توضیحات
عنوان: طراحی مدل کسب و کار ابزارهای باغبانی
- تحلیل جذابیت بازار در محیط داخل کشور (تحلیل محیط بازاریابی)
- تعیین جذابیت کسب و کار در بازار داخلی از منظر مشتریان
- بخش بندی مشتریان بر اساس
- طرز تلقی مشتریان هر بخش نسبت به کسب و کار
- عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید مشتریان
- میزان دسترسی هر بخش مشتریان به این کسب و کار
- میزان آشنایی هر بخش مشتریان با این نوع کسب و کار
- هماهنگی کسب و کار با نیاز مشتریان در بازار کنونی
- تعیین موانع دسترسی مشتریان به محصول
- تعیین محدودیت های تکنولوژیک
- تعیین ردیف محصولات
- تعیین دسته های مختلف محصولات خرده فروشی
- شناسایی تامین کنندگان آنها
- تعیین روندها حاکم بر بازار، اندازه فعلی بازار و رشد بالقوه مورد انتظار آن
- رشد بازار نرخ رشد بازار
- حاشیه سود بازار
- زمان بازدهی
- نرخ رشد بازار
- سرانه مصرف در بازار
- سرمایه لازم در جهت توسعه و رشد در بازار
- چه بخش هایی از بازار به اندازه کافی بزرگ است تا فرصتی جهت سودآوری برای کسب و کار تلقی شود؟
- اگر بخش مورد نظر در حال حاضر بزرگ نیست، آیا دارای رشد قابل قبولی میباشد و با توجه به راهبرد بلند مدت بنگاه، جذابیت دارد؟
- بررسی شدت رقابت – بررسی سطح رقابت در بازار(تحلیل جذابیت صنعت)
- تعیین شدت رقابت در بازار
- تحلیل OT (فرصت ها/ریسک های) بازار و تعیین میزان جذابیت بازار از منظر رقابت و مشتریان
- . تعیین اجزای مدل کسب و کار
- یکپارچه سازی ارزش های پیشنهادی مطابق با بخش های مشتریان هدف:
- تدوین و طراحی مشخصات هر دسته از ارزشهای پیشنهادی مطابق با نیاز مشتریان
- طراحی منحصر به فرد هر دسته از ارزشهای پیشنهادی برای رفع دردسرهای مشتریان
- دسته بندی فعالیت های کلیدی تیم اجرایی در مرحله راه اندازی
- شناسایی شرکای کلیدی که در ادامه مسیر منجر به پیشبرد روندها می شوند
- تعیین ساختار هزینه ای سازمان
- تدوین استراتژی های آمیخته بازاریابی
- تدوین استراتژی های بازاریابی برای نفوذ و حفظ هر یک از بخش های بازار مشتریان در مراحل پیش و پس از رشد در استراتژی نفوذ از دو راهکار استفاده می گردد که آنها را در زیر توضیح می دهیم:
- بررسی نتایج بازاریابی
- تدوین و طراحی جریان های درآمدی و برآورد میزان فروش
- طراحی مدل های درآمدی مناسب با مراحل چرخه عمر کسب و کار
- تخمین میزان فروش در هر یک از دوره های چرخه عمر کسب و کار
طراحی کسب و کار ابزارهایی باغبانی
اهداف
- تحلیل استراتژیک محیط بازار خرده فروشی آنلاین
- تحلیل و تدوین اجزای مدل کسب و کار بر اساس ردیف محصولات خرده فروشی آنلاین
- تعیین استراتژی های آمیخته بازاریابی
- طراحی مدل جریان های درآمدی و هزینه ای و برآورد میزان فروش کسب و کار
1- تحلیل جذابیت بازار در محیط داخل کشور (تحلیل محیط بازاریابی)
1-1 تعیین جذابیت کسب و کار در بازار داخلی از منظر مشتریان
1-1-1- بخش بندی مشتریان بر اساس
– فاکتورهای جمعیت شناختی:
ابزارهای باغبانی مشتریان مختص به خود را دارد و جزو کالاهای کاربردی است که افراد بخاطر شغل، محیط یا شرایط زندگی، از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال فردی که شغلش باغبانی است از این ابزار استفاده می کند یا فرد دیگری که محل سکونت او در باغ است یا در محل سکونت درختان و گیاهان زیادی دارد، ملزم به استفاده از این ابزارآلات است.
– فاکتورهای جغرافیایی
مکان جغرافیایی خاصی مختص به ابزارهای باغبانی نیست، بلکه در همه جای کشور مشتریان خود را دارند و از آنها استفاده می شود. اما در برخی مکان ها مانند مناطق شمال و شمال غربی یا دامنه های زاگرس که مناطق کوهستانی هستند، از این ابزارآلات بیشتر استفاده می شود.
– شیوه خرید
روش خرید ابزارهای باغبانی به دو صورت امکان پذیر است:
- از طریق فروشگاه های ابزارآلات باغبانی که در همه شهر ها وجود دارد و برخی از آنها بصورت نمایندگی محصولات یک برند خاص را به فروش می رسانند.
- خرید از طریق فروشگاه های اینترنتی، صفحات شرکت های تولید کننده در
فروش محصولات ارگانیک از دو روش سنتی و مدرن انجام می شود. در روش سنتی که از طریق سوپرمارکت و فروشگاه ها به فروش می رسند و در روش مدرن از طریق فروش اینترنتی در قالب فروشگاههای مجازی است.
– سطح تحصیلات
کسب و کار ابزارهای باغبانی با افرادی که در رشته های کشاورزی و باغبانی تحصیل کرده اند مرتبط است. افرادی که در این رشته ها تحصیل کرده اند برای انجام کارهای عملی، ناچار به استفاده از این ابزارها هستند. البته بخش دیگری از افرادی که از این ابزارها استفاده می کنند با تحصیلات مرتبط نیست بلکه آنها افرادی هستند که در کارهای کشاورزی و باغبانی فعال هستند. این افراد شاید تحصیلات غیرمرتبط یا حتی بی سواد باشند.
– نوع و حیطه فعالیت
همانطور که در بالا ذکر شد، افرادی که در شغل های کشاورزی و باغبانی فعال هستند، یا افرادی که در محیط های زندگی خود باغچه های کوچکی دارند، از این ابزار استفاده می کنند.
– سطح درآمد
سطح درآمد افراد هیچ ارتباطی با خرید این ابزارآلات ندارد.
– سن
سن افراد هیچ ارتباطی با خرید این ابزارآلات ندارد.
– جنس
جنس افراد هیچ ارتباطی با خرید این ابزارآلات ندارد. اما بخاطر سختی شغل های کشاورزی و باغبانی، بیشتر مردها از این ابزارآلات استفاده می کنند.
– قابلیت دسترسی
قابلیت دسترسی تاثیری بر استفاده از این ابزار آلات ندارد.
1-1-2 طرز تلقی مشتریان هر بخش نسبت به کسب و کار
– تعیین و تحلیل رفتار خرید مشتریان:
- چه کسی در بازار است و قدرت چانه زنی اش چقدر است؟
کشاورزان، باغبانان، افرادی که در روستاهای کوهستانی زندگی می کنند مشتری این ابزار هستد. قدرت چانه زنی از طریق مشتری وجود ندارد، چون جنس فاسدشدنی و استراتژیک نیست.
- چه چیزی بیشتر خریداری می شود؟ چرا؟
در بین ابزارآلات باغبانی، بیشتر قیچی های باغبانی، داس، انواع اره، فنس های نگهدارنده، بیل و بیلچه، انواع ماشین های دستی و اتوماتیک چمن زنی در بین این ابزارآلات بیشترین فروش را دارند.
- چگونه خرید انجام می شود؟
بخاطر اینکه بیشتر افراد مرتبط با این ابزار، افراد سنتی هستند، فروش بیشتر از طریق فروشگاه های ابزارفروشی انجام می شود.
- چه گروه هایی بیشتر در خرید مشارکت دارند؟
اگر مردم را به گروه های روستایی و شهری تقسیم کنیم، بیشتر افراد روستایی مشتری این ابزارآلات هستند.
- خریدها چه زمانی بیشتر انجام می شوند؟
زمان خاصی برای انجام خرید وجود ندارد.
- خریدها بیشتر در کجاها صورت می گیرد؟
جای خاصی برای انجام خرید وجود ندارد، بلکه هرجا که فروشگاه باشد، خرید انجام می شود.
- عوامل راضی کننده و ناراضی کننده مشتریان کدامند؟
عوامل راضی کننده بیشتر قیمت خرید، کیفیت ابزار هستند و عوامل ناراضی کننده نیز، قیمت بالا و کیفیت ضعیف اجناس هستند.
1-1-3 عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید مشتریان
قیمت پائین و کیفیت بالا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر خرید ابزارباغبانی است.
افزایش آگاهی مشتریان از کاربردهای ابزار نیز بر خرید تاثیر دارد.
داشتن کاربری آسان و بدون پیچیدگی.
1-1-4 میزان دسترسی هر بخش مشتریان به این کسب و کار
دسترسی تمام افراد به ابزارهای باغبانی تقریبا یکسان است. البته برخی که به فروشگاه ها نزدیکتر هستند دسترسی بیشتر دارند. هم اکنون بخاطر وجود فروشگاه های اینترنتی، همه افراد می توانند به راحتی ابزار مورد نظر خود را خرید کرده و از طریق پست آن را دریافت کنند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.