توضیحات
عنوان: تحقیق برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک
- بیوگرافی
- مفهوم و نیاز
- از برنامه ریزی تا مدیریت استراتژیک و فراتر
- مدیریت استراتژیک: موفقیت یا شکست
- دورنمایی کلی از فرآیند کلی
- تشکیل استراتژی
- ارزیابی نقاط قوت و ضعف شرکت
- تحلیل صنعت و رقبا
- چشم انداز و اهدف
- تحلیل دارائی استراتژیک
- برنامه ریزی استراتژیک
- استراتژی جهانی و چند ملیتی
- فناوری و تولید
- برنامه ریزی مالی
- برنامه ریزی استراتژیک برای منابع انسانی
- آماده سازی برنامه استراتژیک
- ارزیابی و برنامه ریزی پروژه
- برنامه ریزی شرکت در گروه Fyffes
بیوگرافی
David Hussey
پروفسور مدیریت استراتژیک در مدرسه تجارت Nottingham ، دانشگاه Nottingham Trent، و یک نویسنده و مشاوره سازمان جهانی CIMID SA می باشد. او با سازمان Harbridge House به مدت 20 سال همکاری داشته است و در بسیاری از آن ها مدیر فعالیت های توسعه مدیریت و مشاوره بوده است. مهارت های مشاوره او در مدیریت استراتژیک و منابع انسانی ناشی از تجربه او در صنعت در پژوهش بازاریابی، برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت منابع انسانی می باشد. او یکی از بنیان گذاران جامعه برنامه ریزی استراتژیک بود، و مدیریت جامعه مدیریت استراتژیک می باشد که در واقع جزو یکی از تعداد اندک اعضای نهاد تصمیم گیرنده برای خدمت در این مقام دعوت شده است.
از جمله کتاب ها و مقالات منتشر شده توسط ایشان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
Business Driven HRM : A Best Practice Blueprint
Company Analysis: Determining Strategic Capability
CBI Series in Practical Strategy, Competitor Analysis: Turning Intelligence into Success
Outsourcing — Insourcing: Can vendors make money from the new relationship opportunities?
How to Manage Organisational Change
Company Analysis: Determining Strategic Capability
Strategic management: theory and practice
Corporate planning theory and practice
The realities of planning
Strategy and Planning: A Manager’s Guide
Management training and corporate strategy
Marketing Basics
Strategic Management: From Theory to Implementation
How to Manage a Voluntary Organization
Business Driven Human Resource Management
How to Motivate People
How to Motivate People
Corporate Planing at Fyffes Group
بخش اول: مفهوم و نیاز
از برنامهریزی تا مدیریت استراتژیک و فراتر
در هر جنبهی نظریه مدیریت، کارورز هم یک منبع قوت و هم دلیل ضعف است. قوت بدین دلیل که هیچگونه از مفهوم مدیریت در نبود حمایت نمیتوانند رشد و توسعه یابند، ضعف به این خاطر که اشتیاق فراوان منتهی به فروش گزاف منافع میگردد. مدیریت استراتژیک بدون شک از حامیان بسیاری برخوردار است که به توسعه موضوع کمک شایانی نمودند. بدون وجود افرادی که مفاهیم را اعمال و درباره آنها پژوهش میکنند، امکان توسعه موضوع وجود نداشت. برخی در رابطه با روشها و فنهای مفهوم مدیریت استراتژیک بدون اینکه در موقعیتهای واقعی از آنها استفاده کنند، نظرات خود را مطرح مینمایند و برخی دیگر بیشازحد بر روی منافع و نکات مثبت تأکید میکنند بدون اینکه صحبتی از موانع و نکات منفی به عملآورند. درنتیجه از سوءبرداشتهای مفهومی رنج میبرد.
تکامل موضوع در طول زمان به یک ابهام لغوی یا معنایی تبدیلشده است، ازآنجاییکه فرهنگ لغت (دیکشنری) استانداردی از مدیریت وجود ندارد، نویسندگان گوناگون از معانی مختلف برای لغات استفاده میکنند. بخشی از این مشکل به این حقیقت ختم میشود که موضوع بهسرعت تغییر و رشد میکند و هر سازمانی با این سرعت دچار دگرگونی نمیگردد. استراتژی قلب فرآیند است. برنامههای کوتاه – مدت و سیستمها باید بر اساس دیدگاه بلند – مدت باشند و بدین دلیل تأکید بیشتر باید بر روی استراتژی باشد. مدیریت استراتژیک یعنی مدیریت و برنامهریزی بر پایه استراتژی، هرچند بخش برنامهریزی میتواند مهم باشد، اما تنها یک مؤلفه است. برنامهریزی استراتژیک بر روی جنبههای دشوار محیط خارجی متمرکز بوده و به بازارها و محصولات وابسته است و بیشتر در رابطه با فرمولاسیون استراتژی میباشد تا پیادهسازی آن. مدیریت استراتژیک دربرگیرنده عناصر داخلی سازمان مانند سبک، ساختار، و جو بوده و شامل پیادهسازی، کنترل و در نظر گرفتن عناصر نرم محیط میشود. اگرچه رهبری تبدیلی و مدیریت تغییر بخشهای پیادهسازی استراتژی میباشند، برای رویکرد مدیریتی که پیادهسازی را بهعنوان یک پلتفرم اساسی در نظر میگیرد، متون و سخنان بسیار کمتری در رابطه جنبههای گستردهتر پیادهسازی وجود دارد.
دو مشکل در پیش روی بررسی چیزی که نویسندگان مدعی هستند راههای کاملاً نو و جدید تفکر درباره استراتژی میباشد. ابتدا، بسیاری از ادعاهای یگانگی تنها به این دلیل وجود دارند که نویسندگان میخواهند وجود داشته باشند و چیزی که در حقیقت شرح میدهند روی دیگر سکه میباشد. دومین مشکل این است که برخی از نظریهها بر اساس تحلیل اقدامات برخی از شرکتهای موفق است. مفاهیم اخیر از برنامه ریزی بر اساس این فرض که قواعد و مفهوم برای تمامی تجارتها صادق میباشند، پیش بینی شدند. بنابراین انتظار نمیرود که هر سیستم برنامه ریزی دقیقاً با روش یکسان اعمال شوند، اما مفهوم مد نظر قابل تشخیص میشود.
شکل 1.1 نشاندهندهی پنج ناحیه در مدیریت استراتژیک موفقیتآمیز که از اهمیت بالایی برخوردارند، است. در مرکز، قابلیتهای رهبران تجارت مطرح شده است که سایر فاکتورها را تحت تأثیر قرار میدهد. خلاقیت و تصور و سپس تحلیل مورد نیاز است برای بررسی خروجی احتمالی استراتژی. راهی که تصمیمات استراتژیک اتخاذ شدهاند و فرآیندی که سازمان برای پیاده سازی استراتژی استفاده میکند نیز در موفقیت آن استراتژیها مؤثر خواهند بود. در نهایت، بهترین استراتژی در دنیا بدون پیاده سازی بی ارزش است. هیچ گونه جادویی در هیچ رویکری وجود ندارد، و استراتژیهای مناسب برای یک سازمان مستلزم سخت کوشی و تمایل برای کار پیوسته بر روی بهبود تفکر استراتژیک میباشد.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.