توضیحات
عنوان: تحقیق صورت مالی تلفیقی شرکت
مقدمه
همین الان همه چیز دردنیادرحال تحول است چون لازمه ی پیشرفت انسان هاتحول است هرلحظه تغییرمیکنیم این دگرگونی شامل حال هرجانداروغیرجانداری میباشد چه بساحسابداری که وابسته به تحولات میباشدکمی گسترده تراز ان پیش برویم میبینیم برخی واحدهای تجاری برای انعکاس سریع تراین تغییرات نیازبه واحدهای دیگری دارندکه این عمل باتلفیق یاترکیب انجام میگیرد .در دنیای امروز،انگیزههایی مانند حذف برخی از هزینههای ثابت، هماهنگی مراحل ساخت در فرایند تولید،اعمال مدیریت کارامدتر و افزایش بهرهوری،کاهش مخاطره، دستیابی سریعتر به منابع مالی،کسب مزیتهای رقابتی و ورود به بازارهای جدید و نیز بهرهمندی از مزایای قانونی و مالیاتی،موجب افزایش تلفیق های واحدهای تجاری شده است .در ترکیب واحدهای تجاری،هرگاه ترکیب منجر به ایجاد رابطه اصلی و فرعی شود،واحد تحصیلکننده (اصلی)باید صورتهای مالی تلفیقی تهیه و ارائه کند.هدف از تهیه صورتهای مالی تلفیقی فراهم کردن اطلاعات درباره وضعیت مالی و عملکرد مالی واحد تجاری اصلی و واحدهای تجاری فرعی آن است.نظر به اهمیت موضوع در اکثر کشورهای جهان،تدوین استانداردهای حسابداری در مورد تهیه و ارائه صورتهای مالی تلفیقی مورد توجه قرار گرفته است. الزامات استانداردهای حسابداری ایران، ایالات متحد،انگلستانو بین المللی در مورد تهیه و ارائه صورتهای مالی تلفیقی شباهتهای زیادی با هم دارند اما در بعضی موارد همانند شیوه محاسبه وانعکاس سهم اقلیت،حذف سود یا زیان تحقق نیافته،استهلاک سرقفلی و نحوه ارائه سرمایهگذاری در صورتهای مالی واحد تجاری اصلی، رویههای متفاوتی تجویز شده است.
انگيزه هاى اقتصادى
تصميم گيري درباره ترکیب واحدهاي انتفاعي در واقع نوعي تصميم گيري در مورد بودجه بندي مخارج سرمايه اي است. در بودجه بندي مخارج سرمايهاي براساس ضابطه خالص ارزش فعلي، ماشين آلات توليدي يا مجموعه اي ازدارايي ها در صورتي خريداري خواهند شد که ارزشي مازاد برقيمت خريد آنها براي واحد انتفاعي ايجاد شود. در ترکیب واحدهاي انتفاعي به شكل تحصيل سهام عادي ساير واحدها، دارايي هاي خالص آن واحد تحت کنترل واحدخريدار قرار ميگيرد. به اين ترتيب، انگيزه ترکيب واحدهاي انتفاعي ، مانند تحصيل ماشين آلات توليدي، افزودن ارزش به واحدهاي انتفاعي است. در صورتي ترکيب واحدهاي انتفاعي باعث افزايش ارزش ميگردد که قيمت پرداختي معقول و مناسب باشد و پديده هم افزايي نيز وجود داشته باشد. شرکت مادر یا شرکت صاحب سهم یا شرکت مالک شرکتی است که سهام آن شرکت در مقابل شرکت دیگر (زیر مجموعه) به اندازه کافی (بیش از ۵۰ درصد) باشد تا کنترل مدیریت و عملیات بوسیله تأثیرگذاری و انتخاب هیئت مدیره لحاظ گردد.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.