توضیحات
عنوان: شبکه های اجتماعی
با افزایش و گسترش شبکه های اجتماعی بازارها و مارتها در پی آن هستند که بتوانند به طریقی اطلاعات و دانش را ازبین این شبکه های اجتماعی به دست آورند. در این زمینه تحقیقات زیادی وجود دارد ولی این تحقیقات درابتدای کار هستند و دادهها در شبکهه ای اجتماعی به شدت در حال گسترش هستند و دادهها در این شبکهها به شدت نویزی بوده و دارای مقادیر گمشده و همچنین غیرساختیافته میباشند. نام دیگر کشف اطلاعات از شبکههای اجتماعی SMM میباشد. مراحل اصلی در SMM بر طبق نظر دیگر محققین عبارت از مراحل زیر است:
1-اهمیت تعیین دامنه، مفاهیم دامنه و مشکلی که با استفاده از این روش حل میشود.
2-تعریف یک فن آوری پشتیبانی مورد نیاز (به عنوان مثال، ابزار، تکنیک ها) برای رسیدگی به اندازه داده، فرمت،منشاء و ساختار موثر از جمع آوری داده ها تا ارائه (بین هر مرحله).
3-تعریف، تست، پیاده سازی و نظارت بر استراتژی های جمع آوری داده های مختلف.
4- توجه به تمیز کردن و پردازش داده ها در قالب یک پایگاه داده با محتوای مربوطه.
5-انتخاب یک یا چند روش مناسب و انجام داده کاوی.
6- جمع آوري نتايج تحليل پيوستگي و وجود الگوها به دسته ها.
7- تعریف یک فرمت مناسب برای تجسم نتایج، در نتیجه تقاضای کاربر از جمله دانش در راه حل مشکل پیشنهادی.
در SMM هفت مرحله مهم وجود دارد که در شکل زیر نشان داده شده است و این هفت مرحله عبارتند از: اهداف، دامنه ها و سایر تعاریف؛ ابزارهای فناوری و تعریف پشتیبانی استراتژی جمع آوری اطلاعات و اجرا؛ تمیز کردن داده ها؛ داده کاوی؛ تفسیر نتایج و ارزیابی؛ و تجسم نتایج
این چارچوب به طور تجربی در طی جام جهانی 2014 با استفاده از Curitiba (برزیل) به عنوان یک مقصد مورد آزمایش قرار گرفت. توییتر به عنوان منبع رسانه های اجتماعی انتخاب شد و با توجه به مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی و اخلاقی، این مطالعه فقط پیامهای عمومی کاربران مورد بررسی قرار گرفته است .نتایج تجربی حاصل از 58،686 توییت در مورد خدمات توریستی در کوریتیبا در بخش ارائه شده و مورد بحث قرار گرفته است.
شکل 6-فریم ورک محتواکاوی در شبکه های اجتماعی
همان طور که در شکل بالا مشخص است در مرحله اول مکان و تکرار و آنتالوژی را معین میکنند. در مرحله دوم تحقیقات و تعریف و تست و ارزیابی مشخص میشود. در مرحله سوم جمعآوری استراتژی و پیش تستها و پیش پردازشها قرار دارد. در مرحله چهارم تفسیر نتایج و پاکسازی دادهها و ارزیابی و بازبینی مراحل قبل قرار دارد. در مرحله پنجم تنظیمات و اجرا قرار دارند. در مرحله ششم تحلیل و تفسیر نتایج قرار دارد. در مرحله آخر تغییر شکل و بیان نتایج و الگوها قرار دارد.
این فرایند شامل سه گام است که در آن ارتباط محتوای جمع شده بستگی به چهار سوال دارد: کجا، چه زمانی، چه کسی و چه چیزی. مراحل شناسایی ویژگی های نمایه کاربر مربوط به چه کسی؟ در این مطالعه گنجانده نشده است، زیرا هدف آن محتوای متنی در پست های رسانه های اجتماعی است و مشخصات کاربر و نویسنده نیست. مکان دادهها به منبعی که دادهها از آن جا جمعآوری شدهاند اشاره دارد که در این تحقیق سایتهایی مانند فیس بوک و توییتر میباشد. گام بعدی تعریف واژه های تحقیق و زبان است. اصطلاحات انتخاب شده بر اساس کلمات کلیدی، دسته ها و ویژگی های تعریف شده بر اساس موضوعات، موضوعات مورد علاقه و اهداف مشخص نظارت است. در این مرحله، هستی شناسی برنامه باید برای ایجاد و شناسایی قوانین روابط وابسته و به عنوان پایه ای برای انجام جستجوگر منطقی، سازمان یافته و کارآمد ایجاد شود. در یک مطالعه چهار طبقه بندی (غذا و نوشیدنی، مسکن، حمل و نقل و امنیت) و 40 اصطلاح (به زبان انگلیسی) در هستی شناسی حوزه خود پیشنهاد شده بود. با توجه به هدف این مطالعه طبقه بندی “امنیت” حذف شد زیرا این مطالعه بر روی خدمات گردشگری و جاذبه ها متمرکز شده است و بنابراین رده “جاذبه های گردشگری” ایجاد شد. محدوده اصطلاحات به سه زبان (پرتغالی، انگلیسی و اسپانیایی) گسترش یافت. هستی شناسی کاربرد از یک دامنه سفارشی استفاده می شود و از OWL (Ontology Web Language)، استفاده نشده است زیرا تصمیم گیری بر اساس نیاز کمتر و با پیچیدگی کمتر است.
شکل 7-مثالی از آنتالوژی
در شکل بالا قسمت سرویس شامل اقامت و غذا و حمل و نقل بیان شده است. قسمت اقامت شامل هتل و مهمانخانه و … و قسمت غذا شامل نوشدنی ها است. چهار قسمت تشکیل دهنده آنتالوژی عبارتند از:
1- بخش: نام هایی که عناصر بررسی شده در این تحقیقات و خدمات توریستی را جدا می کنند؛
2- بخش: گروه مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل نتایج که مشابه با خوشه بندی است؛
3-واحد بیان کننده پیش فرض های مطالعه؛
4-شرایط: کلمه کلیدی (ها) وارد شده در سیستم برای یک انجمن SU پیدا شد و به عنوان
مترادف استفاده شود.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.