان: تحقیق طرح کسب و کار
- بخش معرفی
- خلاصه مدیریتی
- توصیف کسب و کار
- توصیف محصول
- تحلیل صنعت و ارزیابی محیط کسب و کار
- برنامه بازار
- برنامههای طرح و توسعه
- چارچوب قانونی و عوامل اجتماعی و محیطی
- برنامه عملیاتی و تولید
- ساختار سازمانی
- برنامه مالی
- برنامه زمانبندی
- خطرپذیریها، مشكلات مفروضات اساسی
- شاخص های مالی
- پیشنهادها
- ضمائم
خلاصه مدیریتی
در این تحقیق آماده، در خلاصه مدیریتی مواردی از قبیل، توصیف زمینه كسب وكار و اصل موضوع، فرصت و استراتژی، بازار هدف، مزیتهای رقابتی، پتانسِل سوددهی باید به صورت خلاصه بیان شود.
پس از مطالعه نمونه زیر، خلاصه مدیریتی طرح خود را در کادر ذیل تهیه نمایید.
3- توصیف کسب و کار
معرفی شرکت و نوع آن (تعاونی ، سهامی، با مسئولیت محدودو..)صنعت و بازاری که شرکت در آن فعالیت می کند کدام است؟ ، مشخصات صاحبان کسب و کار، تاریخ تاسیس، محل کسب و کار ، آدرس و شماره تلفن و نشانی پست الکترونیک- چشم انداز ، ماموریت ، اهداف و برنامه های کسب و کار
4- توصیف محصول
نام محصول و خصوصیات و كاربردهای محصول/ خدمت شما چیست؟ صفات کالای خود را ذکر کنید. کیفیت (دوام،قیمت،عملکرد مناسب)، ویژگی کالا (رنگ ،جنس، اندازه،کاربرد، وزن ، منفعتی که برای مشتریان دارد )، طرح کالا و بسته بندی ،وجه متمایز محصول/خدمت شما با سایر محصولات بازار چیست؟ نحوه تولید محصول/ خدمت شما به چه صورتی است؟
5- تحلیل صنعت
تامین کنندگان ، مشتریان ،محصولات جایگزین ، رقبا و رقبای بالقوه.
صنعت انحصاری است یا رقابتی ؟بررسی ساختار صنعت به لحاظ الگوی زنجیره توزیع ، بررسی ساختارصنعت به لحاظ رقابت و الگوی خرید ،فاکتورهای تاثیر گذار از سوی مشتریان ،بررسی رقبای اصلی و قوت و ضعف هر کدام ،از بعد محصول، قیمت گذاری، زنجیره توزیع، ابزارهای تبلیغاتی، ترویجی و منابع مالی و …
بررسی گرایشات اجتماعی چه اتفاقات مهمی در گذشته روی داده است
وضعیت فعلی چگونه است.؟چه اتفاقات مطلوبی در حال شکل گیری است؟
6- برنامه بازار
l مشتریان
مشتریان شما چه كسانی هستند؟ چرا بازار به محصولات/ خدمات شما نیاز دارد؟ این بازار تا چه مدت به این محصولات/ خدمات نیاز دارد؟ رابطه بین مصرفكننده و خریدار اصلی به چه صورتی است؟ مشتریان شما چه ویژگیهایی (سن، جنس، سبك زندگی مستقل) دارند؟ بازار مورد نظر را تعریف كنید .آیا بازار شما در حال رشد است؟ در حال سكون است و یا تنزل میكند؟ چگونه سهم خودتان را از بازار جذب، نگهداری و افزایش خواهید داد.
l اندازه، سهم بازار و فروش
اندازه بازار را مشخص كنید و نشان دهید در برآورد اندازه بازار تا چه حد به عواملی از قبیل علاقهمندی مشتریان به محصولات/ خدمات شما، سطح درآمد آنها و نحوه دسترسیشان به محصولات/ خدمات خود توجه كردهاید؟
تقسیم بازار(جغرافیایی،روان تشریحی،رفتاری و جمعیت شناختی).برای محصول شما در بازار چه مقدار تقاضا وجود دارد؟ روند تغییر تقاضا به چه صورتی است؟با توجه به تحقیقات و بینش حاصل از تجربیات خود می توانید سهم بازار خود را تخمین بزنید.برآورد خود را از سهم بازار پس از یک ماه، شش ماه و یک سال مشخص کنید.برآورد ها بحرانی ترین کاری است که در طرح کسب و کار با آن مواجه هستید.محصولات جایگزین رقبا را مورد توجه قرار دهید.
میزان فروش شما چقدر است؟ در آینده چه سهمی از بازار را به دست خواهید آورد؟
… |
شهریور |
مرداد |
تیر |
خرداد |
اردیبهشت |
فروردین |
ماه |
… |
|
|
|
|
|
|
حجم فروش |
… |
|
|
|
|
|
|
مبلغ فروش |
l رقابت، حساسیتها و خطرها
رقبای بنگاه و كسب وكار شما چه كسانی هستند؟(اندازه،فروش،کیفیت،قیمیت و..) نقاط ضعف و قوت/ رقبا چیست؟ رقبایتان در چه سطحی هستند؟ اگر فكر میكنید رقبایی وجود دارند كه شما میتوانید بخشی از بازارآنها را تصاحب كنید، در مورد نحوه انجام اینكار توضیح دهید؟محصولات یا خدمات آنها چه فرقی بامحصولات و خدمات شما دارد؟ حساسیتها و خطرات بازار چیست؟
مزیت های رقابتی
مزیت های رقابتی خود را نام ببرید ؟ با تکیه بر دستاویزهای زیر می توان جایگاه (موضع) خود را در بازار تعیین کنید: متمایز کردن خود کالا،ویژگی های متمایز، نحوه کاربرد، شکل و طرح، استحکام، دوام و…
متمایز کردن کالا با خدمات ،تحویل سریع، خدمات مشاوره ای … متمایز کردن پرسنل،متمایز کردن با تصویر ذهنی
علامت و نشانه ها و …
l قیمتگذاری
چگونه برای محصولات و خدمات تولید شده خود، قیمت تعیین خواهیدكرد؟ كدامیك از روشهای مدیریت قیمتها را به كار خواهید گرفت؟(ارزشی،نفوذی،دستوری، پرستیژی یا تشخصی،بهای تمام شده،رقبا و..)
l پیشبرد فروش (ترفیع)
چه روشی را برای تبلیغات به کار می برید؟تبلیغات رادیو، تلوزیون، تلفنی،مجله، شرکت در نمایشگاه ها …؟ارسال نامه یا تلفن مستقیم به مشتریان؟ جوایز، بن های مجانی و …روابط عمومی – پشتیبانی مالی در رسانه ها (اسپانسر شیپ)؟شیوه فروش شما چگونه است ؟ارتباطات اجتماعی – رسانه های غیر رسمی (مانند مجامع اینترنتی)فروش مستقیم – ارتباط رو در رو با مشتریان ؟دلایل خود را بیان کنید. آیا برای تبلیغات محصولات/ خدمات خود از متخصصین خارج از شركت استفاده كردهاید؟ در مورد تواناییها و شایستگیهای آنها توضیح دهید. آموزش فروشندهها را چگونه برنامهریزی میكنید؟ چه روشهایی را برای پرداخت به مشتریان پیشنهاد میكنید؟ برای فروش محصولات خود از چه كانالهایی بهره میگیرید؟ چگونه به شكایت مشتریان رسیدگی میكنید؟
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد تحقیق طرح کسب و کار لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.