توضیحات
عنوان: تاثیر هوش تجاری بر صنعت توریسم
- فصل اول
- کلیات تحقیق
- مقدمه
- بیان مسئله
- هوش تجاری
- اهداف سمینار
- آشنایی با اصطلاحات تخصصی
- ساختار سمینار
- فصل دوم
- مرور پیشینه
- مقدمه
- دلایل استفاده از BI
- مراحل پیاده سازی هوش تجاری در یک سازمان
- صنعت توریسم
- توریسم و اهداف آن در ایران
- جاذبههای گردشگری
- موانع موجود در صنعت توریسم
- انواع توریسم
- توریسم روستایی
- ابعاد صنعت گردشگری
- گردشگری و زیرساختها
- تاثیر هوش تجاری بر صنعت توریسم
- فصل سوم
- مروری بر کارهای گذشتگان
- مقدمه
- تاثیر هوش تجاری در دفاتر خدمات گردشگری با رویکرد فازی
- بررسی تاثیر هوش تجاری در صنعت توریسم با استفاده از شبکه عصبی
- مدیریت مقصد در توریسم با داده کاوی
- استفاده از هوش تجاری در صنعت توریسم بر اساس روش ارائه مدل پذیرش
- بررسی موانع استفاده از هوش تجاری در صنعت توریسم کشور پاکستان
- استفاده از چارچوب چند عامله
- فصل چهارم
- روش پیشنهادی و نتیجه گیری
- مقدمه
- روش پیشنهادی
- نتیجه گیری
چکیده:
جهانگردی عبارت از فعالیتهای افرادی كه برای استراحت، كار و دیگر دلایل به خارج از محیط خویش سفر كرده و حداكثر برای یكسال متوالی در آنجا اقامت میكنند. فرهنگ ازنظر علم مردم شناسی مجموعه ای ازشناخت ها ، اعتقادات و ارزشها و تعلیمات اجتماعی را در بر می گیرد و همزمان شیوه های رفتاری مردم را نیز شامل می شود. جشنها و مراسم مردمی ، مطالعه ، دیدن فیلم ، ورزش و … همگی جزء رفتارهای مردمی اند . جملگی این رفتار ها كم و بیش به یك آموزش عمومی ونوعی ازصنعت تبدیل شدهاند. جهانگردی نیز به نوبة خود یكی از شیوه های فرهنگی مربوط به رفتارهای مردم است و میدان فعالیت و حوزة عمل آن هر لحظه در حال گسترش و تكوین است. در حقیقت می توان ادعا نمود كه تمامی فرهنگها به بخشی ازجهانگردی منتج می شوند.
هوش تجاری به مجموعه فعالیتها و اموری اطلاق میشود که بتوان در طی آن با استفاده از دادههاای خام به یک سری اطلاعات مفید دست یافت. لازمه این کار داشتن دادههایی شفاف و مربوط به موضوع است. با استفاده از این روش میتوان صنعتی یکپارچه و بهنیه را در راستای جذب رضایت مشتری و سود عمومی را رقم زد. در این سمینار به بررسی هوش تجاری در صنعت توریسم خواهیم پرداخت.
واژگان کلیدی: توریسم جهانگردی، هوش تجاری، داده شفاف، اطلاعات ارزشمند.
فصل اول:
کلیات تحقیق
1-1-مقدمه:
هوش تجاری[1] یا هوشمندی کسب و کار به فرآیندی اطلاق میشود که در طی آن دادههای خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده میشود. این تبدیل با استفاده از مجموعهای از روشها و معماریها و نظریات انجام میشود. در طی عصر حاضر که در آن حجم زیادی از اطلاعات را داریم باید بتوان با استفاده از روشهایی این حجم داده خام را به اطلاعات ارزشمند تبدیل و در موارد خاص از آن استفاده کرد. هوش تجاری در موارد بسیاری کاربرد دارد که یکی از مهمترین این کاربردها صنعت توریسم است. صنعت توریسم یکی از صنایعی است که میتواند سود سرشاری را برای هر کشور به ارمغان بیاورد و یکی از صنایعی است که به نفت نیز وابسته نمیباشد و از این لحاظ نیز دارای اهمیت فراوانی است. در این بخش به معرفی کلیات تحقیق خواهیم پرداخت.
1-2-بیان مسئله:
در صنایع مختلف بازارهای رقابتی موجود و هزینههای گزاف باعث شده است تا اکثر سازمانها به استفاده از هوش مصنوعی روی بیاورند. با استفاده از هوش تجاری در هر سازمان کارایی بالا رفته و هزینهها به نحو موثری کاهش مییابند. با استفاده از هوش تجاری میتوان از مجموعه وسیعی از فناوریها استفاده کرده و اطلاعات مطلوب را با قالبمناسب و در زمان مناسب به کاربران ارائه نمود. سازمانها و مراکزی که از هوش مصنوعی استفاده میکنند قادر هستند تا وضعیت خود و رقبای خود را بررسی کرده سطح رضایت مندی مشتریان خود را افزایش دهند(یوان 2015).
بر طبق گزارش ارائه شده از سازمان گردشگری جهانی یکی از ده کشور برتری که قادر است تا جذب بالای توریست را داشته باشد کشور ایران است. این در حالی است که طبق اعلام اداره آمار این جذب توریست در سال 2013 ایران سهم ناچیزی را در برابر ظرفیت کل درآمد داشته است. اطلاعات سفر پایهای اساسی برای ارتباط بهینه و سنجش مطلوبیت مکانهای سفر است بلکه میتواند برای گزارشدهی به منابع داخلی و خارجی نیز استفاده شود. به این منظور و برای جلوگیری از هرگونه خطا در عملکرد مدیران و کارکنان فعال در این عرصه نیاز است تا در زمینههای زیر به گزارشگیری و نظارت بپردازیم(یوان 2015):
1-افزایش و کاهش تعداد گردشگران
2-میزان عملکرد مدیران
3-اندازهگیری عملکرد هتلها
4-درصد تعداد بازدیدکنندگان
نتایج به دست آمده در این گزارشات میتواند برای تصمیمگیریهای بلند مدت استفاده شود. تنها نکته مهم در اخذ تصمیمات بلند و استفاده صحیح از این گزارشات تولید شده داشتن دادههای شفاف در این زمینه است. هر یک از این اهداف را میتوان با توجه به نیازمندی سازمان و هوش تجاری برآورده ساخت. صنعت گردشگری دارای طیف متنوع و ارائه کنندگان خدمات متنوع است و لذا در این بین اطلاعات ارزشمند و متنوعی نیز وجود دارد. برای اینکه بتوان از این حجم عظیم اطلاعات به درستی استفاده کرد نیازمند ابزارهای متفاوتی هستیم تا بتوان تصمیمات بهتری را در این زمینه اتخاذ کرد(یوان 2015).
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.