توضیحات
عنوان: تنبیه
- مقدمه
- چرا تنبیه در مدارس وجود دارد
- پیامد های تنبیه چیست
- عواقب تنبیه بدنی
- تاثیر تنبیه در رفتار و شخصیت فراگیر
- راه حل های پیشنهادی برای جلو گیری از تنبیه در مدرسه
- نتیجه گیری
- منابع
مقدمه
تنبیه بدنی دانشآموزان از جمله روشهای تربیتی است که از سوی مدیران و معلمان در مدارس اجرا میشود اما با وجود پیشرفتهای کنونی در جوامع، هنوز از شیوههای تنبیهی نامتعارفی در مدارس جهان استفاده میشود. کارشناسان و مربیان آموزشی معتقدند اگر چه تشویق و تنبیه با هدف برقراری نظم و قانون در مدارس استفاده میشود اما تجربه نشان داده این نوع برخورد سلبی نه تنها تأثیری در رفتار دانشآموزان نمیگذارد بلکه آنها را جری وپرخاشگر کرده و نتیجه معکوس داشته است.
تنبیه پاسخی است به رفتارهای نامطلوب دانشآموزان. گزارشها و آمارهای مربوط به تنبیه در کشورهای جهان نیز متفاوت است تا جایی که «سایت دکانورسیشن» مینویسد براساس آمارهای اعلام شده تعداد دانشآموزانی که در برخی کشورها به حالت تعلیق درآمده یا اخراج شدهاند بشدت افزایش یافته است. تعلیق و اخراج و تنبیه های بدنی بهطور گسترده به عنوان روش تنبیهی برای پاسخ به رفتارهای نامطلوب دانشآموزان مورد استفاده قرار میگیرد، اما طبق شواهد موجود این تاکتیکها درجهت تغییر رفتار دانشآموزان نه تنها مؤثر نیست بلکه خطرات بلند مدت زیادی در زندگی دانشآموزان بهدنبال دارد. به طور مثال چندی پیش در کشور امریکا دانش آموزی با ورود به مدرسه، همکلاسی های خود را به رگبار بست.
تنبیه بهترین استراتژی تربیتی نیست. در مدارس باید به جای تنبیه دانشآموزان از شیوههای نوین درجهت توضیح رفتار نادرست آنها استفاده شود تا رفتارشان اصلاح شود و بخشی از این وظیفه بر دوش دولت برای تربیت معلمانی است که روشهای مقابله با موقعیتهای استرسزا را بلد باشند. در مورد برخی مدارس نیز باید در زمینه کیفیت آموزش، انتخاب مدیر و همچنین نگرش معلمان به دانشآموزان حساسترو تغییر و تحولاتی ایجاد کرد. انجام تحقیق
1- چرا تنبیه در مدارس وجود دارد؟
تنبیه دانش آموزان نسبت به قبل کمتر شده اما همچنان وجود دارد اما به خاطر مسائل فرهنگی و مواردی که در جامعه وجود دارد امکان صفر شدن آن وجود ندارد مگر اینکه تمام دستگاههای فرهنگی کمک کنند. اما چرا هنوز تنبیه بدنی در مدارس وجود دارد؟
متولدان دهه ۴۰ تا دهه ۶۰ همگی خشن ترین تنبیه های بدنی در مدارس را به خاطر دارند. حبس در انباری تا فلک و ترکه که این آخری نشانه محبت و از ابزار معلمی و معاونت در مدارس بود. اما کودکان دهه ۷۰ و ۸۰، چنین تنبیه هایی را به خاطر نمی آورند. شاید به همین دلیل است که انتشار خبرهایی درباره تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس، عجیب و غریب می نماید.
دلایل و علتهای مختلفی برای وجود تنبیه در مدارس می تواند وجود داشته باشد. بسیاری از ناهنجاری های جامعه از گذشته وجود داشته، اما نوع آن متفاوت شده است و اینکه اخیرا به موضوع تنبیه در رسانه ها خیلی پرداخته می شود به معنای این نیست که زیاد شده است. متاسفانه همانطور که اشاره کردید از تنبیه در مدارس به عنوان ابزار بازدارنده و تربیتی استفاده شده و ریشه تاریخی و فرهنگی دارد. البته من قبول ندارم که این رفتار بازدارنده است، چون خلاف ضوابط و مقررات است. شاید باید به گسست نسلی توجه کنیم؛ گسست نسلی در آینده آسیب جدی به روابط مردم در جامعه وارد می کند و ما نتوانستیم این گسست را بین خانواده و نوجوانان که مشکلات اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی دارد را برداریم. کمتر اولیایی هستند که با گفت و گو مسائل را حل کنند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.