توضیحات
عنوان :تشکیل تیم کارگشایی
- چکیده
- مقدمه
- نقد و بررسی مقاله
- چارچوب تئوری
- روش شناسی تحقیق و پژوهش
- نتایج
- بحث و گفتگو
- محدودیت ها و تحقیق آینده
- نتیجه گیری
چکیده
این تحقیق به بررسی هر چه بیشتر تشکیل تیم کارگشایی می پردازد. به طور مشخص، در صورتی این تحقیق صورت می پذیرد که، اگر : (1) کارآفرین ها یا کارگشایان اعضایی را برای تیم بر می گزینند که بیشترین مطابقت را با تیم دارند، نه بهترین نامزدی که می توانند جذب نمایند. (2) استدلال مبتنی بر نیازهای روانشناسی و منطقی مخالف یکدیگر باشند، (3) استدلال مبتنی بر نیازهای روانشناسی و منطقی بر روی شبکه اعضای تیم تاثیر داشته باشد، و (4) اگر استدلال مبتنی بر نیازهای روانشناسی و منطقی در فرآیند انتخاب اعضا تاثیر داشته باشند. به منظور گردآوری اطلاعات، هم از پرسشنامه کمّی ( 48 پاسخ ) و هم از پرسشنامه کیفی ( 5 پاسخ ) استفاده شد. نتایج نشان می دهند که کارگشایان هنگام انتخاب اعضا هر دو جنبه انطباق و عملکرد را لحاظ می کنند. هرچند، تحلیل همبستگی اشاره می کند که ، کارگشایانی که به صورت منطقی استدلال می کنند، از هر دو تطابق تیمی و کاربردی بهره می گیرند، و اعضای تیم خود را در یک شبکه گسترده انتخاب می نمایند. از سویی دیگر، کارگشایان و کارآفرینانی که به احساس درونی خود اتکا می کنند، از راهکار یکسانی استفاده نمی نمایند. اگر احساس درونی بر استدلال منطقی غلبه کند، همکاری در هر دو سطح شخصی و حرفه ای تبدیل به معیاری اساسی میشود. یافته های کیفی نقش اعتماد در فرآیند تشکیل تیم کارگشایی را برجسته می کنند.
مقدمه
تاسیس و توسعه سرمایه گذاری مشترک چالش های متنوعی را پیش روی کارگشایان می گذارد. این چالش ها نه تنها پیچیده هستند، بلکه نیازمند تخصص در حوزه های مختلفی مانند فناوری، مدیریت، مسائل حقوقی، و روابط انسانی است. نتیجه منطقی این است که کارگشایی تیمی بهتر است، به صورتی که این حوزه های تخصصی را پوشش می دهد. تشکیل تیم های کارگشایی در مقالات با عنوان تصادفی و دشوار تعریف شده است. در حقیقت، ابعادی بسیاری وجود دارند که یک تیم می بایست در آن ها موفق شود، مانند روابط شخصی بین اعضا تیم، فهم مشترک از ماموریت و اهداف، فهم مشترک از ساختار تیم، ایجاد نقدهای سازنده، و ارزیابی مستمر عملکرد تیم ( ویاکارنام و همکارانش 1998 ).
هر چند، با وجود مواجهه با این چالش ها، نه تنها امروزه نسبت سرمایه گذاری های مشترک تیمی در بسیاری از صنایع بالاست ( لچلر 2001 )، بلکه تیم کارگشایی مهمترین فاکتور برای سرمایه گذاران حرفه ای در وارد شدن به یک شرکت به حساب می آید ( کری و همکارانش 2000 ). بسیاری از مطالعات مانند مطالعات مانگلسدورف (1992) و ابرمایر (1980) نشان می دهند که سودمندی و حیات شرکت به صورت مثبت با سرمایه گذاری های تیمی در ارتباط است و این که سرمایه گذاری در تیم های کارگشایی منتهی به بازگشت های بالاتری به صورت میانگین می گردد. مانگلسدورف (1992) به این مهم نیز دست یافت که تقریبا 60 درصد از 500 شرکت خصوصی در حال پیشرفتی که او مطالعه کرده است، که توسط افرادی تاسیس شده بودند، به حجم فروش سالانه 6 میلیون دلار دست یافتند، در حالی که 70 درصد شرکت های تاسیس شده توسط گروه به این رقم دست یافتند.
عملکرد شرکت یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر تشکیل تیم و مشخصه های تیم مانند اندازه تیم ( لیری و دواگان 2009 )، موجودیت منابع ( استم و اسچولتز 2005 )، همگنی تیم ( انسلی 1998) و تعامل اجتماعی داخل تیم ( لیچر ) است. علاوه بر این، تمامی اعضای تیم می بایست متمرکز بر یک هدف ماموریت سرمایه گذاری مشترک باشند. این ایجاب می کند که هر موسس قادر به انطباق علایق خود با ماموریت سمرایه گذاری مشترک باشد ( فرنسیس و سندبرگ 2000 ). از لحاظ اهمیت این متغیرها، عملکرد تیمی به شدت به ترکیب تیم بستگی دارد ( بکمن و همکارانش 2007 ). بسیاری از تیم های کارگشایی از روابط موجود مانند دوستان، آشنایان یا همکاران موسسات آموزشی بوجود می آید ( برد 1989 ).
توجه:
- برای دانلود فایل کامل تحقیق لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.