توضیحات
چکيده
در دنیای پر رقابت کنونی، سازمان ها پیوسته در جستجوی شیوه های جدیدی برای حداکثر کردن عملکرد و تلاش کارکنان شان هستند. با وجود افزایش استفاده از تکنولوژی اطلاعات، باز هم در عملکرد کارآیی سازمان شکاف وجود دارد اکنون قویاً این اعتقاد وجود دارد که عملکرد کارآیی سازمان تا حدود زیادی به تلاش کارکنان که فراتر از الزامات تعریف شده، نقش می باشد بستگی دارد. همچنين سازمان ها به منظور رقابت در صحنه جهاني، ارضاي نيازها و انتظارات مشتريان و سازگاري با ماهيت در حال تغيير شغل ، تمايل دارند و در تلاشند تا کارکناني انتخاب کنند که فراتر از وظيفه و نقش تعيين شده در شرح شغل شان عمل کنند. اینجاست که رفتار شهروند سازمانی نقشی پررنگی را در مدیریت منابع انسانی ایجاد می کند. رفتار شهروند سازمانی با روشها و فرایندهایی جهت افزایش عملکرد کارکنان توانسته جایگاه مناسبی را در مدیریت منابع انسانی ایجاد کند. حال تحقیق پیش رو در نظر دارد با شناخت مفهوم رفتار شهروند سازمانی و کشف ابعاد و مولفه هایی زمینه را برای تسهیل این امر ایجاد کند. همچنین در این پژوهش به عوامل تاثیرگذار بر رفتار شهروند سازمانی اشاره شده است. سپس به مطالعه مفاهیم مرتبط با رفتار شهروند سازمانی پرداخته ایم، که نقطه شروعی را برای رفتار شهروند سازمانی است. در فصل سوم به سیاست های انگیزشی رفتار شهروندی پرداخته و در فصل چهارم پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی را در سازمان بررسی کرده ایم. نهایتاً در فصل پنجم با جمع بندی مطالب مذکور در پژوهش به نتایجی نائل آمدیم که هم می توان از آنها در تحقیقات آتی بهره برد و هم می توان از آن در سازمان ها جهت افزایش بهروری کارکنان استفاده نمود.
واژه های کلیدی: رفتار شهروند سازمانی ، مدیریت منابع انسانی ، عدالت سازمانی
فهرست مطالب تحقیق رفتار شهروندی سازمانی
عنوان صفحه
فصل 1- کلیات تحقیق.. 1
1-1- مقدمه…. 1
1-2- رفتار شهروندی سازمانی.. 1
1-3- انواع رفتار شهروندی.. 4
1-4- ابعاد رفتار شهروندی.. 4
1-5- ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی.. 8
1-6- عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی.. 9
فصل 2- مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی.. 12
2-1- اعتماد…… 12
2-2- مشروعیت 13
2-3- تقابل…. 13
2-4- عدالت سازمانی.. 13
2-4-1- عوامل موثر بر درک عدالت…. 15
فصل 3- سیاستهای انگیزشی رفتار شهروندی سازمانی.. 19
3-1- گزینش واستخدام. 19
3-2- اموزش و توسعه. 19
3-3- ارزیای عملکرد و جبران خدمت… 19
3-4- سیستم های غیر رسمی.. 20
فصل 4- پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی.. 21
4-1- تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر ارزشیابی عملکرد. 21
4-2- اثرات رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد و موفقیت سازمان. 23
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات… 27
5-1- مقدمه…. 27
5-2- بحث و نتیجه گیری.. 27
5-2-1- ابعاد رفتار شهروند سازمانی.. 28
5-2-2- ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی… 28
5-2-3- عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی.. 28
5-2-4- مفاهیم مهم در رفتار شهروند سازمانی.. 29
5-2-5- سیاستهای انگیزشی رفتار شهروندی سازمانی.. 29
5-2-6- پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی.. 29
منابع و ماخذ. 31
فهرست شکلها تحقیق رفتار شهروندی سازمانی
عنوان صفحه
شکل 1: حیطه رفتار شهروندی سازمانی.. 6
شکل 2: مفاهیم مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی.. 12
شکل 4: عوامل موثر بر درک عدالت سازمانی.. 15
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.