توضیحات
عنوان: تاثیر تفکر استراتژیک بر اخلاق حرفه ای در استانداری شهر تهران
- چکیده
- مقدمه
- بیان مسئله
- اهمیت و ضرورت تحقیق
- پیشینه تحقیق
- مبانی نظری
- تفکر استراتژیک
- اخلاق حرفه ای
- مدل نظری و پرسشنامه
- روش شناسی پژوهش
- فرضیه اول
- فرضیه دوم
- فرضیه سوم
- فرضیه چهارم
- فرضیه پنجم
- فرضیه ششم
- نتیجه گیری
- منابع و ماخذ
چکیده
تفکر استراتژیک به عنوان یک فعالیت شناختی، اندیشه را تولید می کند و به عنوان یک فرایند روانی یا تفکر فرد در زمینه دستیابی به موفقیت در یک سازمان، جامعه و حتی یک بازی یا تلاش در دیگر زمینه ها تعریف شده است و به خاطر اهمیت اخلاق حرفه ای در مدیریت امروزی، نقش رعایت اخلاق در تمام شئون سازمان و تأثیر آن بر کارایی و اثربخشی سازمان، مورد توافق محققان قرار گرفته است و رفتار اخلاقی تأثیر چشمگیری بر روی فعالیتها و نتایج سازمان دارد، زیرا بهره وری را افزایش داده، ارتباطات را بهبود بخشیده و میزان خطرپذیری را کاهش می دهد. تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین تفکر استراتژیک و اخلاق حرفه ای پرداخته است و جامعه آن کارمندان استانداری تهران و حجم نمونه تحقیق، 70 نفر بوده است. با استفاده از پرسشنامه تفکر استراتژیک لیدکا به گردآوری داده ها پرداخته و جهت تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها، از آزمون هایی همچون همبستگی و رگرسیون و با استفاده از نرم افزارهای اکسل و اس پی اس اس استفاده شده است. تمام فرضیات تحقیق تایید شده اند و بر رابطه بین تفکر استراتژیک و اخلاق حرفه ای در استانداری تهران، تاکید کرده اند.
کلیدواژگان: تفکر استراتژیک، اخلاق حرفه ای، استانداری تهران، پرسشنامه تفکر استراتژیک لیدکا.
مقدمه
تفکر استراتژیک می تواند در هر سازمانی که به دنبال ایجاد یک مزیت رقابتی است، مورد استفاده قرار گیرد. تفکر استراتژیک با تمرکز بر بهبود، اغلب از طریق خلاقیت و نوآوری، چشم انداز آینده آژانس را پیش از فرآیند خطی توسعه یک برنامه استراتژیک ایجاد می کند. صاحب نظران در مورد تعریف استراتژی به دو اردوگاه تقسیم می شوند: یکی بر روی یک فرایند برنامه ریزی استراتژیک سازمان تمرکز دارد؛ یکی دیگر از اقدامات جامع تری در سازمان است. با توجه به رقابت و تغییراتی که در بازار امروز وجود دارد، سازمان ها و مدیران آنها می توانند از تفکر استراتژیک استفاده کنند تا بتوانند سازمان ها را به سوی یک آینده جدید و موفق تر حرکت دهند.
با پیشرفت صنعت و تکنولوی بالصبع تغییرات محیط و اجتماع تاثیر شرکتها بر جامعه مورد توجه قرار گرفته است لذا توجه به اخلاق کسب و کار و نیز مسئول بودن مدیران در قبال جامعه تحت عنوان مسئولیت اجتماعی در سالهای اخیر مورد بحث بوده است بسیاری ا رفتارها و اقدامات مدیران و کارکنان متاثیر ا ارزشهای اخلاقی بوده ریشه در اخلاق دارد عدم توجه به اخلاق کار در سازمان ها در جوامعی مانند ایران که از یک سو دارای ارزشهای اخلاقی غنی بوده و از سوی دیگر با کش.رهای پیشرفته فاصله قابل توجهی دارند می تون معضلاتی برگ برای سازمان ها بوجود آورد به علاوه بر افزایش انتظارات اجتماعی از سازمان ها جوامع نسبت به مساولی مانند محیط زیست، حقوق زنان، کودکان، اقلیت ها، معلولان، برابری استخدام و کاهش نیروی انسانی حساس تر شده. (نظری، آشناکر، 1393).
تفکر استراتژیک شامل یافتن و توسعه یک ظرفیت پیش بینی استراتژیک برای یک سازمان، با بررسی تمامی آیندۀ سازمانی احتمالی و به چالش کشیدن تفکر متعارف برای تقویت تصمیم گیری امروزی است. اندیشه های استراتژیک اخیر به وضوح بیشتر به نتیجه گیری می رسد که مسئله استراتژیک بحرانی “چه” است؟ اما “چرا” یا “چگونه؟” کار هنری مینتزبرگ[1] (و سایر نویسندگان،1994)، انریک بون[2] (2001) و استن آبراهام[3] (2005) از این نتیجه حمایت می کند؛ و همچنین قائل شدن تمایزی روشن بین، تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک، یکی دیگر از مهمترین فرایندهای مدیریت استراتژیک مهم است.
ژنرال آندره بیور[4] در سال 1965 نوشت که تفکر استراتژیک «یک فرایند ذهنی است، که در آن زمان انتزاعی و منطقی است، که باید بتواند اطلاعات روانشناختی و مادی را هماهنگ کند. استراتژیست باید ظرفیت بزرگی برای تحلیل و سنتز داشته باشد؛ تجزیه و تحلیل لازم است جمع آوری داده هایی که او تشخیص داده می شود، برای تولید از این داده ها تشخیص خود را ایجاد می کند و تشخیص در واقع به انتخاب میان دوره های جایگزین اقدام می کند.»
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.