توضیحات
عنوان: تحقیق زیر ساخت های خدمات الکترونیک
1. مقدمه
2. فصل اول: خدمات الکترونیک
- مقدمه
- تاریخچه
- تعریف فناوری اطلاعات
- تعریف خدمات الکترونیک
- ضرورت خدمات الکترونیک
- موانع ارائه خدمات الکترونیک
- دفاتر خدمات الکترونیک
- دولت الکترونیک
- شهر الکترونیک
- بانکداری الکترونیک یا اینترنتی
- بانکداری مجازی
- بانکداری موبایل
- مدیریت فناوری اطلاعات در سیستم بانکداری
- آموزش الکترونیکی
3. فصل دوم: زیرساخت های خدمات الکترونیکی
- مقدمه
- تحول در شبکه های ارتباطی
- زیر ساخت ها و نقشه راه خدمات دولت الکترونیک در ایران
- زیر ساخت ها و بستر های مورد نیاز در بانکداری الکترونیکی
- زیرساخت ها و بسترهای مورد نیاز در تجارت الکترونیک
- نمونه خدمات الکترونیک شرکت توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات
- مدل تحلیل شکاف کیفی خدمات
4. فصل سوم : نتیجه گیری
- نتیجه گیری
- منابع
مقدمه
تحولات پرشتاب در زمينه ي فناوري اطلاعات و ارتباطات، موجب تغييرات سياسـي، اقتصـادي و اجتماعي گستردهاي شده است. افزايش دسترسي عموم مردم بـه اينترنت، سـبب شـده تـا امكـان استفاده از فناوري هاي اطلاعاتي از جايگاه ويژه اي برخوردار شـود. امروزه درعرصه فعالیت های اقتصادی، رقابت بسیار فشرده است و موفقیت در آن، مستلزم نوآوری در ارائه خدمات، تولیدات و سیستم های جدید است. از این رو در چنین شرایطی، سازمان ها باید تغییرات را در فعالیت های خود پیش بینی کنند و برای مواجه شدن با این مهم، راه حل مناسبی بیابند. یكي از مهمترين مقولات در جامعه اطلاعاتي، مسئله خدمات الكترونيك است. خدمت الكترونيك به معناي فراهم كردن شرايطي است كه نهادها بتوانند خدمات خود را به صورت شبانه روزي و در تمام ايام هفته به شهروندان ارائه كنند. اين امر در سالهاي اخير به طور جدي در دستور كار دولت قرار گرفته است و دولتمردان هوشمند نيروهاي خود را در راه تحقق چنين شرايطي بسيج كردهاند و درصدد برآمدهاند كه فرآيندهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي را با كمك فناوري نوين ارتباطات و اطلاعات اصلاح كرده و از اين طريق به شيوه كارآمدتري به ارائه خدمات به شهروندان بپردازند. در حقيقت، به كارگيري و گسترش خدمات الكترونيك غالبا در جهت انجام تغييرات در فرآيندهاي دولتي نظير تمركززدايي، بهبود كارايي و اثربخشي است. هر چند واژه خدمت الکترونیک مفهوم صریح و شفاف ارائه الکترونیکی خدمت را به ذهن می آورد لیکن نگاهی به حداقل شرایط و ضوابط یک خدمت الکترونیک ضروری به نظر می رسد.
فصل اول خدمات الکترونیک
مقدمه
صنعت فناوری اطلاعات (IT)هزاره سوم پس از میلاد را با چنان تحول عظیمی مواجه کرده است که می توان از آن به عنوان انقلاب دیجیتالی نام برد. این دگرگونی در شیوه های زندگی بشر تا جائی پیش رفته است که دولتمردان جوامع را به فکر اداره الکترونیکی امورکشور وا داشته است. فن آوری اطلاعات، فن بهره برداری از اندیشه انسانی است. بهره برداری بهینه از اندیشه، سپردن امور شناخته شده، تکراری و غیرخلاق به ماشین (از طریق خودکار سازی عملیات ) و آزاد سازی اندیشه و مهارت های انسانی جهت مکاشفه در ناشناخته هاست که به عنوان محور توسعه و به منظور استقرار نظام اطلاع رسانی جهانی در حال گسترش ومطرح شدن می باشد. نگرش به فناوری اطلاعات و روند آن در کشورهای پیشرفته دنیا دلالت بر سرعت و وسعت روند تغییرات این فناوری دارد به گونه ای که به تحولات شگرفی در ساختارهای بنیادین ارتباطی جوامع منجر خواهد شد و عدم توجه به این حرکت جهانی و بسترهای رشد و شکوفائی فناوری اطلاعات ما را از ارتباط جهانی حذف و وادار به تقلید کورکورانه در بکارگیری آن خواهد کرد. در سه دهه اخیر، مفهوم داده ورزی ( انفورماتیک ) از بستر ماشین های پردازشگر اطلاعات به سمت نظریه سیستم و سپس نظریه اطلاعات گرایش یافته و امروز با توجه به نظریه خودکار سازی و نظریه ارتباطات، انفورماتیک در پیوند با همه اینها، به عنوان یک فن آوری همه منظوره تحت عنوان فن آوری اطلاعات در مرکز توجه جهان قرار گرفته است.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل متن از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.