توضیحات
عنوان: تجارت و بازاريابی پيشرفته
- مقدمه
- بازاریابی ویروسی
- انواع بازاریابی ویروسی
- مزایای بازاریابی ویروسی
- مشکلات بازاریابی ویروسی
- بازاریابی موتور جستجو
- تاریخچه بازاریابی موتورهای جستجو
- مزایای بازاریابی با موتورهای جستجو
- ابزارهای مورد استفاده در فرآیند SEM
- سئو (SEO) یا بهینهسازی سایت برای موتور جستجو
- مهمترین شباهتهای SEM و SEO
- تفاوتهای اساسی بازاریابی موتورهای جستجو و سئو
- کدام یک بهتر است SEM یا SEO؟
- بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی
- تاریخچه
- وبسایتهای رسانههای اجتماعی
- اهمیت بازاریابی رسانههای اجتماعی
- پیشنیازهای اجرای SMM
- استراتژیها
- روش منفعل
- روش فعال
- تکنیکهای بازاریابی مبتنی بر رسانههای اجتماعی
- نحوه استفاده بازاریابان از رسانههای اجتماعی
- درگیری
- هفت راهکار مؤثر برای تقویت درگیری مشتریان در شبکههای اجتماعی
- بازاریابی ویدیویی
- مفهوم بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ
- بازاریابی ویدیویی چه میکند؟
- ارزش ویدیو مارکتینگ
- افزایش نرخ تبدیل
- پلتفرمهای موبایلی
- ویدیو یکی از راحتترین روشهای دسترسی است
- برقراری ارتباط معنادار مؤثرتر توسط ویدیو
- روش جدید ارائه ارزش در بازاریابی ویدیویی
- کمپین بازاریابی ویدیویی
- مزایا و معایب بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ
- بازاریابی محتوا
- تعریف بازاریابی محتوا
- تاریخچه بازاریابی محتوا
- اهداف بازاریابی محتوا
- تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات
- مراحل بازاریابی محتوا
- اهمیت بازاریابی محتوا
- گام استراتژی بازاریابی محتوا
- ابزار و تکنولوژی موردنیاز برای بازاریابی محتوا
- بازاریابی ایمیلی
- تاریخچه ایمیل مارکتینگ
- گری توئرک
- دهه ۹۰؛ دوران بمباران ایمیلی
- ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی
- چگونگی انجام ایمیل مارکتینگ
- انواع ایمیل در بازاریابی ایمیلی
- مزایای بازاریابی ایمیلی
- معایب ایمیل مارکتینگ
- نتیجهگیری
مقدمه
بازاریابی دیجیتال انواع و اقسامی دارد. گاهی اوقات یکبرنامهی بازاریابی همه انواع دیجیتال مارکتینگ را شامل میشود و گاهی اوقات یک بازاریاب دیجیتال با توجه به استراتژی و اهداف تعیینشده به برخی از آنها اکتفا میکند. با بهرهگیری از انواع بازاریابی دیجیتال میتوانید شرایط ایده آلی را برای کسبوکار خود ایجاد نمایید. شاید در نگاه اول این مسئله ضروری به نظر نرسد، اما باید بدانید که بسیاری از کسبوکارهای بزرگ جهان، پیشرفت خود را مدیون بازاریابی دیجیتال هستند. بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ[1] در اصطلاح به استفاده از ابزارهای دیجیتال و مدیاهای جدید در دنیای تجارت محسوب میشود که اینگونه از بازاریابی تا حد زیادی به استفاده از شبکه اینترنت منوط میباشد. بهنوعی میتوان دیجیتال مارکتینگ را به مجموعهای از اقدامات تلقی کرد که بهمنظور تبلیغ محصولات، برندها، خدمات و آنالیز رفتار مشتری در فضای اینترنت انجام میشود دانست.
بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ اگر در مقام مقایسه قرار بگیرند میتوان گفت در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند به این دلیل است که شرکتها با بهرهگیری از ابزارهای مختلف همانند وبسایت، موبایل، ایمیل، شبکههای اجتماعی در تلاش هستند تا رفتار مشتریان را بررسی و آنالیز کنند. این به این منظور است تا بتوانند زمان مناسبتری را بر روی طیف گسترده تبلیغات داشته باشند و در آخر بتوانند نتیجه بهتری با بالاترین بازده را داشته باشند.
استفاده درست از امکاناتی که در دنیای دیجیتال قرار دارد میتواند راه درستی باشد برای توسعه تجارت در اینترنت. بهمنظور دیگر، دیجیتال مارکتینگ مناسب برای بهرهوری از ابزارهای دیجیتالی برای ایجاد معماری و ساخت حرفهای در بستر اینترنت و گسترش آنها برای هدفگذاری و تعیین برنامه مناسب در این زمینه است.
دیجیتال مارکتینگ روشهای متنوع و متعددی را شامل میشود که در ادامه به بررسی اجمالی برخی از آنها خواهیم پرداخت.
بازاریابی ویروسی
به روش تبلیغ یا بازاریابیای گفته میشود که معمولاً بهصورت مجازی از طریق شبکه اجتماعی موجود یا ایمیل در اینترنت ارائه میگردد و به روشهای متفاوتی انجام میشود.
بازاریابی ویروسی را میتوان به این صورت تعریف کرد:
یک تکنیک بازاریابی است که از شبکههای اجتماعی موجود برای افزایش تصاعدی آگاهی از برند[2] از طریق یک فرایند ویروس مانند بهره میگیرد. این شیوه، از طریق بازاریابی دهانبهدهان، با استفاده از اینترنت و بهصورت آنلاین گسترش مییابد و برای دسترسی سریع به تعداد زیادی از افراد بسیار مفید است. از دیدگاه بازاریابی، طبق این فرایند افراد تشویق میشوند اطلاعات بازاریابی مطلوبی را که دریافت میکنند، در محیطی فرا رسانهای منتقل کنند؛ اطلاعاتی که بهطور اتفاقی یا بهطور برنامهریزیشده، مطلوب فرد هستند.
این روش ازنظر روش توزیع شبیه ویروس (زیستی) یا ویروس رایانهای یا میم اینترنت میباشد و توسط بازاریابی دهانبهدهان یا توسط اینترنت و شبکههای موبایل بهصورت متن، تصویر، کلیپ یا فیلم کوتاه، تصویر متحرک انجام میگیرد. درواقع برای انجام یک بازاریابی ویروسی یا وایرال، ابتدا باید یک محتوای وایرال تولید کنید و سپس آن را در شبکههای مجازی منتشر نمایید.
انواع بازاریابی ویروسی
انواع بازاریابی ویروسی به شرح زیر است:
- ویروسی ارزشی:در این حالت افراد تجربیات باکیفیت خود را با دیگران سهیم میشوند. فرد الف محصولی را امتحان میکند و آن را خوب مییابد. پس او به فرد ب میگوید که او نیز این محصول را امتحان کند. سایتهای هات میل، آمازون، یاهو و کتابهای هری پاتر همگی مثالهایی از این نوع بازاریابی هستند. در این حالت محصولات باید بهاندازه کافی خوب باشند تا منجر به ترغیب افراد شوند. درواقع استفاده از این جمله که ” این موضوع را برای دوستان خود بهصورت رایگان ارسال کنید” یک محصول را ویروسی نمیکند، بلکه آنها فقط به استفادهکنندگان اجازه میدهد تا درباره محصولات خوب با دیگران صحبت کنند.
- ویروسی حیلهای:افراد به دلایل زیادی، از طریق تشویق دیگران سعی درفروش محصول میکنند. فرد الف سعی میکند تا فرد ب را متقاعد کند که محصول را امتحان کند، زیرا ممکن است در صورت استفاده فرد ب از آن محصول، فرد الف پاداشی دریافت کند. در این حالت استفادهکننده بایستی احساس کند که پاداش ارزشمند است و اینکه محصولات بهاندازه کافی خوب باشند که برای نارضایتی احتمالی دیگران بتوان ریسک كرد. به عبارت ساده، زمانی که محصولات بهاندازه کافی باکیفیت نیستند، افزودن پاداش ممکن است منجر به واکنش شدید استفادهکننده در برابر فروش شود.
- ویروسی حیاتی: افراد میخواهند تا در تجربیات خود باکسانی شریک شوند که به محصولات معین و ویژهای نیاز دارند. فرد الف میخواهد در تجربه یك محصول با فرد ب شریک شود و فرد ب نیاز به محصول دیگر دارد و الیآخر. نرمافزار آکروبات و سایت ای بی[3] مثالهایی از این دستهاند. در این حالت استفادهکننده است که بایستی احساس كند که آن تجربه و محصول ارزشمند است تا علاوه بر ایجاد تغییر در خود شخص، دلیلی برای ارسال آن به دیگران نیز داشته باشد.
- ویروسی مار پیچی:افراد میخواهند تا در تجربیات شاد و یا جالب با دیگران شریک شوند. فرد الف میخواهد تجربه خود را با فرد ب در میان بگذارد، به خاطر اینکه او فکر میکند که فرد ب نیز آن موضوع را مثل خودش شاد و یا جالب میداند. ذکر این موضوع لازم است که محصولات و کالاهای اجباری مناسب این طبقه نیستند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.