توضیحات
عنوان: رهبری سازمان
- چکیده
- مقدمه
- مبانی نظری
- ویژگی های رهبری تحولی
- مشخصات چشم انداز
- مأموریت
- مثال در تبیین مأموریت
- مفهوم فرهنگ سازمانی
- اصول مدیریت عملکرد
- تجزیه و تحلیل
- اخلاق در مدیریت
- اهمیت رعایت اصول اخلاقی
- بهبود نظام اداری و حرکت به سمت خصوصی ¬سازی و عدم تمرکز
- سبک رهبری
- چرا باید به سبک رهبری توجه شود
- مفاهیم رهبری
- روشهای رهبری
- تركیبات مختلف این روشها و روشهای دیگر
- چند نگاه مختلف به سبک رهبری و تاثیرات آن بر یک سازمان
- چهار سبک رهبری
- دو سبک رهبری
- رهبری مبادلهای
- تركیب دیدگاههای این دو سبك رهبری
- عناصر رهبر تحولساز
- بر چه مبنایی تعیین میکنید كه کدام سبک مناسب است
- چطور یک سبک رهبری را انتخاب میكنید و رشد میدهید
- به نیازهای سازمان یا گروه پیشگامتان فكر كنید
- شاهد رهبری دیگران باشید و از آنها یاد بگیرید
- از تحقیقاتی كه درباره رهبری شده استفاده كنید
- رهبری مشارکتی
- چرا باید رهبری مشارکتی را تجربه کنیم
- مزایای رهبری مشارکتی عبارتاند از
- دشواریهای عمده رهبری مشارکتی آن است که
- روش رهبری مشارکتی چه وقتی مناسب است
- در رهبری مشارکتی چگونه عمل میکنیم
- بستر و زمینه رهبری را بشناسید
- مؤلفههای خاص رهبری اخلاقمدار
- خودتان را زیاده جدی نگیرید
- نتیجه گیری
چکیده
امروزه بهره وری و كارایی ارزشمندترین جایگاه را در نزد مدیران دارد و همه برای حفظ سازمان خود در جستجوی كارایی بیشترند و دستاوردهای جدید علم مدیریت، نیل به كارایی بالا در سازمان ها را مرهون توسعة منابع انسانی می داند(اسدی، 1380 )
مدیران براساس باورداشت ،عقاید و دیدگاه های خود عمل می كنند و اگر بخواهیم رفتار مدیران را در زمینه خاصی پیش بینی كنیم، لازم است نگرش آنان را مورد شناسایی قرار داده و در اینجاست كه توجه به مسالة رهبری و انتخاب مدیران، جهت اثربخشی و كارایی سازمان اهمیت ویژه ای می یابد(ساعتچی ،1382 .(
ارتقای بهره وری، یكی از عوامل مؤثر بر بهبود سازمانهاست كه در این راستا، عوامل متعددی ممكن است نقش آفرینی نمایند. با توجه به اهمیت نقش عامل انسانی در سازمانها، توجه به آن از اولویت بالایی برخوردار است. شناخت عوامل مؤثربر بهره وری كاركنان به مدیران كمك می كند تا با مدیریت براین عوامل، بر بهره وری كاركنان و در نهایت بهره وری سازمان بیفزایند (رهگذر،1380 .(
رقابت بسیار زیاد در بین سازمانها، باعث شده است كه مدیران این سازمانها از هر فرصتی كه بدانند سبب پیشرفت آنان می گردد، استقبال كنند. در 25 سال گذشته تأكید بسیار زیادی بربهره وری بوده است. به همین دلیل تلاش گردیده اغلب محدودیتهایی را كه برای كاركنان وجود دارد از بین برده تا بتوانند به بهره وری بیشتری دست یابند.
امروزه در کشورهای توسعه یافته و صنعتی به مسئولیت اجتماعی و اخلاقی بسیار بها داده می¬شود و سازمانهای تولیدی و صنعتی ملزم به رعایت کامل اصول بهداشتی هستند.
طرح بحث مسئولیت اجتماعی پیشینه¬ای دیرینه دارد و به طور ملموس به زمان آدام اسمیت یعنی اواخر قرن هجدهم برمی¬گردد. وی به موضوع ارتقای رفاه عمومی پرداخت و معتقد بود کوشش کارآفرینان رقیب طبعاً در جهت حمایت از منافع عموم خواهد بود. به عبارت دیگر، اسمیت اعتقاد داشت که نفع و رفاه عامه به دست افرادی تأمین می¬شود که درصدد منافع اقتصادی خود هستند.
مسئولیت اجتماعی سازمان¬ها (خصوصاً سازمانهای تولیدی، صنعتی و خدماتی) تعهد اجتماعی را به همراه خواهد داشت، که بالاتر از سود بردن صرف است. در واقع، مسئولیت اجتماعی انتظار جامعه از سازمانهاست، تا در جهت مصالح مردم و حفظ محیط زیست و رفع مشکلات اجتماعی در کنار هدفهای اصلی خود، که همان هدفهای اقتصادی است، فعالیت کنند. مسئولیت اجتماعی وظیفه¬ای شفاف و مشخص است که در وهله اول سازمانها و نهادهای جامعه بر عهده دارند و با ایفای آن، دولتها و سازمانهای دولتی هر جامعه نیز قادر خواهند بود تا رفاه اجتماعی را برای گروه وسیعی از افراد جامعه فراهم آورند. به تازگی، جنبه¬های خاصی از مسئولیت اجتماعی در متون بازاریابی مربوط به مسائل مصرف کنندگان، رفاه کارکنان و حمایت از اقلیت¬ها در روابط اجتماعی مورد بحث قرار گرفته¬اند.
مسئولیت اجتماعی عهدی است فراتر از آنچه که قانون و هدفهای اقتصادی آن را برای اهداف بلندمدت سازمانها، که برای جامعه ضروری و سودمند هستند، لازم می¬دانند. انجام تحقیق
در بحث مسئولیت اجتماعی سازمان¬ها، صرفاً کمکهای مالی و توجه به رفاه اجتماعی و حمایت از آن مدنظر نیست، بلکه صحت و سلامت محصولاتی که تولید یا خدماتی که ارائه می¬شوند نیز مهم است.
مقدمه
منابع انسانی و عوامل مرتبط با آن مهمترین نقش را در توسعه و موفقیت سازمانی دارا می باشند (دی بریتو، 2016). بررسی سیر تغییرات در موفقیت سازمانی و پیشبرد اهداف سازمانی در عملکرد موفق و پر بازده مبتنی بر وجود رابطه مشخص و منسجم و کاربردی میان تمامی اعضای سازمان از رهبری تا همه اعضای سازمان و کارکنان است (ویک، 2007). بنابراین بررسی در زمینه روابط کارکنان و الگوی نقش ما بین آنان بسیار با اهمیت و نیازمند توجه ویژه است.
طی تحقیقات به عمل آمده، پس از دهه 1980 میلادی اندیشمندان سازمانی توجه ویژهای به مفهوم رهبری سازمانی و فرهنگ سازمانی نمودهاند. با این وجود، فرهنگ سازمانی (یا فرهنگ شرکتی)، حوزهای است که پژوهش مفهومی و تحقیق و تفحص در آن، دستاوردهای مفیدی برای مدیران در زمانی که آنها در جستجوی راه های متنوعی به منظور بهبود عملکرد سازمانی و یا اثربخشی آن میباشند، فراهم آورده است (باس، 2003 ؛ کامرون و کوین، 2006).
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.